Gå til innhold

jobbsøknad, bilselger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vedlegg skal forøvrig under underskrift.

Jeg kan anbefale deg å søke på google etter "mal cv" dersom du trenger hjelp til CVen også. I søknaden er det utrolig viktig at du har fullstendige setninger uten skrivefeil (dette gjelder selvfølgelig ikke i CVen). Og når du skal legge inn epost-adresse i CVen, så er det ganske viktig at du faktisk har en grei epostaddresse. [email protected] holder ikke. Hvis du har en sånn epostaddresse er det like greit, først som sist, å lage en skikkelig fornavn.etternavn-epostaddresse fra f.eks. outlook eller gmail.

Vær heller en av dem som skiller seg ut med en god og strukturert søknad og CV enn den som tråkker i salaten ved å være ustrukturert. Dette er kjempeviktig! Jeg vet selvsagt ikke hvor mange søkere det er til hver stilling, men hvis de ikke en gang tar inn alle på intervju er CV (og dens innhold) og søknad det eneste de har som skiller deg fra de andre søkerne.

Både søknad og CV bør som skrevet før holde seg innenfor en side. Dersom du tenker å legge ved et bilde MÅ dette være et skikkelig bilde, helst et studiobilde med hvit bakgrunn. Festbilder og treningsbilder er fy-fy. Da dropper du heller bilde.

Lenke til kommentar

Skriv en seksjon om deg selv, hvordan du er som person, hobbyer o.l, så kan du foreksempel flette sammen bilinterressen med utdanningsvalget, og hvorfor du har peilet deg inn på foreksempel bmw.

Jeg ville tatt bort "kunnskap om bmw" Grunnlaget for det er at du er 18 år, søknadsleser vil trolig være 35+ og vil nok rynke på nesen, kjør heller på med en litt mere ydmyk holdning. "bmw er en personelig interesse, og eg ynskjer muligheten til å kunne fronte dette bilmerket for allmenheten.

Endret av alfred2244
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...