Gå til innhold

explorer.exe bruker 100% CPU

Tåkefyrste

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et problem med explorer.exe

Hvis maskinen min står på en stund, så begynner plutselig explorer.exe å sluke systemresurser. I skrivende stund så tar den ca. 98% av CPU kraften og 233mb ram... Hvis jeg lar den stå noen timer så roer den seg litt, eller jeg kan restarte for å løse problemet.

Det er så ille at å åpne f.eks mIRC, tar ca 50-60 sekunder....

Noen som vet hvorfor explorer oppfører seg slik som dette? Jeg har prøvd å lukke alle andre programmer, men explorer.exe står fortsatt å spiser opp alt av maskinkraft. :-?

Bruker WinXP Pro SP1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du prøvd å formatere eller? mulig det hjelper deg litt. mulig du har noen andre programmer som bugger seg til. f. eks Winmx, Kazaa o.l. dette kan være noe shit å få på maskina si. har selv litt erfaring fra det. ofte hvis man legger inn f. eks fildelings program så legger det også til reklame og masse annet spyware, å det kan bugge til ganske mye. ellers vet jeg at hvis man legger inn Imesh så legger den også til en fil som heter winnet.exe, denne bruker 100% av cpu`en har jeg sett og hørt. mitt tips er da, fjern hele gørra, formater for å få bort hele greia.

Lenke til kommentar

takker for svar... Ja, det vil nok løse seg med en formatering, men vil helst unngå dette foreløpig, da det ikke er lenge siden sist jeg formaterte.

Jeg er klar over all dritten kazaa osv. legger inn, derfor kjører jeg stadig Spybot search & destroy, og adaware.... Men tror ikke det har noe med dette å gjøre da det er explorer.exe som lager problemer, ikke noen andre program...

Spørs om jeg ikke legger inn Win2000 når jeg formaterer etterhvert, lenge siden sist jeg brukte det.

Lenke til kommentar

Hei.

Gjetter på at du her en eller flere store avi filer på maskinen din!.

Ved "preview" av disse går explorer i surr.

Se om dette kan hjelpe.

Start - run -regedit

Finn

HKEY_CLASSES_ROOTSystemFileAssociations.avishellexPropertyHandler

Fjern "DEFAULT" under denne key.

Good Luck.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...