Gå til innhold

Ny laptop til rundt 5000?

Anbefalte innlegg

Min 6 år gamle laptop er snart klar for å byttes ut. Den er rask og fin enda etter den fikk SSD, men nå sliter den med å lade, musknappene er løsnet og maskinen er klar for å pensjoneres.

Jeg har ikke så mange krav i grunn. Vil ha bra oppløsning på skjermen, og helst ikke den ekstreme plastfølelsen som en får på laptoper til 3000. Bakgrunnsbelysning på tastatur er også ett stort pluss.

Jeg kommer til å flytte over SSD jeg har i maskinen nå.

Bruk er stort sett surfing, litt tekstbehandling, filmer og ellers ordinær bruk. Litt spilling av starcraft 2 må den også klare, samt enkel video og bilderedigering.

Touchskjerm er et pluss, men ikke et krav. Greit om batteriet klarer mer enn 2 timer med video også.

Aller helst vil jeg ha en av disse maskinene der en kan ta av skjerm og bruke som nettbrett, eller skjermen kan vendes så den blir som et nettbrett, men noe slikt kan jeg vel bare glemme i denne prisklassen?

Så, er det mulig å få noe lignende dette for 5000?

Er disse VIVOBOOK fra Asus gode valg? får jo med både i3 og i5 cpu til prisen jeg har satt av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beste vil nesten å gjøre mesteparten av researchen selv, personlig virker det ut som du vil ha mye for lite penger. Også vil du ha data som kan gjøre mye forskjellig bra, dette er ikke veldig vanlig å få til billig penge.

Gå inn på f.esk komplett.no, gå på laptop og sorter vekk alle som koster mere enn ~5000kr.

Start fra den dyreste og se på hvilket skjermkort dem har, gå på: http://community.futuremark.com/ søk på skjermkortene, finn ut hvilket som er det beste til den prisen.

Etter det sorterer du etter data for ~5000kr med det skjermkortet, så starter du på CPU, gjør akkurat det samme.

---

Du trenger egentlig kun cirka 6-8GB ram og i5 til gaming, men siden du vil ha video redigering og bilde redigering så er i7 og litt mere ram mye bedre.

Haswell er også en ny CPU som gjør levetiden på laptopen din veldig mye lengre, og er også noe å se etter.

Bør også ta en titt inne på Multicom

Endret av Ares NOR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...