Gå til innhold

Forslag til komponenter for ny(stabil) familie-PC?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en søster i utlandet som jeg tenkte overraske med en ny PC. Har bygd PC'er selv i alle år så er relativt hands-on, hvertfall når det gjelder store gamingrigs.

Utfordringen ligger dog i at hun holder til i utlandet, og jeg kan derfor ikke bare "stikke bort" og fikse ting... så PC'en må;

1. være så vedlikeholdsfri som overhode mulig (stabilitet, levetid, støv etc).

2. ta minst mulig plass

Dette åpner noen nye utfordringer for en gammel gamer, så jeg skulle gjerne hørt forslag fra dere :)

Bruk er standard kontorstuff (surfing, office, kanskje noe lettere spill i ny og ne). Har kikket litt på NUC'ene, men disse tror jeg blir litt for lettvektere- og jeg tror jeg skal gå for dedikert GPU framfor HDxx i Haswell. Kanskje en liten barebone er det hun trenger? Vurderer også liten OS SSD+HDD.. men da er det straks 2 komponenter og mulige feilkilder... hvor stabile er disse hybrid SSHD'ene?

Noen med forslag og gjerne egne erfaringer til solide komponenter man bør gå for? Tenker da primært på formfactor/stabilitet? Andre tips jeg burde ta med i betraktningene? :)

Takk!

Daniel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AMD sin A10-6800K har nokså kraftig integrert grafikk. Med den trenger du kanskje ikke dedikert grafikkort, og får plass til alt i en HTPC.

Hybrid-diskene er ikke så veldig utbredte ennå, tror ikke jeg ville satset på det. HDD + SSD oppsett burde være trygt, det, så ikke så mye å bekymre seg for. Alternativet er SSD + ekstern harddisk eller én enkelt kjapp harddisk som denne. Ikke sikkert søsteren din trenger SSD-ytelse uansett. En helt vanlig harddisk er nok for en kontor-PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...