cannibalguppy Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Det er vel ingen forskjell i dag, men av det jeg husker tilbake i tid så er det bare Nvidia som har hatt dårlig kvalitet. Børsverdien sank med 22% da det ble oppdaget og det ble anslått at det kom til å koste 150-200 millioner dollar. http://www.nvidia.co...5037160521.html Snakker om imaget deres. Og hvis du sier reklamene deres signaliserer kvalitet(i forhold til nvidias fokus) så tar du grundig feil. Rent fysisk er det minimale forksjeller. Lenke til kommentar
Albatraum Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Snakker om imaget deres. Og hvis du sier reklamene deres signaliserer kvalitet(i forhold til nvidias fokus) så tar du grundig feil. Rent fysisk er det minimale forksjeller. Jeg sier at det ikke er noen fysiske forskjeller på kvalitet mellom de i dag, men nvidia hadde problemer for en stund siden. Hvis du bare tenker på Image, mener du at Nvidia har et bedre image enn AMD når de betaler Crytek/EA 2 millioner dollar for å reklame twimtbp i Crysis 2 enn at AMD betaler x millioner dollar for at folk får Crysis 3 gratis? Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 (endret) Jeg sier at det ikke er noen fysiske forskjeller på kvalitet mellom de i dag, men nvidia hadde problemer for en stund siden. Hvis du bare tenker på Image, mener du at Nvidia har et bedre image enn AMD når de betaler Crytek/EA 2 millioner dollar for å reklame twimtbp i Crysis 2 enn at AMD betaler x millioner dollar for at folk får Crysis 3 gratis? Vel se på reklamene. The way its meant to be played høres bedre ut en 'FREE GAME LOL Og "DirectX 11 done right" er også et slags kvalitetsstempel. Ikke at de er bedre men det høres fra et PR standpunkt mye mer ut som om de tror på sin egen vare, FREE GAMES EVERYONE høres ut som et triks. Vet det ikke er det men nå snakker vi om image ikke hvordan det er Og hvis du leser hva nvidia skrev så satte de ned overskuddet massivt for å takle et produksjonsproblem på en skikkelig måte, det forteller deg noe om at dette er et firma som tar feil seriøst. Endret 15. juni 2013 av cannibalguppy Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 (endret) Har ikke nevnt kvaliteten på kortene i seg selv. Sier at det er en del som syns amd virker som lav kvalitet og de forsterker dette ved å alltid fokusere på lav pris og MOAR GAMES istedenfor å prøve å skape en "sense of quality". De har et image som "the cheaper option" og det er ikke helt bra da de ikke er dårligere(selvom fokuset på polish er helt klart mindre enn hos nvidia, derav mer driverproblemer og ELENDIGE stock kjølere.) Ang stock kjølere, så var mine GTX 670 både kjøligere og mer stille. Dog var dette EVGA sin utgave med 680 kjøler. Mine to 7970 holder ca 69-70c under spilling med vifta under 50%, noe jeg er fornøyd med. De bråker dog mer enn 670 kortene jeg hadde. Jeg velger stock kjølere pga jeg vil ha lufta ut bak, og ikke inn i kabinettet. Endret 15. juni 2013 av FiveInline Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 (endret) De har et image som "the cheaper option" og det er ikke helt bra da de ikke er dårligere(selvom fokuset på polish er helt klart mindre enn hos nvidia, derav mer driverproblemer og ELENDIGE stock kjølere.) Har ATI mer driverproblemer enn nVidia.? Egen erfaring eller.? Endret 15. juni 2013 av MariusSR Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Har ATI mer driverproblemer enn nVidia.? Egen erfaring eller.? ja, det er jo ikke noe nytt. spessielt når det kommer til CF. de siste årene så har nvidia dratt kraftig i fra der. SLI er en drøm nå i forhold til før. Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Har ATI mer driverproblemer enn nVidia.? Egen erfaring eller.? Jeg kan lese tester osv. Sorry men nå lager du bare krangel. Ati har vært uheldige med en del drivere men spesielt dårlige på CFX(sli er bedre enn CFX på absolutt alt sorry men det er realiteten). Ang stock kjølere, så var mine GTX 670 både kjøligere og mer stille. Dog var dette EVGA sin utgave med 680 kjøler. Mine to 7970 holder ca 69-70c under spilling med vifta under 50%, noe jeg er fornøyd med. De bråker dog mer enn 670 kortene jeg hadde. Jeg velger stock kjølere pga jeg vil ha lufta ut bak, og ikke inn i kabinettet. Det høres omtrent ut som jeg tenkte. Men du har beastly mer ytelse med to 7970 enn med to 670 ikke sant? Så jeg liker ati men jeg føler de bare markedsfører pris istedenfor kvalitet(markedsfører menes da som i reklamen, produktene deres er veldig bra). Lenke til kommentar
