Flakkmeister Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Er det best for "helsa" til PC`en at den står på hele døgnet, står på fra jeg bruker den om morgenen til jeg skrur den av på kvelden, eller skru den av etter hver gang jeg har brukt den? Hvis det er best at den står på, burde jeg ha på funskjoner som ventemodus og slå av harddisker og slikt da? "Sparer" slike funskjoner egentlig noe av PC`en?? Bare lurer...... :smile: _________________ Sys. temp. 22c* CPU idle temp 26c* :grin: T.Bird 900 384 MB Ram Waiting for Radeon RV300 :wink: ________________ ({{FlakkMan}}) -The only real FlakkMan on the EARTH! [email protected] [ Denne Melding var redigert av: Flakkman på 2002-02-14 16:34 ] Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Jeg har hørt att det beste er og slå på om morgenen og slå av om kvelden. Har gjort slik i mange år nå uten noen problemer, desuten spare man jo strøm med og slå den av om natten :smile: Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 I prinsippet, så har de "ikke beveglige" delene i PC-en det best med å stå på hele tiden. Det som blir slitt er jo harddisk og vifter. Elektronikk utsettes for mest belastning i det øyeblikket de blir startet. Men hd'ene liker ikke å stå på år av gangen :razz:. Så å velge "hvilemodus" er vel omtrent som å slå av? senker bare alt ned til bunnivå. Blir omtrent som med en bil akkurat der, det er ved start av en bil at slitasjen er størst, hvis du kan se hvor jeg vil hen, trukke du noen gang klarer å slite ut en cpu :razz: Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 14. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2002 Så det beste er altså å la den stå på hele tida med vente/dvalemodus til å slå seg på etter f. eks. 15 min. eller noe sånt? Har jeg rett eller har jeg misforstått noe? :smile: Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 jeg har satt Biosen til å starte PC'en klokken 15:00 - og jeg sender den "i hi" (hibernate) når jeg legger meg. Da er den liskom alltid klar når jeg skal bruke den. harddiskene slås av etter 2 timer. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Quote: On 2002-02-14 19:19, GeeZuZz skrev:jeg har satt Biosen til å starte PC'en klokken 15:00 - og jeg sender den "i hi" (hibernate) når jeg legger meg. Da er den liskom alltid klar når jeg skal bruke den.harddiskene slås av etter 2 timer. Hvordan HK/BIOS har du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå