Gå til innhold

SLI og CrossFireX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og du gjør ikke det? du har ikke sagt noe positivt om et eneste nvidia produtkt selv de gangene det virkelig var bedre enn AMD. så slutt å snakk fanboi.

På en skala fra 1 til 10 har jeg fortsatt 8 hakk å gå på før jeg når toppen av syrlighet og hat når jeg skriver om Nvidia.

 

Grunnen til at jeg sjelden skriver positivt om Nvidia er fordi jeg sjelden trenger å nevne dem når det er så mange andre som nevner dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

På en skala fra 1 til 10 har jeg fortsatt 8 hakk å gå på før jeg når toppen av syrlighet og hat når jeg skriver om Nvidia.

 

Grunnen til at jeg sjelden skriver positivt om Nvidia er fordi jeg sjelden trenger å nevne dem når det er så mange andre som nevner dette.

 

Vel når du aldri noensinne er objektiv om emnet er du faktisk ganske fanboi. Går nemlig ann å være det uten å slenge dritt også.

Lenke til kommentar

Har vel egentlig allerede spurt om dette, men; Hvordan er CFX i forhold til SLI når det kommer til Microstuttering og Tearing? Er et CFX-oppsett absolutt å fraråde?

 

PC Perspective med sine "Framerating"-artikler kan nok si endel om det; http://www.pcper.com/reviews/Graphics-Cards/Frame-Rating-GTX-660-vs-HD-7870-plus-HD-7790-HD-7850-GTX-650-Ti-BOOST.

 

Oppsummert fungerer CFX knappest ifølge disse testene. SLI fremstår som velfungerende, men like jevnt som ett kort blir det absolutt ikke. Enkeltkortytelse er jevnt i AMDs favør.

 

Mine egne erfaringer med 2 HD7770 i CFX er at det er lite samsvar mellom FPS og flyt. Far Cry 3 for eksempel lot til å skalere flott, men 60fps føltes ikke stort bedre enn 30fps på ett av kortene.

 

2 GTX 660 derimot ga et mye bedre inntrykk, og ga merkbart mer flyt i de spillene som skalerte bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

For min del så kjører jeg et oppsett med 2x ASUS GeForce GTX 650Ti Boost i SLI " tror jeg ble litt interressert i et sånt setup da jeg leste testen deres! anm. "

Har av og til merket et bittelite snev av microstuttering, men ikke noe som går ut over spillytelsen (kan være bugs med betadrivere)

Har imidlertid meget bra FPS-verdi og god bildeflyt i så og si alle spill jeg har testet så langt

og det var en drøm å bytte ut det noe eldre 6950 kortet mitt med noe av nyere dato og fra en annen produsent ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

er ingenting galt med 45fps, så lenge bildeflyten er stabil, dvs, lite eller ingenting av tearing/micro stuttering. kommer jo klart frem i denne artikelen at når det kommer til sli, så er ikke fps alt.

 

Merker enorm forskjell på under 60 og over 60 fps selv.

Har alltid irritert meg at det har hakket i kantene av bildet etc, og det har vært en irritasjon med pc siden 1991 hvor alle med Amiga hadde supersmooth scrolling mens det på pc alltid hakket bortover på pixlene.

Hverken single-core eller SLI løste det problemet, men 120hz skjerm i kombinasjon med SLI var tingen, og da er jeg gjerne på 80-90 fps.

 

Kan fortsatt få tearing i cutscenes etc, men det skal jeg orke å leve med!

Lenke til kommentar

Merker enorm forskjell på under 60 og over 60 fps selv.

Har alltid irritert meg at det har hakket i kantene av bildet etc, og det har vært en irritasjon med pc siden 1991 hvor alle med Amiga hadde supersmooth scrolling mens det på pc alltid hakket bortover på pixlene.

Hverken single-core eller SLI løste det problemet, men 120hz skjerm i kombinasjon med SLI var tingen, og da er jeg gjerne på 80-90 fps.

 

Kan fortsatt få tearing i cutscenes etc, men det skal jeg orke å leve med!

 

ok.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

<br />

 

Jeg har hørt at tre kort gir betraktelig mindre microstuttering enn to.

