Snoopy_Ru Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Etter å ha lest en god del rundt, og fått et par inspill, er dette løsningen jeg har kommet fram til foreløpig, for å optimalisere luftflyten i mitt ZNXT Phantom 630 kabinett. Hvis det er noen som har inspill eller eller kommentarer å komme med, så tar jeg imot alt med åpne armer: Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Om du har mulighet til å skaffe blower-kjølerne hadde jeg mye heller tatt de når du skal luftkjøle. Lenke til kommentar
Snoopy_Ru Skrevet 14. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2013 Om du har mulighet til å skaffe blower-kjølerne hadde jeg mye heller tatt de når du skal luftkjøle. Blower-kjølerne? Hvilke tenker du på da? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Blower-kjølerne? Hvilke tenker du på da? De med stock-design fra Nvidia, den type kjøler kalles blower mens den typen kjøler du ser på kalles open. Lenke til kommentar
Snoopy_Ru Skrevet 14. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2013 De med stock-design fra Nvidia, den type kjøler kalles blower mens den typen kjøler du ser på kalles open. Ok, mulig du har rett. Tanken min var at Windforce X3 kortene med 3 vifter ligger rundt 10 grader kjøligere enn referance/blower kortene ved full load, så kom fram til at disse alikevel ville holde seg kjøligere. Du mener alikevel at temperaturene på kortene vil være tjent med å gå for blower løsning, basert kun på gpu kort temperaturene? Har lukket vannkjøling på professoren, så resten av komponentene skal kabinettet m/viftene fint klare å ta seg av. Har liggende bestillingen inne på deal.no, bestillingen sendes ikke før 20.06, så har ennå mulighet til å endre. Ville bare være helt sikker på hva som ville gi best temperaturer på kortene. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Problemet er at Windforce-kjølerne kun oppnår bedre temperaturer så lenge temperaturen på lufta de tar inn er tilsvarende romtemperatur, med to slike kort i maskinen må du ha 6 vifter på 2K RPM i kabinettet plassert strategisk for å fore kortene med kald luft fordi luftmotstanden blir så høy. Lenke til kommentar
Snoopy_Ru Skrevet 15. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2013 Problemet er at Windforce-kjølerne kun oppnår bedre temperaturer så lenge temperaturen på lufta de tar inn er tilsvarende romtemperatur, med to slike kort i maskinen må du ha 6 vifter på 2K RPM i kabinettet plassert strategisk for å fore kortene med kald luft fordi luftmotstanden blir så høy. Hva hvis jeg fjerner HDD bayene in midten isedenfor de nederste, og setter inn en 140mm static pressure vifte til å videreføre den kalde luften fra fremsiden direkte inn mellom grafikkortene fra siden? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Hva hvis jeg fjerner HDD bayene in midten isedenfor de nederste, og setter inn en 140mm static pressure vifte til å videreføre den kalde luften fra fremsiden direkte inn mellom grafikkortene fra siden? Problemet er at det øverste kortet kommer til å suge opp en god del av lufta som kommer ut fra kortet under. Du må ha en sinnsvakt kraftig vifte (Air Penetrator på 2K RPM eller Delta-vifte) for å hindre at dette vil skje. Lenke til kommentar
Snoopy_Ru Skrevet 16. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2013 Ja planen var å sette inn en Corsair High Pressure 2350rpm vifte, som presset luft direkte mellom kortene fra siden, samt 200mm viften fra sidepanelet. Her er slik jeg ser det: I så og si alle SLI oppsett vil det øverste kortet bli 8-10 grader varmere enn det nederste. Et blower/reference kort når 80 grader ved full belastning alene, mens Windforce X3 når mellom 67-69 grader ved full belastning. I SLI vil dette tilsi at med 2 reference/blower kort vil det øverste kortet nå rundt 90 grader. Med et non-reference kort vil jeg da ha 10-13 grader margin før de er på samme nivå. Så la oss si at det øverste kortet av Windforce X3 vil bli 18 grader varmere enn det nederste kortet. Da vil max temperaturen fremdeles være 2-5 grader under et vanlig blower/non reference kort i SLI. Og greier jeg i tillegg å kjøle dette ytterligere med en 2350rpm High pressure vifte direkte mellom kortene, burde jeg vel komme bedre ut av det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå