Gå til innhold

Ran av barn i vestkanten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har det noen gang stoppet? har vi mennesker plutselig blitt "opplyste vesener", dessverre er svaret; neida, på langt nær

Dette har ikke så mye med det du sier å gjøre, men det har alt med islam å gjøre.

Groruddalen som avisartikkelen nevner, er inntatt av muslimer. Og et rede for det opprinnelige islam, som de fleste i Norge kaller for "islamisme, for å forsvare islam.

Problemet er bare at det fins ikke noe islamisme eller islamister, det er bare islam og muslimer.

Så når folk forsvarer islam, så forsvarer de også "islamisme "

'Set er ikke mulig å beholde islam, men fjerne "islamisme" siden dette jo er det samme, og derfor vil dette problemet bare bli verre.

Lenke til kommentar

Enda et elendig stunt fra media. Skylder alltid på østkanten. Den østkant vs vestkanten er bare tull. En illusjon skapt av media.

De kan jo ikke legge skylden på de skyldige, for de skyldige er jo muslimske ungdommer. Og muslimer blir jo beskyttet av norsk media og av politikerne, uansett hva de gjør.

Ulempen ved å skylde på andre enn de skyldige er jo at vi da aldri blir kvitt problemet, men heller forsterker det.

Men det bryr jo hverken media eller politikerne seg om.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke rart muslimer blir beskyttet, det drives jo heksejakt på dem! Det er så typisk, "jævla muslimer, send dem ut av landet." osv. Gjeesp. Jeg begynner å lure på om det i det hele tatt er religionen deres som er problemet, eller om det ernoe annet i kulturen deres.

Endret av FandensOldemor123
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Dette har ikke så mye med det du sier å gjøre, men det har alt med islam å gjøre.

Groruddalen som avisartikkelen nevner, er inntatt av muslimer. Og et rede for det opprinnelige islam, som de fleste i Norge kaller for "islamisme, for å forsvare islam.

Problemet er bare at det fins ikke noe islamisme eller islamister, det er bare islam og muslimer.

Så når folk forsvarer islam, så forsvarer de også "islamisme "

'Set er ikke mulig å beholde islam, men fjerne "islamisme" siden dette jo er det samme, og derfor vil dette problemet bare bli verre.

I alle de miljøer jeg hart vært, og med alle de forskjellige menneskene jeg har truffet - så har fellesnevnere slik jeg har erfart det vært at; hvis man forer ekstremist-trollet, blir det trollet sterkere og sterkere for hver gang man peker mot det og hyler; se, der er et nifst troll! - men hvis man derimot gir det samme trollet en mer vanlig menneskelig og human behandling, altså ber det inn til seg og setter frem kaffe og kake og tar seg av trollet som en helt vanlig besøkende i sitt hjem, så bruker slike troll å minske i størrelse, og for hver gang man gir trollet litt mer kjærlighet og kaffe, jo mindre blir det, og til slutt er trollet blitt helt borte, og tilbake står bare alle anekdotene, meningene og frykten og et fullt kakefat ... Det har rett og slett blitt ett tomrom der man mente man så et troll, og helt til slutt begynner man å lure på om det i det hele tatt var et troll der, eller om det bare var masse meninger, redsler og fantasier det hele bunnet i

:)

Lenke til kommentar

I alle de miljøer jeg hart vært, og med alle de forskjellige menneskene jeg har truffet - så har fellesnevnere slik jeg har erfart det vært at; hvis man forer ekstremist-trollet, blir det trollet sterkere og sterkere for hver gang man peker mot det og hyler; se, der er et nifst troll! - men hvis man derimot gir det samme trollet en mer vanlig menneskelig og human behandling, altså ber det inn til seg og setter frem kaffe og kake og tar seg av trollet som en helt vanlig besøkende i sitt hjem, så bruker slike troll å minske i størrelse, og for hver gang man gir trollet litt mer kjærlighet og kaffe, jo mindre blir det, og til slutt er trollet blitt helt borte, og tilbake står bare alle anekdotene, meningene og frykten og et fullt kakefat ... Det har rett og slett blitt ett tomrom der man mente man så et troll, og helt til slutt begynner man å lure på om det i det hele tatt var et troll der, eller om det bare var masse meninger, redsler og fantasier det hele bunnet i

:)

Det er nok mlig at det du beskriver her, hjelper mot andre "ekstremister" men mot muslimer hjelper det ikke.

Det eneste som hjelper mot muslimer og islam, er å sette en grense;og deretter ikke gi etter en eneste tomme. Og behandle de muslimer som overskrider denne grensen like hardt og brutalt som de selv behandler andre.

Muslimer følger en voldelig ideologi som ikke kjenner noen annen måte enn vold, og derfor må de behandles deretter, alt annet blir opfattet som svakhet, og en innvitt til å presse på videre.

Gir du fanden lillefingeren, så tar han hele handa. Og slik er det med muslimer også, for de er jo tross alt fandens(satans) disipler.