TAC-2 Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 (endret) Selv eksperter sliter med å svare på spørsmål angående bildekvalitet i eksperimenter. Når man blir bedt om å sammenligne med noe man har sett/opplevd for en stund tilbake blir det ofte mer spekulasjoner og test av hukommelsen enn virkelig vurdering av testoppsettene. Hadde dere enda hatt med (ca.) 10 observatører, satt opp to maskiner og for hver kombinasjon av to konfigurasjoner latt hver testperson foreta en direkte sammenligning ved å switch frem og tilbake mellom de to så kunne man registrert hvilket oppsett de foretrakk og forhåpentligvis fått noen statistisk signifikante resultater. Det ville vært mer jobb men det hadde gitt et mye bedre grunnlag for å trekke konklusjoner. Endret 16. juni 2013 av TAC-2 2 Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 (endret) ja, det er jo ikke noe nytt. spessielt når det kommer til CF. de siste årene så har nvidia dratt kraftig i fra der. SLI er en drøm nå i forhold til før. Jeg kan lese tester osv. Sorry men nå lager du bare krangel. Ati har vært uheldige med en del drivere men spesielt dårlige på CFX(sli er bedre enn CFX på absolutt alt sorry men det er realiteten). Hvis vi ser bort fra multigpu-oppsett, som de færreste har, er det fortsatt noe nvidia gjør bedre enn ati mtp drivere.? Endret 16. juni 2013 av MariusSR Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Hvis vi ser bort fra multigpu-oppsett, som de færreste har, er det fortsatt noe nvidia gjør bedre enn ati mtp drivere.? Det har vært mindre trøbbel. Blant annet slet de tidligere ati driverne med at latencyen var veldig ujevn så selv du fikk bra fps virket det tregt(dette er vel det største problemet med CFX fortsatt tror jeg). Det har blitt fikset såvidt jeg vet men denne typen problemer er ikke nytt med ati, og tok måneder å fikse. Eneste relavtivt store Nvidia driver problemet jeg kan komme på nå var når shogun 2 nesten ikke funket på 600 serien, men dette ble fikset på under 2 uker. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 (endret) Det har vært mindre trøbbel. Blant annet slet de tidligere ati driverne med at latencyen var veldig ujevn så selv du fikk bra fps virket det tregt(dette er vel det største problemet med CFX fortsatt tror jeg). Det har blitt fikset såvidt jeg vet men denne typen problemer er ikke nytt med ati, og tok måneder å fikse. Eneste relavtivt store Nvidia driver problemet jeg kan komme på nå var når shogun 2 nesten ikke funket på 600 serien, men dette ble fikset på under 2 uker. Vær så snill og ikke kom med slike dumme poster! Nvidia hadde også problemer med frametime latency ved lanseringen av Kepler, og det tok dem tre måneder å fikse. Det tok AMD en uke fra problemene med frametime latency i 12.11 BETA ble oppdaget til en revisjon kom ut som hadde fikset dem, og dette var i tillegg på BETA-programvare. Skal jeg peke på at Nvidias 320.18 WHQL-sertifiserte driver som har gitt stabilitetsproblemer for en haug med brukere? Hva med de utallige problemene som diverse brukere av eldre serier har hatt etter at Kepler-driverne kom ut? Hva med den gangen Nvidia lanserte en driver som fikk skjermkortene til å brenne opp? Endret 16. juni 2013 av arni90 2 Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Vær så snill og ikke kom med slike dumme poster! Nvidia hadde også problemer med frametime latency ved lanseringen av Kepler, og det tok dem tre måneder å fikse. Det tok AMD en uke fra problemene med frametime