Gå til innhold

Utestående vare hos netshop (som har gått konkurs)


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg sendte inn en defekt harddisk til netshop før konkursen og sitter nå uten systemdisk. Har noen snøring på hvordan jeg kan få denne saken behandlet? Er det ikke mulig å få noe tilbake? Jeg kunne jo sendt den direkte til OCZ, men nå har jeg jo ingen disk å sende!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke avvent og se. Ta kontakt med bobestyrer og si at du har separatistrett i harddisken, og at du ønsker at den blir tilsendt deg så fort som mulig. Samtidig tar du kontakt med tidligere salgsledd og reklamerer. Ny eier vil ikke nødvendigvis ha ansvar for reklamasjoner, og dersom du venter for lenge med å reklamere overfor tidligere salgsledd kan det hende du mister retten til å gjøre manglen gjeldende overfor dem.

(Men jeg er usikker på hvordan det er med reklamasjonsfrister og direktekrav osv.)

Endret av Herr Brun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke avvent og se. Ta kontakt med bobestyrer og si at du har separatistrett i harddisken, og at du ønsker at den blir tilsendt deg så fort som mulig. Samtidig tar du kontakt med tidligere salgsledd og reklamerer. Ny eier vil ikke nødvendigvis ha ansvar for reklamasjoner, og dersom du venter for lenge med å reklamere overfor tidligere salgsledd mister du reklamasjonsretten.

(Men jeg er usikker på hvordan det er med reklamasjonsfrister og direktekrav osv.)

 

Jeg sendte den inn, og de bestilte ny disk til meg som nå sannsynligvis bare ligger der borte. Men hvordan får jeg tak i disse folka?

Lenke til kommentar

Men det er ikke sikkert at Nye Netshop tar ansvar for gamle netshop's kunder.

Det finnes gode erfaringer om dette fra tidligere.

 

Om kjøpet ble gjort via et kredittkort, så kan det være mulighet å få igjen pengene der og.

Men jeg ville ihvertfall tatt kontakt med bostyrer først.

Lenke til kommentar

Men det er ikke sikkert at Nye Netshop tar ansvar for gamle netshop's kunder.

Det finnes gode erfaringer om dette fra tidligere.

 

Om kjøpet ble gjort via et kredittkort, så kan det være mulighet å få igjen pengene der og.

Men jeg ville ihvertfall tatt kontakt med bostyrer først.

 

Har tatt kontakt med advokaten som har med saken å gjøre.

 

Tja, du kunne alltids sjekket www.netshop.no

 

Den har vært nede i mange dager, så har ikke fått med meg at den er "oppe" igjen...

Lenke til kommentar

Det er nok et nytt selskap, ellers hadde ny eier "kjøpt med seg" all gjeld som gjorde at selskapet gikk konkurs i utgangspunktet. De er da ikke ansvarlige for gamle Netshop sine kunder.

 

Ellers er det ganske vanlig at eiere av selskap som blir overtynget av gjeld slår selskapet konkurs, kvitter seg med gammel gjeld, og starter opp et nytt selskap med nesten helt likt navn. De kjøper opp restlageret fra det gamle selskapet for en symbolsk sum, og kan starte fra scratch. Alle de gamle kundene er da "f*cked" ettersom det gamle selskapet i praksis ikke lenger eksisterer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...