Johan000 Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Hei. For 2 uker siden ble jeg misstenkt for promille kjøring etter å ha blåst 0.34, å fikk midlertidlig beslaglagt førerkort. (Ventet tydeligvis ikke lenge nok med å kjøre dagen etter drakk) Fikk svar på blodprøven tirsdag, denne viste 0.35 og 0.22 30 min etter Siden man ikke mister førerkortet på under 0.5(lavpromille) burde jeg ikke da få førerkortet tilbake med en gang? Noen som vet noe ang dette, eller opplevd noe lignende? Jeg vil selvsagt få et forelegg for at jeg hadde over 0.2 Er ikke i prøvetiden, å aldri kjørt/blitt stoppet med noe promille tidligere, å har heller ingen prikker. Har forsøkt å få kontakt med saksbehandleren i denne saken hele uken, men får bare beskjed om at hun ikke er på jobb denne uken. Idag fikk jeg beskjed av en jeg pratet med i Politiet, at jeg måtte sende brev å beskrive hvorfor jeg skulle få førerkortet tilbake. Men har de lov til å holde på førerkorte mitt når jeg har hatt såkaldt lavpromille, å er under grensen for førerkort beslag? Ikke noe problem for meg å skrive brev, men tenker på at det blir å ta veldig langt tid. Kan de kreve at jeg skal søke for å få den igjen, når jeg ikke hadde over grensen til førerkort beslag? Ja, jeg burde ikke kjørt, men trodde ikke jeg hadde noe promille, så neste gang venter jeg noen timer ekstra. Håper noen kan hjelpe, så jeg vet hva jeg kan forvente. Skal forsøke å få kontakt med saksbehandler igjen imorgen, siden det ikke virker som noen andre i politiet kan hjelpe. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 (endret) Har du samtykket i beslag? Hvis du har gjort det bør du trekke samtykket ditt, på den måten får du fortgang i saksbehandlingen. Utover det gir jeg ikke råd til promillekjørere. Endret 13. juni 2013 av Snylter 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå