Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Enkel hjelp til FLASH - IT2


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Driver å lager en enkel animasjon i AC 3.0. Det er en lastebil som kjører frem og tilbake, altså en enkel liten sak. Problemet er at jeg ønsker at denne lastebilen skal kjøre kontinuerlig frem og tilbake, nemlig at animasjon skal resette seg, starte på nytt for hver gang. Kunne noen ofre seg 2 minutter av deres tid og hjelpe meg med det?

 

Har lagt ved flash-filen, så om noen av dere kunne tenke seg å laste den ned og ordne dette, hadde jeg satt stor pris på det!

 

http://www.2shared.com/file/vIGGHHNx/Lastebil.html

Endret av The Poaching Panda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikkert ikke den beste løsningen, men:

 

 

 

import flash.events.Event;

stage.addEventListener(Event.ENTER_FRAME, flyttLastebil);

function flyttLastebil(evt:Event) {
if (lastebil1.x < (stage.stageWidth + lastebil1.width / 2)) {
 lastebil1.x += 10;
 if (lastebil1.x > (stage.stageWidth + lastebil1.width / 2))
  lastebil2.x = stage.stageWidth + lastebil1.width / 2;
}
else {
 lastebil2.x -= 10;
 if (lastebil2.x < (0 - lastebil2.width / 2))
  lastebil1.x = 0 - lastebil2.width / 2;
}
}

 

 

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar

Usikker med hva du mener med "function restart", men kanskje noe sånt?

 

Ved sjekking at lastebil2 har kjørt ferdig:

 

 

import flash.events.Event;
import flash.utils.Timer;
import flash.events.TimerEvent;

stage.addEventListener(Event.ENTER_FRAME, flyttLastebil);

const END:int = (stage.stageWidth + 170 / 2);
const START:int = (0 - 170 / 2);

function flyttLastebil(evt:Event):void {
if (lastebil1.x < END)
 lastebil1.x +=  10;

else {
 lastebil2.x -=  10;
 if (lastebil2.x < START)
  restart();
}
}
function restart():void {
 lastebil1.x = START;
 lastebil2.x = END;
}

 

 

 

Ved timer:

 

 

import flash.events.Event;
import flash.utils.Timer;
import flash.events.TimerEvent;

stage.addEventListener(Event.ENTER_FRAME, flyttLastebil);

const END:int = (stage.stageWidth + 170 / 2);
const START:int = (0 - 170 / 2);

function flyttLastebil(evt:Event):void {
if (lastebil1.x < END)
 lastebil1.x +=  10;

else
 lastebil2.x -=  10;
}
var timer:Timer = new Timer(6000);
timer.addEventListener(TimerEvent.TIMER, restart);
timer.start();

function restart(e:TimerEvent):void {
 lastebil1.x = START;
 lastebil2.x = END;
 timer.reset();
 timer.start();
}

 

 

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...