Det fins også "troll" som ikke kjenner kjærlighet fordi de ikke har lært hva dette er, men som tror det er svakhet.

Og som alle troll så angriper de der de mener de har funnet et svakt punkt.

Endret av Baltazar94
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er nok mlig at det du beskriver her, hjelper mot andre "ekstremister" men mot muslimer hjelper det ikke.

Joda, det hjelper på alle typer mennesker, også muslimer. Krake søker make, og de finner hverandre så veldig lett i dag - fienden er bare et tastetrykk unna, og det samme er de fremtidige vennene dine. Det er ikke opp til den andre, det er du som må ta første skritt - sånn ser jeg på den saken

Hva synes du om slike signaler - gir det ikke deg litt positive tanker, også om muslimer, eller er det helt umulig å få øye på det som er felles, fordi man er så gjennomtrent på å se etter mulige feil?

Allahu Akbar

Takket være den pågående medierevolusjonen, finnes det utallige steder å følge den globale, spirituelle megatrenden. Den amerikanske bloggavisen The Huffington Post har sitt eget, utmerkede religionsmagasin, der ledere som Desmond Tutu skriver jevnlig.

Al Jazeeras nettutgave er også et spennende sted å være. "Hva er galt med islam i dag?" spurte den arabiske nyhetstjenesten tilforlatelig denne uken, og innbød til bred debatt med utgangspunkt i boken Allah, Liberty and Love – om behovet for å reformere islam, skrevet av den kanadiske forfatteren Irshad Manji, som også leder The Moral Courage Project.

Over hele verden driver spørrende og undrende mennesker på med å utvikle fremtidens praktiske og spirituelle liv. Det myldrer av initiativer og debatter, også langt utenfor de etablerte kirkesamfunnene. Vi søker visdom, dybde og tilstedeværelse, og vi søker den der den er å finne: i kirkerom, i naturen, hos hverandre og i oss selv.

Lenke til kommentar

Joda, det hjelper på alle typer mennesker, også muslimer. Krake søker make, og de finner hverandre så veldig lett i dag - fienden er bare et tastetrykk unna, og det samme er de fremtidige vennene dine. Det er ikke opp til den andre, det er du som må ta første skritt - sånn ser jeg på den saken

Det hjelper ennå ikke.

Og for å si det på en annen måte så er det ikke muslimer som mennesker som er problemet, men det er islam.

islam er en ekstremt voldelig ideologi/religion, og så lenge det fins muslimer som ønsker å følge islam, så blir vi ikke kvitt problemet.

Og det som skjer i dag er at det opprinnelige islam er i ferd med å våkne, og dette er en prosess som vil rive alle muslimer med seg, hvis de da ønsker å forbli muslimer.

Istedenfor å høre på de glansbildeversjoner av islam som muslimer i Norge og myndighetene presenterer, så bør du heller se på hva muslimene driver med i midtøsten ,i afrika ogikke minst i syria, hvor de også slakter andre muslimer fordi de tilhører feil sekt innen islam.

Det er ok å være snill og grei og prøve med kjærlighet.

Men man kan likevel sette grenser og si stopp, spesielt når man ser at muslimer dreper, raner og voldtar uskyldige mennesker.

Det er ikke kjærlighet om man av hensyn til muslimene villig ofrer massevis av andre mennesker for å unngå å såre muslimenes følelser. Det er faktisk det motsatte.

Det er ikke noe galt med islam, men det er noe galt med de muslimer som tror at islam er en menneskelig og fredelig religion.

Og ran og voldtekt har også muslimene i Norge drevet med lenge, de har også drept mange i Norge allerede, men slikt nevnes ikke i offisiell media.

Det er ikke noe galt med islam, for det er som sagt det opprinnelige islam som nå våkner

Hva synes du om slike signaler - gir det ikke deg litt positive tanker, også om muslimer, eller er det helt umulig å få øye på det som er felles, fordi man er så gjennomtrent på å se etter mulige feil?

Jeg syns ikke at slike signaler fra enkelte muslimer som ønsker å reformere islam er noe positivt, det gjør meg heller trist.

Jeg kjenner islam bedre enn de fleste muslimer, jeg vet hva islam er og hva islam handler om, og jeg har lest islams skrifter.

Disse muslimene som tross alt har litt samvittighet og menneskelige følelser igjen og ønsker å reformere islam, burde heller forlate islam. For islam er ikke mulig å reformere.

Jeg har påpekt dette i mange år, og også den utviklingen mot det opprinnelige islam som nå skjer over hele verden, og stadig flere muslimer vil nå bli presset til å bli mer ekstreme for ikke å bli regnet som frafalne muslimer og selv risikere å bli drept.

islams skrifter er ekstremt voldelige, og måtte i såfall skrives på nytt. Men en annen ting er den onde åndelige makten som står bak islam, den kan ingen av oss forandre eller fjerne.

Endret av Baltazar94
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...