Fuglesnerk Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Hei. Jeg sendte inn en defekt harddisk til netshop før konkursen og sitter nå uten systemdisk. Har noen snøring på hvordan jeg kan få denne saken behandlet? Er det ikke mulig å få noe tilbake? Jeg kunne jo sendt den direkte til OCZ, men nå har jeg jo ingen disk å sende! Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Netshop får jo ny eier, så bare avvent og se Lenke til kommentar
Fuglesnerk Skrevet 13. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2013 Netshop får jo ny eier, så bare avvent og se Jaha? Hvor har du lest det? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 (endret) Ikke avvent og se. Ta kontakt med bobestyrer og si at du har separatistrett i harddisken, og at du ønsker at den blir tilsendt deg så fort som mulig. Samtidig tar du kontakt med tidligere salgsledd og reklamerer. Ny eier vil ikke nødvendigvis ha ansvar for reklamasjoner, og dersom du venter for lenge med å reklamere overfor tidligere salgsledd kan det hende du mister retten til å gjøre manglen gjeldende overfor dem. (Men jeg er usikker på hvordan det er med reklamasjonsfrister og direktekrav osv.) Endret 13. juni 2013 av Herr Brun 2 Lenke til kommentar
Fuglesnerk Skrevet 13. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2013 Ikke avvent og se. Ta kontakt med bobestyrer og si at du har separatistrett i harddisken, og at du ønsker at den blir tilsendt deg så fort som mulig. Samtidig tar du kontakt med tidligere salgsledd og reklamerer. Ny eier vil ikke nødvendigvis ha ansvar for reklamasjoner, og dersom du venter for lenge med å reklamere overfor tidligere salgsledd mister du reklamasjonsretten. (Men jeg er usikker på hvordan det er med reklamasjonsfrister og direktekrav osv.) Jeg sendte den inn, og de bestilte ny disk til meg som nå sannsynligvis bare ligger der borte. Men hvordan får jeg tak i disse folka? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 (endret) Ring kontoret til adv. Johan Gran (http://fjordadvokate...n-gran/10005849) som er bobestyrer og spør hva du skal gjøre. Forklar situasjonen og si du mener du har separatistrett til erstatningsdisken, da den er din eiendom og den kan atskilles fra de andre eiendelene i boet. Jeg antar han da vil kunne hjelpe deg. Endret 13. juni 2013 av Herr Brun Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Jaha? Hvor har du lest det? Tja, du kunne alltids sjekket www.netshop.no Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Men det er ikke sikkert at Nye Netshop tar ansvar for gamle netshop's kunder. Det finnes gode erfaringer om dette fra tidligere. Om kjøpet ble gjort via et kredittkort, så kan det være mulighet å få igjen pengene der og. Men jeg ville ihvertfall tatt kontakt med bostyrer først. Lenke til kommentar
Fuglesnerk Skrevet 13. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2013 Men det er ikke sikkert at Nye Netshop tar ansvar for gamle netshop's kunder. Det finnes gode erfaringer om dette fra tidligere. Om kjøpet ble gjort via et kredittkort, så kan det være mulighet å få igjen pengene der og. Men jeg ville ihvertfall tatt kontakt med bostyrer først. Har tatt kontakt med advokaten som har med saken å gjøre. Tja, du kunne alltids sjekket www.netshop.no Den har vært nede i mange dager, så har ikke fått med meg at den er "oppe" igjen... Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Det er nok et nytt selskap, ellers hadde ny eier "kjøpt med seg" all gjeld som gjorde at selskapet gikk konkurs i utgangspunktet. De er da ikke ansvarlige for gamle Netshop sine kunder. Ellers er det ganske vanlig at eiere av selskap som blir overtynget av gjeld slår selskapet konkurs, kvitter seg med gammel gjeld, og starter opp et nytt selskap med nesten helt likt navn. De kjøper opp restlageret fra det gamle selskapet for en symbolsk sum, og kan starte fra scratch. Alle de gamle kundene er da "f*cked" ettersom det gamle selskapet i praksis ikke lenger eksisterer. Lenke til kommentar
Fuglesnerk Skrevet 13. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2013 Skjønner, det som er litt kjipt er at disken eksisterer og den har blitt sendt til OCZ fra netshop, noe jeg egentlig kunne gjort selv -.- For noe piss. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Nettopp fordi disken eksisterer så skal du kunne få den tilbake. Hadde du derimot f. eks. hevet kjøpet, så ville du stått der med skjegget i postkassa nå. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå