Gå til innhold

Grafikkort, som støtter både OS X og Windows.

mola95

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal bygge meg en Hackintosh. Jeg vil bruke OS X til produktivitet og multimedia, og dedikere Windows til hovedsaklig spill. Jeg har sett på på grafikkort på Komplett.no og grafikkortene som er dedikert til OS X er en del kr dyrere enn tilsvarende grafikkort dedikert til Windows.

Jeg har funnet et grafikkort fra Sapphire, Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 "FleX". Det tilsvarende grafikkortet, som er dedikert til OS X, er svakere og omtrent 800 kr dyrere.

Under systemkrav på Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 "FleX" står det ikke at en trenger Windows, men at grafikkortet er Windows kompatibelt. Jeg lurer derfor på om grafikkortet; Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 "FleX", kan kjøre OS X også.

Om noen av dere vet om grafikkort som er kompatible og kjører OS X godt, så kom med tips.

Takk på forhånd. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Unngå AMD på mac.

På 10.8.3 fungerer alle GTX6xx kort, GTX780 og GTX Titan fungerer også med nyeste driveroppdatering fra nvidia. Vil anta at GTX770 også fungerer, men jeg har ikke lest noe om dette enda.

Hvis du bruker FCPX bør du styre unna GTX660Ti, av en eller annen grunn fungerer dette kortet ikke i FCPX, mens andre GTX6xx kort fungerer ypperlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...