Schneiderlin Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Er på jakt etter et rimelig kamera, enkelt og greit for ferier og slikt. Har lest en del bra om dette, at det er et greit nybegynner kamera? Og bildestabilisering, er det noe jeg trenger eller får bruk for? Lenke til kommentar
Sjokoladen Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Er video viktig for det ville eg heller vurdert nikon d3100 . Nikon d3100 er eit bedre kamera på alle andre punkter. Vist du synst 18-55mm vert litt lite så kan du også kjøpe deg ein telezoom . Har sjølv nikon kamera og det er veldig lett og bruka det. Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 14. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2013 Er ikke så viktig med video, men skal sjekke ut kameraet du nevner Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 1100d er et knallbra nybegynnerkamera. Man trenger stort sett ikke bildestabilisering på objektiver med den brennvidden, men kan hjelpe litt ved dårlige lysforhold. Absolutt verdt å ha med. Objektivene fra Canon 18-55 er skarpere i utgavene med IS. Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 14. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2013 (endret) Veldig usikker på hva jeg skal ha nå D3100 eller 1100D, er jo samme pris på begge Virker som D3100 er et bedre kjøp mtp guiden og slikt som følger med Endret 14. juni 2013 av Cortese Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 (endret) Veldig usikker på hva jeg skal ha nå D3100 eller 1100D, er jo samme pris på begge Virker som D3100 er et bedre kjøp mtp guiden og slikt som følger med Magefølelse Har du noen venner med Canon eller Nikon? Da kan du velge ut fra merke de har, med tanke på byttelån av objektiver osv. En annen ting er å kjenne og se på kameraene. Velg så det som føles best. Noe av det viktigste ved et kamera er hvordan du trives med det som verktøy. Endret 14. juni 2013 av Rowdy Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 14. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2013 Skal sjekke noen elektrobutikker om de har de aktuelle kameraene inne Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 (endret) Ellers synes jeg det er viktig å nevne speilløse systemkameraer. Jeg tror ikke de fleste har hørt så mye om disse. Her er et eksempel på et rimelig. Personlig kan jeg lite om disse, men mange på forumet eier speilløse kameraer og kan fortelle deg mer. Disse er mye lettere å ta med seg rundt omkring og gir like god bildekvalitet. De er visstnok ikke så godt egnet til motiver som beveger seg passe fort. Evnen til å skille motivet fra bakgrunnen er og forskjellig avhengig av sensorstørrelsen. Det kan være både positivt og negativt. Endret 14. juni 2013 av Rowdy Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 14. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2013 Skal se hva jeg finner når jeg er i butikken, takk for alle svar Lenke til kommentar
to88he Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Du nevner "ferier og slikt". Husk at det ikke er alltid at du virkelig får noen bedre bildekvalitet med speilrefleks kontra kompaktkamera. Får å utnytte potensialet i et speilrefleks er det viktig å sette seg litt inn i grunnleggende eksponering og bilderedigering. Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Jeg har 1100D selv, og bruker det som step-up til bedre kamera. Jeg har hatt det i to år, og har i mellomtiden investert i gøyal optikk. En av svakhetene med 1100D er at den ikke leverer like sterk fokuseringsstrøm som dyrere kameraer. Mitt Sigma 17-50 f/2.8 OS er vanskelig å fokusere med på store blendere, og det er fordi det er såpass mye glass som skal beveges såpass presist at kameraet rett og slett ikke er nøyaktig nok. Men bortsett fra det er 1100D et kjempegodt kamera. Men om man ikke tenker på å oppgradere optikken så er nok et Sony RX100 et bedre feriekamera. Det går i skjortelommen, og leverer like gode bilder som 1100D med kitobjektivet. Koster noen hundrelapper mer dog. Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 15. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2013 Var jo en veldig god pris på 1100D nå så fikk bestilt et slik 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå