vooDoo! Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Kan man formatere windows ipod til mac filsystem. Kanskje noen også kan forklare hvilket filsystem mac bruker. Lurer på å kaste ut pc`n i nærmeste fremtid. Lenke til kommentar
MacProvoserer Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Mac bruker mac os extended som filformat HFS+. Ja den kan omformateres. :smile: Lenke til kommentar
vooDoo! Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 Hvordan? Lenke til kommentar
MacProvoserer Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Aner ikke. Har ikke iPod selv. Men vil tro at man kobler den til en mac og så starter programmet "Disk Utillity". Der får man så opp ipoden og velger å formatere den derifra..... Lenke til kommentar
skjelsba Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Kan man formatere windows ipod til mac filsystem. Kanskje noen også kan forklare hvilket filsystem mac bruker. Lurer på å kaste ut pc`n i nærmeste fremtid. Det er fullt mulig å omformatere den. Tror du gjør det i itunes. Men det er egentlig ikke noe poeng om du bare skal bruke den til musikk. Den fungerer like fint med iTunes selv om den er formatert for PC. Om du skal bruke den til boot disk må du nok formatere den. Jeg ser på den som en stor fordel å ha den formatert som 'PC-ipod', dvs fat-32. Da kan du koble den til PC'er igjen om du trenger å overføre filer mellom mac'en og evt. pc'er. Lenke til kommentar
vooDoo! Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 En kamerat av meg prøvde å koble sin win-ipod til en mac forrige uke, Han fikk opp filene men kunne ikke gjøre noe med dem. Når han tok ut ipod`n var alt av mp3 borte.... Lenke til kommentar
skjelsba Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 En kamerat av meg prøvde å koble sin win-ipod til en mac forrige uke, Han fikk opp filene men kunne ikke gjøre noe med dem. Når han tok ut ipod`n var alt av mp3 borte.... Det er helt riktig at du ikke kan få opp mp3'ene så helt uten videre dine når du kobler ipod'en til mac'en. På grunn av noe kopibeskyttelses tull. Men det skal ikke være noe problem. Når jeg koblet min ipod (dock) som er formatert i fat 32 til en mac fikk jeg med en gang spørsmål om den skulle synkroniseres med itunes. alt funka akkurat som med en mac-ipod. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå