Gå til innhold

"NOE" har deaktivert NAV autoprotect.. - virus??

Anbefalte innlegg

Før oppstart (98se) får jeg beskjed om at norton (kjører 2000-versjon) ikke kan aktivere autoprotect. Dette oppdaget jeg i går.

Når jeg åpner norton og prøver å aktivere, skjer det ingenting.

Har fått masse spam mail (fra yahoo-adresser) i forkant av dette, kan dette inneholde virus som slår ut autoprotect slik at neste virus uforstyrret kan lage trøbbel?

I dag kom det inn noe som sannsynligvis var en orm ("Hi!" - med .pif-vedlegg) uten at norton klarte å gjøre noe med det. Slettet det, men kan jo ha gjort skade likevel.

Hvordan få autoprotect til å fungere igjen, maskinen min er i praksis ubeskyttet nå..??

-Øyvind-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskinen din er ubekyttet hvis auto-protect er av ja. Virus eller programfeil kan være grunnen til at auto-protect er deaktivert (virus kan slå av auto-protect og ta kontroll over maskinen dersom antivirus programmet ikke er oppdatert). Du kan prøve å oppdatere antivirus definisjonene og så scan'e maskinen for å se om det er virus. Hvis du ikke får oppdatert programmet og/eller scan'et maskinen, prøver du Symantec Security Check. Hvis maskinen din er fri for virus er det stor sannsynlighet for at det bare er en programfeil, da skal en reinstallering av programmet fixe problemet.

Lenke til kommentar

Takk for tips!

Prøvde å kjøre symantec security check men den ble bare stående å trøkke uten at noe skjedde..

Er "panda-scan'en" helt trygg? Ble litt skeptisk da den spurte etter e-post -adresse..

Har og tenkt at det kan være maskinvarefeil i norton, men det var svært mistenkelig at dette oppstod rett etter en haug med spam-mail ramlet inn..

prøvde tidligere å scanne med norton; ingen virus funnet; men virker dette med autoprotect av?

Øyvind

Lenke til kommentar

Fikk ikke pandascan heller til å virke (error on page).

Hadde litt lyst til å se om det kunne være noe virus norton ikke oppdaget.

Men jeg har nå reistallert norton og autoprotect virker som det skal igjen.

- end of story - (bank on the fjøl.. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...