Hele dette ryktet stammer fra en særdeles suspekt artikkel fra to år siden da de testet med FRAPS i to spill fra 2007, er det virkelig vits å gjenta dette?<br />

<br />

<br />

Mulig det, hørte det fra en kilde, bare slengt ut som en påstand. Men fra kilde nummer to fikk jeg en teknisk forklaring og derfor antar jeg at det er mer enn et rykte. Desverre la jeg ikke denne forklaringen på minnet i farten. Du vet, det er synd at det ble skrevet en suspekt, gammel artikkel om temaet, men tilfeldigvis har jeg hørt av en tredje kilde, en uteligger faktisk, at man blir i veldig topp humør på fredager av å lese nye, troverdige ord om forholdet mellom 2- og 3-way i henhold til microstuttering og analyser relatert til dette som hvorvidt det at rå gaming-kraft potensielt sett kan oppveie for problemet via høyere fps gjennom at i et pris/ytelse-perspektiv er tre lav-til-middels gode kort et bedre valg enn ett eller to som er bedre, særlig med tanke på den lave strømprisen takket være de store nedbørsmengdene de siste årene. Tearing blir jo et helt annet tema, sjølvsagt. Eller? Men det er jo fortsatt dårlig kildekontroll og vi bør kanskje ikke nevne slike farlige emner og heller snakke om korrekte ting som f.eks om hvorvidt amerikanske myndigheter har alle epostene våre eller hvordan man kan vite om det egentlig finnes ekte eksperter på syntetisk cannabi gitt at dette er så mye nyere område enn f.eks gpu'ene vi potensielt snakker om og om noen her noengang har mast på en prostituert om å få slippe å ta på kondom. For da er du skikkelig dum. Og mon tro om intelligens og impulskontroll er relatert. Bare for å bringe opp nye samtaletemaer. De er så vanskelige å finne noen ganger.

Hahaa, genial kommentar. Morsom lesing 02:12 på natten! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

 

Endelig noen som prøver å få tråden på rett kjør igjen https://www.diskusjon.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/thumbup.gif

 

Jeg er drittlei en viss diskusjon som står for 80% av innleggene her https://www.diskusjon.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/wallbash.gif

 

Det hadde ikke vært en diskusjon dersom enkelte hadde akseptert at det ikke er gunstig å kaste penger på sjøen.

Det hadde ikke vært en diskusjon dersom du hadde akseptert at andre ikke er du, å ikke trenger å tilfredsstille ditt behov for å prakke din sannhet, å dine meninger på dem..

 

Nough said.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noe dårlig gjort å bruke Far Cry 3 som et eksempel på hvordan SLI/Crossfire vil ødelegge spillopplevelsen da det er et kjent problem at dette spillet har horribel støtte for dual-GPU.

 

Personlig foretrekker jeg single-GPU, men vet av erfaring at de alle fleste moderne spill (med unntak) støtter SLI/Crossfire på et mer enn godtat nivå.

Lenke til kommentar

Noe dårlig gjort å bruke Far Cry 3 som et eksempel på hvordan SLI/Crossfire vil ødelegge spillopplevelsen da det er et kjent problem at dette spillet har horribel støtte for dual-GPU.

 

Personlig foretrekker jeg single-GPU, men vet av erfaring at de alle fleste moderne spill (med unntak) støtter SLI/Crossfire på et mer enn godtat nivå.

 

far cry 3 fungerer fint her med 2 stk 670 i SLI. saa at det sakl være daarlig multi gpu stötte skjönner jeg ikke.

Lenke til kommentar

 

 

Noe dårlig gjort å bruke Far Cry 3 som et eksempel på hvordan SLI/Crossfire vil ødelegge spillopplevelsen da det er et kjent problem at dette spillet har horribel støtte for dual-GPU.

 

Personlig foretrekker jeg single-GPU, men vet av erfaring at de alle fleste moderne spill (med unntak) støtter SLI/Crossfire på et mer enn godtat nivå.

far cry 3 fungerer fint her med 2 stk 670 i SLI. saa at det sakl være daarlig multi gpu stötte skjönner jeg ikke.

Fungerte fint uten problem med mitt galme 660SLi oppsett også

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

En veldig god artikkel! Syns at jeg ikke får lest den uten å være Ekstra-medlem, Har ikke VISA.kort, med min privatøkonomi fra 80-tallet, (og jappetiden),så hadde nok ikke hatt råd til abbonement likevel.

 

(H og FrP: Slett gjelda fra jappetiden hos folk så vi får sjansen å starte på nytt, værsåsnill!),

 

Hvorfor er det både reklame- og betalingsfinansiert? Slipper Ekstra-medlemmer reklamen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...