Gå til innhold

Bluetooth - Trådløs lyd


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Jeg hentet et par Jabra Revo Wireless i går. Testet de litt i går kveld og på bussen til jobb i dag, men syns lydkvaliteten er mye dårligere enn hva som står i diverse tester jeg leste før jeg handlet. En del "støy" i lyden, ikke blir det skikkelig trøkk heller.

 

Lyden ble -mye- bedre med kabel, men da forsvinner jo hele poenget med å ha kjøpt et trådløst headset ...

 

Så er spørsmålet, telefonen min (HTC Desire S) er relativt gammel og bruker Bluetooth 2.1. Kan jeg forvente bedre lyd om jeg finner meg en telefon med nyere Bluetooth-versjon, eller er det like greit å prøve å få returnert disse?

Endret av JLa
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

I dag fikk vi tilfeldigvis utdelt Samsung Galaxy S3 Mini til bruk som jobbtelefon, og jeg måtte teste Jabra'ene opp mot den. Det ble en helt annen verden, klar og god lyd, definitivt godt nok til hverdagsbruk.

 

-> Samsungen ser jeg har Bluetooth 4.0. Betyr det at alle telefoner med Bluetooth 4.0 vil være like gode?

 

Jeg lurer litt på å bytte ut HTC'en min uansett, og hvis jeg skal bytte blir det i tilfelle et poeng å sørge for at jeg velger en modell som gir god lyd i hodetelefonene. Galaxy'en får ikke all verdens med skryt i tester, så det er kanskje ikke akkurat den jeg går for hvis jeg skal bytte. Tenkte litt på Xperia V eller Z.

 

Håper noen kan gi litt input her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...