Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs overføring fra laptop til tv

Anbefalte innlegg

Vurderer nå å kjøpe en topp-spec'et versjon av Alienware's nye 17-tommer. Har en eldre versjon av den nå, hvor jeg bruker vanlig hdmi-kabel for å se filmer på tv.

Tenkte å kvitte meg med kabelen, men hvilke alternativer finnes og er brukbare?

Vet at Intel har endel nettverksadaptere med "Intel Wireless Display (WiDi)" hvor HDTV-innhold kan overføres til en liten boks (som koster et par hundrelapper) som kobles til tven med hdmi. Dette virker jo hendig, men har aldri testet om det faktisk fungerer på 1080p filmer og denslags - og kan ikke se at laptopen har et kompatibelt adapter.

Noen forslag til hva jeg kan bruke? Finnes det kanskje noe spesielt til maskinvaren jeg skal kjøpe, eller en universal-dings av noe slag? Mulighet for å bruke det trådløse nettet, kanskje?

Endret av el_cash
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mnja, den boksen var vel i overkant av hva jeg trenger, også litt overrasket over at de krever £150 for den. Jeg bruker nå HDMI og setter opp tven som extended display - jeg drar altså bare VLC-bildet over til tven og ser filmene der, veldig enkelt. Alt jeg vil er å ha en metode å gjøre det samme på, bare uten kabelen.

Fordelen med intels løsning er jo at jeg ikke trenger å koble noe til laptopen, kun en enkel boks til tven.

Det finnes ikke noe enklere der ute?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I tilfelle noen andre skulle være interessert så er Miracast-standarden en form for "trådløs HDMI":

Miracast is "effectively a wireless HDMI cable, copying everything from one screen to another using the H.264 codec and its own digital rights management (DRM) layer emulating the HDMI system".

Finnes masse rimelige sendere og mottagere på eBay, bare sett en dings i laptopen og en i tven og så er det bare å overføre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...