Skismøring Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Har en ASUS RT-N66U som er koblet til et modem som er satt i bridge. Får denne feilmeldingen: Den trådløse ruterens bruker for øyeblikket en privat WAN IP-adresse (192.168.x.x, 10,x,x,x, eller 172.16.x.x). Denne ruteren kan være i NAT-multimiljøet og DDNS-tjenester fungerer ikke i dette miljøet. WAN IP i Asusen er 0.0.0.0, og tror det er noe med det. Når jeg velger et domenenavn i DDNS-oppsettet får jeg ugyldig ip. Kan noen løse dette for meg hadde jeg blitt glad. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Hva slags boks er Asus-en din koblet til? Ruter fra ISP-en din? I så fall må du få satt dette i bridge mode mot Asus-en din. Lenke til kommentar
Skismøring Skrevet 13. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2013 Kombinert router/modem. Det er satt opp i bridge allerede. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Enten er den ikke satt opp i bridge, eller så kjører ISP-en din carrier grade NAT. Lenke til kommentar
Skismøring Skrevet 13. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2013 Er garantert i bridge. Har Nextgentel. Vet du om de har det? Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Kjenner dessverre ikke til Next Gen Tel som ISP. Står noe her om bridge-modus: http://www.nextgentel.no/privat/hjelp/faq/ruter-i-bridge-modus/ Du burde fått en IP på din Asus som ikke er 192.168.x.x, 172.16.x.x eller 10.x.x.x, om alt var som det skulle være med ruteren til NGT som kjører i bridge. Du har forsøkt å restarte din Asus og NGT sin ruter? Lenke til kommentar
Skismøring Skrevet 13. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2013 Asusen hadde vel ikke fungert som tilkoblingspunkt om ikke modemet hadde vært i bridge? Tok en restart av begge, men hjalp ikke. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Joda, men du får dobbelt med NAT-ing. Det jeg reagerer på er at Asus mener den har 0.0.0.0 som WAN IP. Det er feil, om trafikken går via WAN-porten på Asus-en. Er det koblet slik: NGT <-> DSL-port på NGT-ruter <-> LAN port på NGT-ruter <-> WAN på ASUS <-> LAN på Asus? Ikke noe mer enn Asus-en som er koblet til NGT sin ruter? Lenke til kommentar
Skismøring Skrevet 13. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2013 (endret) http://bildr.no/view/1638852 Som du ser så er den i bridge. Oppsettet stemmer ellers med det du skriver. Bare Asusen som er koblet til ja. Endret 13. juni 2013 av Skismøring Lenke til kommentar
j-- Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Dette forklarer alt. Det du stiller på her er "wireless bridge" - altså kun for ditt trådløse nettverk. Det er nok en annen måte å sette selve rutingsfunksjonaliteten i bridge modus. Her må nok noen andre hjelpe deg med hvor innstillgene for å sette ruteren i bridge er Lenke til kommentar
Skismøring Skrevet 13. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2013 Takk skal du ha. Fant ut av det, men må få fatt i aktiveringspassordet slik at jeg kan sette Asusen i PPPoE-modus. Lenke til kommentar
Gubleruh Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Hei. har akkurat hatt samme type problemstilling og når det kom til finne brukernavn og passord for PPPoE forbindelsen til Nextgentel gikk jeg frem slik; gå inn i oppsettet for Inteno routeren og finn et valg for å lagre oppsettet til en tekstfil (backupsettings,conf). i denne lagres brukernavn og passord i ren tekst så det er bare å åpne denne i Notepad og søke på "password" f,eks. så har du det du trenger. Et enkelt tips... Lenke til kommentar
Skismøring Skrevet 13. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2013 (endret) Hei Takk skal du ha. Nå er alt i orden. Endret 14. juni 2013 av Skismøring Lenke til kommentar
j-- Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Så bra! Sett gjerne "[løst]" fremfor trådtittelen Lenke til kommentar
Skismøring Skrevet 14. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2013 Ja var deilig å få fikset det. Tusen takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå