Kristinehen Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Hei! Jeg har kommet opp i norsk muntlig eksamen og skal fremføre på fredag, altså i morgen. Fikk temaet talemål og trenger litt hjelp da det er to av oppgavene jeg sliter litt med. Kommer ikke på noe mer å skrive. Så jeg håper at det er noen her som kan hjelpe meg litt. Setter pris på alle svar :-) Oppgavene. 1. Hvilke faktorer påvirker en persons talemål? (geolekt, sosiolekt og etnolekt) 2. Hvordan ser du utviklingen av det norske språket i dag? Lenke til kommentar
Ohgenius Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Utviklingen av det norske språket i dag, mtp. chattespråk, sms-språk, kebabnorsk og at vi har en innflytelse av det engelske språket. Du kan og prate om hvordan kanskje nynorsken er på vei til å dø ut, fordi dette har vært et stort tema både i år og i fjor. Lenke til kommentar
Kristinehen Skrevet 13. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2013 Utviklingen av det norske språket i dag, mtp. chattespråk, sms-språk, kebabnorsk og at vi har en innflytelse av det engelske språket. Du kan og prate om hvordan kanskje nynorsken er på vei til å dø ut, fordi dette har vært et stort tema både i år og i fjor. Ja var det jeg tenkte på :-) takk!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå