RAD1V Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Gikk akkurat ut med en bachelor i datateknikk, med et snitt jeg ikke er veldig stolt av. For å komme inn på 2-årig datateknikk på ntnu er minimumskravet bare 2.5, og i fjor kom alle inn, men i år er det ca. 30-40% fler søkere, så snittet blir nokk for høyt for meg. 2-årige mastere kommer vell ikke på restetorget og søknadsfristen er forlengst ute. Er det noen som vet om noen mastere som trolig får så få søkere at jeg fortsatt kan ha en sjans? Lenke til kommentar
xaco Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 kan jo alltid søke enkeltemne på masternivå og ta fag. Så kan du søke om 1 år og bare skrive oppgaven. Vet det er muig på UiO men vet ikke hvordan det er i Trondheim. 1 Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 19. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2013 På UiO blir man vell ikke siv.ing. Har sett noen 2-årige mastere innen informatikk jeg tror det kan være mulig å komme inn på. Er det verd å eventuelt bruke ett år ekstra på å ta masteren som gir siv.ing. tittel? Lenke til kommentar
xaco Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 hvem bryr seg nevneverdig om siv.ing graden? du konkurerer om akkurat de samme jobbene med en M.Sc grad fra UiO. Uansett så var poenget mitt at det pleier å være mulig å ta masteremner som enkeltemne og søke seg inn i neste opptaksrunde. 1 Lenke til kommentar
MisterIT Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Kort fortalt: Man får ikke en "lovlig" siv.ing tittel på NTNU heller. Per i dag får man en såkalt sekundær tittel som sier Siv.ing, men man har ikke lov til å kalle seg siv.ing. Det er en høring på gang (vært aktiv ganske lenge no), om å la universiteter tildele lovlige siv.ing titler som oppfyller gitte krav(kravene er forsatt udefinerte). http://www.regjeringen.no/nb/dep/kd/dok/hoeringer/hoeringsdok/2012/horing---utkast-til-endringer-i-forskrif/horingsbrev.html?id=671255 Men ja, spiller ganske lite rolle om du tar Masteren i UIO eller NTNU, begge stedene er ofte besøkt av bedrifter og sjansen for deltid, summer internship eller fast stilling er ganske bra. 1 Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Siv.ing. vs ikke siv.ing. er ganske ubetydelig. Man får rett til å bruke en tittel og en ring, og det er litt enklere å vite hva du kan og ikke kan grunnet det ganske standardiserte løpet. Det er snakk om de samme jobbene, med samme lønn. Med det sagt, så er jo NTNU en fin plass å studere, men jeg tror ikke master i informatikk er noe særlig lettere å komme inn på. Tidligere år har det vel egentlig vært helt motsatt, siden NTNU selv har mange som tar bachelor i informatikk - men de færreste av dem tar emner som kvalifiserer til 2-årig master i datateknikk (we don't care! samme bygg, samme forelesere, stort sett samme emner - og kliss like jobber). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå