The Poaching Panda Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 (endret) Heisann! Driver å lager en enkel animasjon i AC 3.0. Det er en lastebil som kjører frem og tilbake, altså en enkel liten sak. Problemet er at jeg ønsker at denne lastebilen skal kjøre kontinuerlig frem og tilbake, nemlig at animasjon skal resette seg, starte på nytt for hver gang. Kunne noen ofre seg 2 minutter av deres tid og hjelpe meg med det? Har lagt ved flash-filen, så om noen av dere kunne tenke seg å laste den ned og ordne dette, hadde jeg satt stor pris på det! http://www.2shared.com/file/vIGGHHNx/Lastebil.html Endret 13. juni 2013 av The Poaching Panda Lenke til kommentar
Fizy Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Hei, jeg finner ikke flash-filen? Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 (endret) Sikkert ikke den beste løsningen, men: import flash.events.Event; stage.addEventListener(Event.ENTER_FRAME, flyttLastebil); function flyttLastebil(evt:Event) { if (lastebil1.x < (stage.stageWidth + lastebil1.width / 2)) { lastebil1.x += 10; if (lastebil1.x > (stage.stageWidth + lastebil1.width / 2)) lastebil2.x = stage.stageWidth + lastebil1.width / 2; } else { lastebil2.x -= 10; if (lastebil2.x < (0 - lastebil2.width / 2)) lastebil1.x = 0 - lastebil2.width / 2; } } Endret 13. juni 2013 av Fred7555 Lenke til kommentar
The Poaching Panda Skrevet 13. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2013 Hei, jeg finner ikke flash-filen? Den ligger i 2shared-linken Takk, Fred! Skal prøve ut løsningen snart. Om det er noen som har andre måter å løse den på, er det bare å spytte ut! Lenke til kommentar
The Poaching Panda Skrevet 14. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2013 Noen andre som har en løsning? For eksempel ved å bruke "function restart"? Kan det gå? Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 (endret) Usikker med hva du mener med "function restart", men kanskje noe sånt? Ved sjekking at lastebil2 har kjørt ferdig: import flash.events.Event; import flash.utils.Timer; import flash.events.TimerEvent; stage.addEventListener(Event.ENTER_FRAME, flyttLastebil); const END:int = (stage.stageWidth + 170 / 2); const START:int = (0 - 170 / 2); function flyttLastebil(evt:Event):void { if (lastebil1.x < END) lastebil1.x += 10; else { lastebil2.x -= 10; if (lastebil2.x < START) restart(); } } function restart():void { lastebil1.x = START; lastebil2.x = END; } Ved timer: import flash.events.Event; import flash.utils.Timer; import flash.events.TimerEvent; stage.addEventListener(Event.ENTER_FRAME, flyttLastebil); const END:int = (stage.stageWidth + 170 / 2); const START:int = (0 - 170 / 2); function flyttLastebil(evt:Event):void { if (lastebil1.x < END) lastebil1.x += 10; else lastebil2.x -= 10; } var timer:Timer = new Timer(6000); timer.addEventListener(TimerEvent.TIMER, restart); timer.start(); function restart(e:TimerEvent):void { lastebil1.x = START; lastebil2.x = END; timer.reset(); timer.start(); } Endret 14. juni 2013 av Fred7555 Lenke til kommentar
glad Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Lærer man virkelig flash nå til dags? Lenke til kommentar
The Poaching Panda Skrevet 14. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2013 glad: Yup, kun Flash vi lærer på min skole i alle fall Fred7555: Supert!! Akkurat slik jeg tenkte det, i ditt første eksempel! Tusen takk for all hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå