Gå til innhold

Kva koste frakt av ein stasjonær pc fra England (London) til Norge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+412

Kan bli litt dyrt tror jeg, vekt har vell noe innspill her kan jeg tro. Tror neppe det blir mye dyrere enn en halv høvding toppen. :)

Men for alt jeg vet så kan det bli enten dyrere eller billigere.

Lenke til kommentar

Kan bli litt dyrt tror jeg, vekt har vell noe innspill her kan jeg tro. Tror neppe det blir mye dyrere enn en halv høvding toppen. :)

Men for alt jeg vet så kan det bli enten dyrere eller billigere.

Men veitt du ca. prisen på frakta, og kva selskap som er best?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Dessverre, handler komponenter "innenlands" jeg. Alt av data kjøpes enten her i Norge eller i Sverige. :p

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar

Hovedproblemet ditt blir nok ikke frakten, men 25% moms + toll. Jeg ville gått en ekstra runde med meg selv før jeg bestilte fra utlandet uten videre.

Pc'en er i London eg treng bere å henta han, eg er bere intrisert i prisen på alt moms, toll osv? Og kva selskap er best å bruka!!

Lenke til kommentar

Billigste er Global Value, som er 1100 kr for 20-30 kg. Den er ikke sporing eller forsikring på. Går du opp til Global Priority koster det 1400 kr, men du har sporing og forsikring (opp til 1000 kr). Skal du ha forsikret hele PC'en (som jeg ser for meg er rundt 10.000 kroner) koster forsendelsen 1600 kr.

I tillegg vil du måtte dokumentere verdien på PC'en, enten at du får toll/momsfritak (meeeget skeptisk), eller at du må betale. I såfall vil det koste PC-pris x 1.25 + toll som er 450 kr om jeg ikke husker feil, og dersom PC'en da feks. koster 10 000 kroner i utgangspunktet blir det 14 500 før du har den i hendene på norsk jord.

Edit:

Glemte å si at eneste firma som leverer så tungt fra England til Norge er Parcelforce Worldwide.

Endret av lilduff90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...