Sannemichelle Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Hei, jeg kom opp i historie muntlig. Fikk oppgaven : NORGE OG VERDEN : tema : kolonisering og nyere imperialisme Skal fordype meg i et land eller landområde der imperiemaktene har hatt stor innflytelse. Litt usikker på hvordan problemstilling jeg skal ha. Noen som har noe forslag? Lenke til kommentar
Ka5632 Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Hei! Jeg vil tippe at Afrika er landet du leter etter. Imperiemaktene fikk etterhvert vanvittig innflytelse der, og så kan du jo dra det over mot apartheid som var fra 1948-1994 osv. Problemstilling; Hvordan har kolonisering og nyere imperialisme påvirket Afrikas historie? Bare et forslag Lenke til kommentar
Sannemichelle Skrevet 13. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2013 Hei! Jeg vil tippe at Afrika er landet du leter etter. Imperiemaktene fikk etterhvert vanvittig innflytelse der, og så kan du jo dra det over mot apartheid som var fra 1948-1994 osv. Problemstilling; Hvordan har kolonisering og nyere imperialisme påvirket Afrikas historie? Bare et forslag Tusen takk for svar jeg bruker det! Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Ikke si at Afrika er et land på eksamen, da får du trekk. 1 Lenke til kommentar
Ka5632 Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Ikke si at Afrika er et land på eksamen, da får du trekk. Haha, min feil. Jeg tenkte tilbake i historien, da europeerne kom, kappløpet om Afrika osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå