xClaymanx Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Hei, håper jeg kan få et lite svar her. Starter det hele med et lite eksempel. Onsdags kveld fikk jeg beskjed om at de som jobber remote ikke fikk tilgang. Som driftsansvarlig testet jeg selv ut dette hjemme først og fikk heller ikke tilgang. Satte meg i bilen og kjørte til jobben for å se nermere på saken. Jeg ble sittende der en 30min til en time for å se om jeg ble noe klokere. Hvor mange timer skal man skrive ved en slik utrykning? Mener å ha hørt at det er minimum 2 timer. Mulig at jeg har feil her, men vil gjerne finne ut av det På forhånd takk. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Er litt usikker på kva du meiner her, men uansett så vil svaret være avhengig av kva avtalen din seier. Dersom du har vaktordning så har du også ein særavtale om korleis vakta skal fungere og korleis du får betalt. Det stemmer nok at enkelte har betalt per time dei jobber ekstra, men med minimum 2 timer for alle henvendelser. Men andre igjen har kanskje eit fast tillegg for å være tilgjengelig, eller nokre ekstra feriedager. Høyr med din tillitsvalgte for å få hjelp til å finne fram avtalen som regulerer dette. Alternativt prøv å få fagforeninga di til å forhandle fram ei betre avtale. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Dette skal være avtalefestet. For meg gjelder følgende: -Overtid minst 2 timer fra det tidspunktet vakttelefonen ringer. -Ca 600,- i utrykningstillegg. I tillegg har jeg betalt pr. time jeg har vakt, men da med en lavere sats enn normal lønn naturligvis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå