Gå til innhold

Goder på jobben

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mine jobber har hatt firmahytte, fleksitid, frukt og "fredagskake". Telefon, internett og firmabil blir skattet såpass at det nesten ikke lønner seg, spesielt hvis du bruker en billig gammel pendlerbil. Får treningsstuido på jobben til året (flytter til nytt bygg). Ut over dette er det rabatter på butikkene til samarbeidspartnere ( typisk 20-40%).

Lenke til kommentar

Du får rett og slett spør på intervjuet :)

Jeg har allerede jobb, men skal i lønnsforhandling for NITO-gruppa i morgen. Og ledelsen mener siden vi har så mange goder så trenger vi ikke å tjene like mye som alle andre (satt på spissen ;) ). Så jeg tenkte å bruke infoen fra denne tråden til å lage ei liste over goder som burde vært der for å kalle det "mange goder" (Nei, jeg har ikke tenkt å liste opp alle og si at vi må ha alle... ;))

Kort sagt så har vi vel ikke andre goder enn halvveis fleksitid, vi hadde firmahytte i gamledager. Det finnes en firmabarnehage, men der er det på langt nær plass til alle, og det er langt fra en gode alle benytter seg av.

Hva mener dere er "mange goder"?

Lenke til kommentar

i bedrifta mi så går det mye på behov. bare de som har behov for firmatelefon og som er bas, formann eller høyere stilling, får firmatelefon. selv ønsker jeg ikke å ha det for man får bare en kjip og veldig enkel telefon. med de gode abb. for mobiltelefoner nå så ser jeg bare ulempe med å ha 2 telefoner i lomma. har nok å dra på. blir det store utgifter så kompenserer de det.

ellers så har firmabiler som er tilgjengelig hele tiden, fra typisk firmabil til varebil og 9 setere. konsernet bistår med hytter i syden hele året. de kommer også med forsikringer, rabatt ordninger med mange kjeder. mye kurs for de som vil også. hver fredag blir det kake/vafler/is alt etter hvilken avdeling du arbeider i. Kaffi er påbudt overalt. så blir det konserter, fester og firmaturer hele året. en del av utgiftene blir dekket av klubben sin inntektskilde. inntektskilden er å skrelle av plast osv fra store kabler. fra 16mm2 og oppover. vi bruker kabler opp til ca 3x185mm2. men høyspent kablene har så sykt med plast på seg at det går i vanlig gjennvining. altså vi skreller med maskin og for hand for det sosiale. øl og pizza er påkrevd. rein kobber gir mye $ i klubbkassen. inntekten varierer alt etter hvor store kontraktene på skipene er. jo større skip vi bygger, jo mer kabelkapp får vi.

jeg vil nesten kalle deler av jobben som goder da arbeidet kan vere lite i perioder, men så kan man jobbe seg i hel for å få overlevert skipet. jeg får den samme lønn selv om hva jeg gjør. bare jeg stempler inn så kan jeg surfe hele dagen eller jeg stresser ræva av meg ombord på prøvetur. man jobber overtid når jeg selv føler for det. i januar nådde jeg den første grensa for overtid per år. tenkte da at jeg ikke skulle jobber mer overtid dette året. ingen nybygg som kommer til min faste kai så. dette var i forbindelse med prøveturer på et multi funksjons fartøy. 3 veker etter så reiste jeg til neste verft vi har, og startet på en stor fiskebåt. nesten like dritt som Wartsilla sitt design og prosjektering på "Ocean Response" i Bergen. så på mandag får jeg den goden igjen å jobbe overtid som det passer meg for å kunne spenningsette alle systemene mine ombord. endelig skal ting bli synlig etter mange vekers arbeid. tenkte jeg skulle lage meg en batman sjablong i rustfritt står for å vise den lokale befolkningen på himmelen at batman is back. dette ved hjelp av store lyskastere (søkelys). så skal juletreet tennes på brotaket. alarm anlegget skal se dagens lys for å så gi hundre tusenhvis av alarmer. Generatorene skal sveivest igang osv. så sånn blir den goden i ca 1,5 måned nå til jeg spør mannskapet om de er fornøyd med skipet og ønske de lykke til på alle de -ene (sju) hav. da ønskjer ikke å sette mine bein ombord før om mange år. for da er man litt lei og letta. men jeg elsker det at mannskapet får problemer og de kontakter meg, også på natta under prøveturer.

eneste goden jeg savner er å kunne komme på jobb etter kl 7 om morningen alt ettersom jeg vil, men det går ikke da jeg har mange elektrikere under meg som forventer at jeg er på jobb når de er det. litt forandring blir det ved prøveturer da jeg forsøker å få nok søvn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...