Gå til innhold

Har ett lyd problem ?


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg har ett lite problem som går meg på nervende snart!

 

Da jeg prater med venner og skal høre på musikk, så har jeg en splitter siden jeg har kun en aux inngang??

 

Åssen får jeg att jeg musikken kun på anlegget og kompisene mine kun på headsettet, bruker en splitter kun for og få lyd i begge, men nå får jeg også kompisene mine på høytaler? hva må jeg ha for og få fikset dette?

 

Headsett : Tiamat 7.1

Anlegg : Corsair sp2500

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ha 2 lydutganger, og disse må kunne brukes samtidig (som to separate lydenheter). Vet ikke hvilket lydkort du bruker, men det integrerte lydkortet (Realtek) på hovedkortet mitt kan settes opp slik jeg sier. Ved å åpne kontrollpanelet til lydkortet kan jeg under "Device advanced settings" krysse av for "Make front and rear output devices playback two different audio streams simultaneously" for å oppnå dette.

 

Hvis du ikke har denne muligheten, kan du løse det ved å kjøpe et billig lydkort i tillegg til det du bruker i dag. Uansett må du konfigurere musikkavspiller-programmet eller programmet du bruker til å snakke med kompiser slik at dette programmet bruker den andre lydenheten (ikke standard lydenhet).

Lenke til kommentar

Du må å bruke 2 lyd utganger som Jonny sier.

 

Dvs at du kan bruke jacks og optisk samtidig, noe jeg gjør veldig ofte. Headset til spill og TS, musikk og film på optisk.

 

Eller som også Jonny sier, vis du har et hovedkort med realtek lydkort, så kan du velge hva den grønne skal være, samme med de andre fargene også, men ikke den rosa som er mic.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...