Gå til innhold

Verdi av Donald-samling

hopp1a

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kverulere...

Idag er original tilstand av slike/enkelte blader wrapped i plast.

For samlere betyr dette mye, at produktet ikke er tatt i av noen mennesker eller rørt ved , brukt , eller behandlet.

Les innleggene, spes #2

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jeg kverulerer ikke, jeg diskuterer. Dagens Donald er innpakket i plast originalt fra butikk, men det jeg kommenterte var dette:

"Kom jo i norge på 50 tallet de første donald duck bladene om ikke slutten av 1940.

Og dere snakker om innpakket i plast...

Når jeg var barn var ikke donald innpakket i plast."

Om man har et gammelt Donald blad som ikke kom med plast originalt, men så legger det i plast, er det fremdeles originalt. Om man kjøper et nytt Donald blad i dag med plasten på, og så fjerner plasten, er det ikke originalt lenger. Der er vi vel enige? :p

Lenke til kommentar

Når jeg var barn var ikke donald innpakket i plast.

Faktisk korrekt for mitt vedkommende også, dog alltid trodd disse bladene var "spesialutgave" eller lignende for nettopp samlere. Forhørte meg med faren min, og du har rett han "innrømmet" at han selv stod for plasten.

Lenke til kommentar

Nei , jeg er ikke enig.

Post #2 Har 7 -10 av de første bladene som kom til Norge fortsatt pakket i plast

Første bladene 7 til 10 som kom til Norge var 1948 Desember og inn i 1949.

Forstatt pakket i plast er underforstatt med at de levertes ut i plastemballasje

Original tilstand da i mine øyne = innpakket fra produksjon og aldri rørt av menneskehender.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Nei , jeg er ikke enig.

Post #2 Har 7 -10 av de første bladene som kom til Norge fortsatt pakket i plast

Første bladene 7 til 10 som kom til Norge var 1948 Desember og inn i 1949.

Forstatt pakket i plast er underforstatt med at de levertes ut i plastemballasje

Original tilstand da i mine øyne = innpakket fra produksjon og aldri rørt av menneskehender.

Jeg nevnte aldri det som var skrevet i post #2.

Om man har et Donald Duck blad fra 19femogførr som IKKE ble levert med plast originalt, så er det vitterlig nok likevel originalt.

Lenke til kommentar

Jeg nevnte aldri det som var skrevet i post #2.

Om man har et Donald Duck blad fra 19femogførr som IKKE ble levert med plast originalt, så er det vitterlig nok likevel originalt.

Akkurat.

Om Vizla tar de bladene det gjelder ut av plastikken så vises de i sin orginale form (slik de var da de ble solgt) , ikkesant ?

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Poenget med plasten er jo at de skal oppbevares på en best mulig måte. Om man kjøper et nytt blad (uinpakket) og legger det rett i en plastlomme så holder det seg perfekt i lang lang tid. Om man har et "bruksblad" som har blitt lest gjennom noen ganger så er ikke det like ønsket som et blad som har blitt lagt rett i en plastlomme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...