Gå til innhold

[Løst] Forslag til trådløs router til fibernett!

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg trenger litt hjelp. Jeg har akkurat flyttet, og har nå fibernett fra Lynet med hastighet 50/50 nedlasting/opplasting. Med kabel er hastigheten faktisk høyere, nærmere 60/60 mbit når jeg kjører speedtest.

Har noen forslag til hvilen router jeg burde gå for å få maksimalt utbytte av hastigheten?

Jeg bor i en 40 m² stor leilighet med min samboer, og nettet brukes flittig på to datamaskiner samtidig. I tillegg blir det også en del online-spillng med ps3, så er avhengig av en router som kan levere ( og fordele kapasiteten jevnt) god nok hastighet til spilling, samtidig med at det brukes en pc til surfing/streaming.

Jeg har ikke så veldig god greie på nettverkskort, men vet at dette kan ha noe å si i forhold til hvilke alternativer jeg har. Helst ønsker jeg forslag til routere som uansett kan fungere greit til vårt bruk, uten å måtte ta stilling til dette. :-)

Ps: så rimelig som mulig, men spytter inn om nødvendig. Dok ikke mer enn 1000 kr.

Setter stor pris på tilbakemeldinger :-)

Mvh

Christian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke at jeg kan hjelpe deg stort på valg av router, men anbefaler å prøve http://www.bredbandskollen.se/ fremfor speedtest. Hadde store problemer med å streame, og sjekket først hastigheten via speedtest, som viste at jeg hadde riktig fart og vel så det. Fikk Bredbandskollen av en IT fyr, som viste meg at jeg ikke fikk halvparten av farten jeg skulle ha. Noe som også stemte da jeg ringte inn til ISP. https://prisguiden.no/produkt/asus-rt-ac66u-166101 kan være verdt å sjekke ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...