latency i 12.11 BETA ble oppdaget til en revisjon kom ut som hadde fikset dem, og dette var i tillegg på BETA-programvare. Skal jeg peke på at Nvidias 320.18 WHQL-sertifiserte driver som har gitt stabilitetsproblemer for en haug med brukere? Hva med de utallige problemene som diverse brukere av eldre serier har hatt etter at Kepler-driverne kom ut? Hva med den gangen Nvidia lanserte en driver som fikk skjermkortene til å brenne opp? Ro deg ned nå fanboy. Amd har med 7000 serien hatt mye større prblemet mer drivere og det vet du. Det vet du så sykt godt. Og latency problemet var der fra starten av lansering og ble ikke fikset skikkelig før etter et år arni så nå kan du roe deg. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Har hatt både 4,5,6 og 7 serien til ati ,og for min del aldri opplevd ustabiliteter iht drivere. Det vil nok alltid være enkelte som har problemer med utstyret sitt, enten det er ati eller nvidia. 2 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Ro deg ned nå fanboy. Amd har med 7000 serien hatt mye større prblemet mer drivere og det vet du. Det vet du så sykt godt. Og latency problemet var der fra starten av lansering og ble ikke fikset skikkelig før etter et år arni så nå kan du roe deg. Jeg er ingen fanboy AMD hadde mindre driverproblemer med 7970 ved lansering, alt dette var fikset innen april. Frametime latency-problemet var såvisst ikke der fra starten: http://techreport.com/review/23150/amd-radeon-hd-7970-ghz-edition/4 Du har sagt dette minst ti ganger nå, og hver gang har jeg svart med akkurat det samme, jeg er enda litt mer oppgitt nå enn forrige gang jeg gjorde dette. Lenke til kommentar
wassup Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Har vel egentlig allerede spurt om dette, men; Hvordan er CFX i forhold til SLI når det kommer til Microstuttering og Tearing? Er et CFX-oppsett absolutt å fraråde? Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Hvis vi ser bort fra multigpu-oppsett, som de færreste har, er det fortsatt noe nvidia gjør bedre enn ati mtp drivere.? er nok mindre forskjell på single gpu. men erfarer selv at også her er nvidia driverene hakket mer stabile. men nå kjører jeg stort set SLI så der er gleden stor for øyeblikket Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Har vel egentlig allerede spurt om dette, men; Hvordan er CFX i forhold til SLI når det kommer til Microstuttering og Tearing? Er et CFX-oppsett absolutt å fraråde? vil vel ikke si at CFX er å fraråde, men er ingen hemmlighet at SLI er en del hakk foran CFX når det kommer til microstuttering. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Har vel egentlig allerede spurt om dette, men; Hvordan er CFX i forhold til SLI når det kommer til Microstuttering og Tearing? Er et CFX-oppsett absolutt å fraråde? Microstuttering har SLI en klar fordel på. Jeg leser oftere om problemer med tearing fra SLI-brukere, men det kan like godt ha med å gjøre at flere bruker SLI og at microstutter ikke er noe å klage på. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 er nok mindre forskjell på single gpu. men erfarer selv at også her er nvidia driverene hakket mer stabile. men nå kjører jeg stort set SLI så der er gleden stor for øyeblikket Hva har du erfart som tilsier at ati har mer problemer med drivere enn nvidia.? (Og da tenker jeg ikke på cfx/sli) Lenke til kommentar
stureah Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Jeg hadde 580gtx i sli, forferdig opplevelse sammenliknet med en Titan som jeg har nå. Titan er ikke verd pengene.. sånn egentlig, men det er MYE bedre enn 2 580'er.. så skal det jo også sies i testen av hvis dere hadde sammenliknet flere skjermkort(opppsett) med eldre modeller så tror jeg det vil bli mer uttalt. Jeg har hatt 5870 i crossfire, mye microstuttering, samme med 580sli. for meg blir det bare enkelt kort framover. i det miste til driverene er bedre. Selv enkelte ATI kort har jo hatt microstuttering i enkeltkort modus.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå