himmzi Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Hei! Jeg er ganske blank når det kommer til lyd og anlegg. Så det jeg lurer på er om det er mulig å koble to subber til en 5.1-receiver? Jeg har en Pioneer VSX-421-K Receiver og lurer på om det er mulig å koble på de her; http://surround.no/P...0000000109.aspx Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
B25S Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Du vil trenge en RCA Y-splitter til Pre-Out http://surround.no/Produkter/Tilbehør/Kabler-og-Kontakter/Signalkabler/Monster-Cable-Y-Splitt-1-Han-til-2-Hun--100374-p0000000379.aspx Lenke til kommentar
himmzi Skrevet 13. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2013 Tusen takk! Men tror du en såpass billig receiver vil klare å kjøre de subbene noen lunde? eller tror du det lønner seg å kjøpe seg en ny og bedre? Lenke til kommentar
B25S Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Dette er aktive subwoofere, dvs. at de har integrerte forsterkere og driver seg selv. De vil kun motta signal fra Pre-Out gjennom signalkabler. Om du trenger å oppgradere receiver kommer helt an på om den drar de høyttalerene du har fra før av OK. Lenke til kommentar
himmzi Skrevet 13. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2013 Dette er aktive subwoofere, dvs. at de har integrerte forsterkere og driver seg selv. De vil kun motta signal fra Pre-Out gjennom signalkabler. Om du trenger å oppgradere receiver kommer helt an på om den drar de høyttalerene du har fra før av OK. Ok, tusentakk! Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Hva skal du med to subber, egentlig? Lenke til kommentar
himmzi Skrevet 14. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2013 Hva skal du med to subber, egentlig? Blir ikke det mer trøkk av det da? Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Forsåvidt, men de færreste kjører vel subben på fullt uansett. (Håper ikke du har bor i blokk! ) Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Hva skal du med to subber, egentlig? Jeg vil kjøre tri-sub når jeg får bygget meg ett hus, en på vær side og en integrert i stolen min Lenke til kommentar
himmzi Skrevet 14. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2013 Er SVS PB12-NSD et bedre alternativ? Noen som har erfaringer med denne? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Flere subwoofere betyr en jevnere bassrespons i rommet og mer headroom. Det er ikke slik at man er nødt til å spille høyere fordi man har to - det blir bare bedre og jevnere bass. Om du googler "why multiple subwoofers" får du flere gode svar på nettopp dette spørsmålet. Når det gjelder valg av subwoofer avhenger dette av hva du skal bruke den til. Musikk eller film. Om det er primært musikk ville jeg nok sett etter en lukket konstruksjon som Sunfire, Rythmik Audio eller en annen lukket konstruksjon. Du ofrer gjerne peak volume mot at du får en mer presis gjengivelse av bassen. Bassrefleks gir en boost i frekvensområdet porten er tunet til, noe som gir mer volum, men som i en del tilfeller kan gå på bekostning av presisjon. 1 Lenke til kommentar
epifant Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Veldig matnyttig stoff (linkene er pdfer): Subwoofers: Optimum Number and Locations By Todd Welti, Research Acoustician, Harman International Industries, Inc. Getting the Bass Right By Dr. Floyd E. Toole, Vice President Acoustical Engineering, Harman International Industries, Inc. Og flere andre nyttige whitepapers hos Harman Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Blir aldri feil å henvise til Floyd E. Toole.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå