1814_ Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Fikk installert fiber fra telenor for et par år siden, men etter et par år med turbulent forhold til Telenor vurderer jeg å se om etter alternativer. Har telenor monopol på fiberlinja de eier, og isåfall hva er de rimeligste alternative løsninger til å få adsl/fiber levert av annen leverandør? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Når telenor eier firberlinja der kan jeg garantere deg at det ikke finnes en annen fiberleverandør i området. Det du kan håper på er at det er noe Coax / cabel i bakken så du kan få DSL Internett som du kan få oppi svært gode hastigheter. Hvordan fikk dere TV før telenor fiber? og hvordan fikk naboene dine TV på denne tiden? Ellers har du ADSL ja.. Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 13. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2013 Vi har TV via parabol, men tror det var kabel her rett før vi flyttet inn. Mulig vi kan få DSL ja. Får sjekke opp den muligheten. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Du må finne ut hvem som lever DSL i området isåfall, kan spørre noen naboer eller kontakte Canal Digital og GET til å starte med og høre om muligheter til å koble dere på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Du vil altså nedgradere fra en teknisk overlegen plattform til fordel for noe dårligere ? Jeg håper virkelig for din del at det er en skikkelig god grunn. Gresset er ikke alltid grønnere hos andre leverandører. Fattern har også hatt fiber fra Telenor i mange år, aldri et eneste problem, ikke at det hjelper deg noe særlig. Selv så venter jeg på BoFiber, møkkaselskapet som har tatt over 3 år og enda ikke har installert, og notorisk kjent for ikke å svare på kundehenvendelser. Svelger allikevel noen kameler for å få fiber Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 13. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2013 Du vil altså nedgradere fra en teknisk overlegen plattform til fordel for noe dårligere ? Jeg håper virkelig for din del at det er en skikkelig god grunn. Gresset er ikke alltid grønnere hos andre leverandører. Fattern har også hatt fiber fra Telenor i mange år, aldri et eneste problem, ikke at det hjelper deg noe særlig. Selv så venter jeg på BoFiber, møkkaselskapet som har tatt over 3 år og enda ikke har installert, og notorisk kjent for ikke å svare på kundehenvendelser. Svelger allikevel noen kameler for å få fiber Ja du sier noe der. Kundeservicen er riktignok elendig, men det kan den jo være hos andre leverandører også. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 (endret) Enivest i Sogn og Fjordane bygger ut selv tror jeg, for de som nevnte noe om temaet. Det er vel ikke et alternativ å velge bort Fiber? Ikke gjør det. Men angående Telenor, har ikke vært fornøyd selv. Er fornøyd med Altibox dog. Endret 13. juni 2013 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Enivest i Sogn og Fjordane bygger ut selv tror jeg, for de som nevnte noe om temaet. Det er vel ikke et alternativ å velge bort Fiber? Ikke gjør det. Men angående Telenor, har ikke vært fornøyd selv. Er fornøyd med Altibox dog. Ja, mange bygger ut selv. Men de bygger ALDRI ut der det allerede ligger fiber for en annen leverandør. Det er bare idiotisk og blir ikke gjort idag. 2 Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Ja, mange bygger ut selv. Men de bygger ALDRI ut der det allerede ligger fiber for en annen leverandør. Det er bare idiotisk og blir ikke gjort idag. Skulle vært statlig støtte (og engasjement) til sånt. Når det graves opp (veiutbygging osv.) burde de lagt ned fiber. De kaster bort så mye penger... 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Ja du sier noe der. Kundeservicen er riktignok elendig, men det kan den jo være hos andre leverandører også. Nå skal det faktisk sies at fattern selv aldri har vært i kontakt med kundeservice, for det har jeg tatt meg av I mine studentdager jobbet jeg på teknisk support hos en av norges største internettleverandører. Det er alltid mange flinke og hjelpsomme medarbeidere, som faktisk går langt i å prøve å hjelpe best mulig. Men jeg vet også at det finnes an haug med udugelige suppehuer som ikke er verd papiret på lønnslippen. Mitt tips er å ringe flere ganger for å komme i kontakt med en annen kunebehandler om man er misfornøyd Men klart, ingenting slår følelsen av å gi et selskap man ikke liker fingern! (bare synd du sitter igjen uten fiber.. ) Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Skulle vært statlig støtte (og engasjement) til sånt. Når det graves opp (veiutbygging osv.) burde de lagt ned fiber. De kaster bort så mye penger... Indeed, burde vært åpent for leie til alle leverandører så det hadde blitt litt konkurransedyktige priser. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Indeed, burde vært åpent for leie til alle leverandører så det hadde blitt litt konkurransedyktige priser. Noe å foreslå til Piratpartiets program kanskje? Lenke til kommentar
GitKenneth Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 (endret) - Endret 21. juni 2013 av Kenifyable Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå