Gå til innhold

[Løst] oppgradere 965, AMD FX-8320? + spørsmål om cfx problem

Anbefalte innlegg

Hei, tenker på å muligens gjøre en liten oppgradering av pc'en. Tenker da på å bytte ut cpu'en som per dags dato er AMD Phenom II X4 965 BE med AMD FX-8320. Vil dette være verdt det? Får ikke overklokket prosessoren jeg har i dag noe serlig, 3,6 men ustabil, kan være på grunn av mine elendige skills innen overklokking, men også kanskje fordi halvparten av pinsene på prosessoren har vært bøyd.

Bruksområdet:

"Spilling"

"Multitasking"

en sjelden gang "amatør bilde/video redigering"

Vet det ikke er mange spill som støtter mer enn 4 kjerner per i dag (eller?), men med 8 kjernes prosessorer i de kommende konsollene tror jeg at støtten for flere kjerner vil bli bedre med de nye spillene?

Maskinvare i dag:

HK: Asus Crosshair IV Formula

CPU: AMD Phenom II X4 965 BE

Ram: Corsair XMS3 1600 8 GB

GPU: XFX 6870 1 GB i crossfire

Jeg har også et problem med crossfire setup'en i dag, startet for noen måneder siden men har ikke hatt tid til å se ordentlig på det før nå, og husker ikke helt hvordan det startet, men lurer på om det muligens var etter installering av nye drivere. Problemet er at hvis jeg har på crossfire og starter ett spill så vil pc'en fryse, hvis jeg ikke starter noen form for spill går det greit, samme hvis jeg skrur av crossfire, da fungerer alt som det skal. Har prøvd å installere nye drivere og å rulletilbake uten hell. Tror løsningen vil være å fjerne driverne helt for så å installere nye, noen som kjapt kan forklare meg hvordan jeg bør gjøre dette, aldri gjort det før...

På forhånd takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, søkte litt rundt det, var noen som snakket om at det var kommet bios oppdateringer som gjorde de kompatible, men om dette stemmer vet jeg ikke. Er fristet til å oppgradere, men er litt usikker på hvor stor forskjell jeg vil merke, er jo ikke en dårlig prosessor 965'en heller.

Lenke til kommentar

Tenkte bare jeg skulle gi en oppdatering:

Jeg endte opp med å kjøpe fx 8350, som i bunn og grunn bare er en håndplukket fx 8320, uansett så fikk jeg den i dag, og den ser ut til å fungere fint til nå, eneste jeg gjorde var å oppdatere bios til v. 3029. Eneste jeg kan se er at den er litt varmere enn 965'en, men det var forventet, kjennes ut som om den yter en del bedre også, uten at jeg har fått testet det grundig nok enda, vil jeg anbefale denne oppgraderingen, har testet blant annet bf3 som flyter mye bedre nå.

Angående crossfire problemet så var det bare å fjerne de gamle driverne å installere nye, gikk som smurt, og alt fungerer som det skal nå.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...