stighenning Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Er ute etter en 40" TV som er tilkoblet en innebygged PC. Den skal henge på veggen. Dvs, jeg skal ha 8 skjermer hengene på veggen. De skal alle vise forskjellige informasjon, noen websider, andre bilder. (powerpoint etc) De skal ikke spilles på :-) Noen som vet hvem som kan levere dette? Lenke til kommentar
Titanium87 Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Må du ha dem innebygget, eller holder det med en sapberry pi (Eller lignende) bak? Disse pc'ene kan fåes veldig små (du får til og med noen som ligner en usb "MinnePinne") Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 NEC har en kul løsning, pc du plugger inn i tven. Finner ikke link her nå, men har den løsningen på jobben. Kan evt sjekke i morgen. Lenke til kommentar
stighenning Skrevet 13. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2013 Titanium87; takk for tips om rasberry pi.. bra prosjekt. Lese mer... c7Nn; flott om du vil sjekke på jobben. Jeg prøver selv å finne noe vi skal ha på kontoret ;-) Greia er at det må evnt. gjerne kunne kjøre Win OS.. og ikke bare være en linux-stick. (da noe software kjører kun windows) Men selvfølgelig tar jeg imot alle tips!! Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Vi kjører Win7, er vel noe intern flash lagring av noe slag. Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Dette kjører vi: 1 x NEC NEC Built-In PC - STv2 Celeron (100013178) 2 x MultiSync® V462 NEC V462 46" LCD (60003169) Får helt sikkert 40" med støtte for PC. Litt usikker på hvor mange skjermer du får vist med kun én maskin, men det finnes noen enheter som gjør det mulig å seriekoble: http://www.nec-display-solutions.com/p/eeme/en/products/accessories/details/dp/Products/PublicDisplays/Shared/Accessories/Current/OptionSlotSolutions-DVIDaisyChain/OptionSlotSolutions-DVIDaisyChain.xhtml Lenke til kommentar
stighenning Skrevet 14. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2013 Aha.. NEC leverer bra varer. Jeg så for meg 8stk skjermer hvor hver enkelt har en embedded PC koblet til. Det kan godt være simple, men må ha nok ram til å kunne kjøre applikasjoner som krever litt.. Det er akkurat slik STv2 (Sandy Bridge) vi leter etter.. Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 2GB minne i denne. Mulig den kan oppgraderes. Lenke til kommentar
stighenning Skrevet 14. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2013 Ah, godt. Skjønte det slik at det er mulig å få kjøpt TV som man ikke må betale TV lisens på. Da de skal brukes som presentasjonsskjermer.. (og ikke TV titting) Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Har en skjerm med embedded PC på jobben. - Det fungerer sikkert fint til noen formål, men har kommet til konklusjonen at jeg hadde spart meg selv for mye trøbbel hadde jeg kjøpt en ren skjerm uten embedded PC, og heller koblet til en liten PC. Evt finnes det løsninger der du kan koble alle skjermene til én pc og kjøre forskjellige ting på alle skjermene. Lenke til kommentar
stighenning Skrevet 14. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2013 kjetilkl; jeg er helt med på tankegangen din. Keep it simple. Liker det.. men.. Problemet er flere.. 1. jeg skal ha en vegg med 8 skjermer på veggen.. hvor skal da PCene stå.. og så blir det mye kabler som må skjules.. (8 stk bærbare som står stack'a oppe på hverandre blir litt i overkant ) 2. hvis jeg kjører 1PC med flere skjermer.. henger da en applikasjon.. så henger kanskje flere applikasjoner og ingen av skjermene oppdaterer seg... Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 kjetilkl; jeg er helt med på tankegangen din. Keep it simple. Liker det.. men.. Problemet er flere.. 1. jeg skal ha en vegg med 8 skjermer på veggen.. hvor skal da PCene stå.. og så blir det mye kabler som må skjules.. (8 stk bærbare som står stack'a oppe på hverandre blir litt i overkant ) 2. hvis jeg kjører 1PC med flere skjermer.. henger da en applikasjon.. så henger kanskje flere applikasjoner og ingen av skjermene oppdaterer seg... Enig i det - men du får PC'er som fint er så små at de kan henges bak skjermen, og da trenger du bare nettverkskabelen - det blir som en embedded slik sett. 1 Lenke til kommentar
Titanium87 Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Ah, godt. Skjønte det slik at det er mulig å få kjøpt TV som man ikke må betale TV lisens på. Da de skal brukes som presentasjonsskjermer.. (og ikke TV titting) Dette kalles monitor. Du kan også kjøpe tv'er, for så å dra å få dem plombert (koster visst ikke stort) Lenke til kommentar
brusboks Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Her har du pc som er veldig liten, får plass i lommen, med mindre du har bittesmå lommer... http://www.fit-pc.com/web/fit-pc/fit-pc2-i/ Lenke til kommentar
stighenning Skrevet 3. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2013 Tvene skal kjøre Video. f.eks. fra youtube eller intranett. Hva tips anbefaler dere til å starte og stoppe videoer ? Kan det være en 40 tommer touch skjerm etc..men det har kanskje stiv pris.. Finnes det touch skjerm overlay (henge over skjermen?) fungerer det ? Bruk av mus og tastatur blir kanskje litt vanskelig ? Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Hvor ofte skal det styres med da (stoppe/starte videoer etc.)? Finnes jo muligheter for remote, f.eks LogMeIn eller TeamViewer. Var forresten på Burger King i går - de bruker samme NEC løsning som oss for å vise menyer. Hadde vel 7 tv'er e.l. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Hva med en NUC?http://www.dustinhome.no/search/intel%20nuc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå