Agrippa Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Var litt usikker på om dette passet best her eller under mobil, men siden det er snakk om nettverk så landet jeg her. Problemet er at hverken mobil (Sony Arc) eller nettbrett (Galaxy Tab 2 10.1) kommer på nett her hjemme til tross for at de kobler seg til nettverket og alt ser ut til å være i orden. WiFi ikonet lyser opp, ingen feilmeldinger gis, men browsere og andre apper forteller at de ikke har tilgang til internett. Laptopen har på den annen side ingen problemer. Jeg er en sinke når det gjelder nettverk og har heller ikke akkurat dypdykket i Android, så forhåpentligvis er det bare noe elementært jeg ikke har tenkt på eller ikke er klar over. Om noen har noen idéer så er jeg veldig takknemlig. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 (endret) Er DHCP skrudd på på ruteren? Høres nesten ut som at enhetene ikke får tildelt Default Gateway (eller DNS). Hvis du prøver å skrive 195.88.55.16 i nettleseren på taben eller mobilen, kommer du inn på VG da? Endret 17. juni 2013 av TMB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå