Gå til innhold

Multicom Xishan W650S

Anbefalte innlegg

Denne:

http://www.multicom....00560/p10624842

Vurderer denne til skolegang til høsten.. Skal gå på BIM-Tekniker, og derfor bruke pc'en til tegning i Magicad, Revit MEP, Gemini, DDS og andre ting, jeg aner egentlig ikke enda, haha :p

Vil denne laptop'en være god nok til dette? Andre anbefalinger? Billigere? Dyrere? Slankere? Mindre? Større?

UUUeee, Edit:

http://www.multicom.no/Xishan-W350S-15e6-Full-HD-Glossy-Intel-Core-i7-4700MQe-8GBe-750GBe-GeForce-GTX-765Me-DVDRWe-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c1000042/p10624647

Eller den?

Noen fordeler ulemper ved begge?

Endret av Solid2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordeler er jo helt klart at dem tar ibruk haswell, noe som gjør levetiden til datan mye bedre.

Også at de bruker i7 som bruker hyperthreading, dette vil mest sannsynlig være en fordel når det kommer til de type programmene, mens i spilling trenger man nesten kun i5.

Ulempe kan vel være at de kun har 8GB ram, noe som er masse nok til gaming, men kan være greit med litt mere ved redigerings programmer.

Billigste av dataene har ikke SSD, noe som er å anbefale når du skal bruke de programmene.

Har personlig vært mye borti disse type programmer, og mener at 15" skjerm er for lite, og 17" er et must.

Endret av Ares NOR
Lenke til kommentar

Kjøp ikke 17", du vil angre deg i hel. Hadde 17" selv, men bruker nå 14 og er storfornøyd med det.

Ville også holdt meg unna multicom, da de har norges dårligste kundebehandling (min objektive mening så klart). Skjer noe med laptoppen vil de presse alt ansvar over på deg.

Endret av Jofred
Lenke til kommentar

Kjøp ikke 17", du vil angre deg i hel. Hadde 17" selv, men bruker nå 14 og er storfornøyd med det.

Ville også holdt meg unna multicom, da de har norges dårligste kundebehandling (min objektive mening så klart). Skjer noe med laptoppen vil de presse alt ansvar over på deg.

Noen grunn til at han ikke burde kjøpe 17"?

Når man sitter med design programmer er det faktisk ganske viktig med stor skjerm og oppløsning, for å få en stor arbeidsplass.

Lenke til kommentar

Noen grunn til at han ikke burde kjøpe 17"?

Når man sitter med design programmer er det faktisk ganske viktig med stor skjerm og oppløsning, for å få en stor arbeidsplass.

Det er selvsagt min subjektive mening, men jeg fikk ikke bruk for 17", og det ble bare "et ork" å dra med seg pcen over alt.

Jeg pleide å "ekstende" min skjerm sammen med en annen, og fikk dermed massevis av plass.

Endret av Jofred
Lenke til kommentar

Hvis TS skal koble dataen inni ekstern skjerm uansett så kan han like godt kjøpe noe mindre.

Men husk at dette ikke alltid er like lett å få tastatur/mus på riktig plass med ekstern skjerm.

Uansett ville gått for noe større, men opp til TS. Arbeidsplass er veldig viktig når det kommer til design programmer, og burde egentlig kjøre 2 skjermer også, men nå blir dette veldig off-topic.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Støynivå: Meget bra, svært sjelden vifta går - men mitt bruk er (litt heftig) kontorbruk

Ellers er hovedsaken for meg stor disk+ssd, samt optisk rw, som er fraværende hos endel konkurrenter for tida, samt skjermen||

Ikke spesielt bra lyd

Litt knirk i nederste, høyre del av tastaturet (numerisk del)

Ikke bakgrunnsbelyst tastatur, teller også som minus

Men totalt sett mye for pengene, synes jeg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...