Gå til innhold

Hvilket bilde er best?


  

32 stemmer

  1. 1. Hvilke av disse to bildene liker du best?

    • Krakow 1
      19
    • Krakow 2
      12
    • Vanskelig... (Gi begrunnelse)
      1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker også 2 klart best uttrykksmessig, mer interessant ansiktsuttrykk.

Teknisk/redigeringsmessig er det vel også en del halo effekt på bilde nr 1?

 

Bilde nr 1 viser en relativt sliten og uengasjert gatemusikant som det går 13 av på dusinet. Bilde nr 2 viser en fyr som allerede har gitt opp, han er nå bitter, på grensen til forbannet, på det polske systemet som han mener har gitt ham med en fremtid uten håp på samfunnets aller nederste trinn.

Endret av tech8
Lenke til kommentar

Ved første øyekast likte jeg også nummer to best, men etter en tid så likte jeg liksom ver. 1 bedre og bedre... :)

 

Som Arne skriver, så synes også jeg ansiktet viser mer lidenskap, selv om han i virkeligheten bare var en fyllik med elendig sangtalent som kun satt og klunket på dne samme melodien dag ut og dag inn.

 

Han sov rett på bakken i regnvær og sykebilen hentet han flere ganger grunnet liggesår. Pengene han fikk brukte han desverre på kjeks og ØL.

 

Grunnen til at jeg vet dette er at hotellrommet vårt var rett overfor med balkong. Men jeg syntes faktisk ikke det var plagsomt. Det ga liksom en god stemning på en eller annen merkelig måte :)

 

Liker også 2 klart best uttrykksmessig, mer interessant ansiktsuttrykk.

Teknisk/redigeringsmessig er det vel en også del halo effekt på bilde nr 1?

Joda, det er kun kjørt en kjapp redigering her. Det jeg lurer på er kun hvilket som annses som "best". :)

Lenke til kommentar

Den var litt vanskelig fordi bildene gir på mer enn en måte to forskjellige inntrykk selv om dette er min subjektive mening og grovt fortalt: Det første gir et slags positiv inntrykk og en pasjon for musikk, det andre et delt inntrykk som og handler om lidelser. Antagelig avspeiler det andre bildet bedre personens virkelighet.

 

Til syvende og sist handler det vel om hva inntrykk du selv ønsker å formidle (selv ville jeg nok valgt nr 2 fordi det for meg forteller mer av virkeligheten - dvs den er ikke alltid rosenrød, langt derfra)

 

Tor

Lenke til kommentar

Nå er det ikke bare personen, men miljøet rundt også som minner meg på stemningen og hvordan det var.

 

men det er uansett ikke noe bildekritikk jeg er ute etter her. Jeg er fornøyd med bildene (Sett bort fra selve grovredigeringen som er gjort) og lurer egentlig bare på hvilket av disse som foretrekkes av andre :)

Lenke til kommentar

Nå er det ikke bare personen, men miljøet rundt også som minner meg på stemningen og hvordan det var.

 

men det er uansett ikke noe bildekritikk jeg er ute etter her. Jeg er fornøyd med bildene (Sett bort fra selve grovredigeringen som er gjort) og lurer egentlig bare på hvilket av disse som foretrekkes av andre :)

 

Rent teknisk ville jeg selv nok tonet ned de omrking liggende elementer med f.eks en avansert vignette eller en soft bluring, men det er personlige preferanser og jeg antok at du ville ha en vurdering av inntrykket personen ga.

 

Tor

Lenke til kommentar

For meg er bildene litt vel overredigerte og det er for mange forstyrende elementer i bildet til at det blir fokus på personen... men det er mine 2-cents

Jeg kan vel være litt enig i at bildene er noe overredigerte. men ettersom BjerkneZ ikke etterlyste generell bildekritikk, så får jeg synse litt om hvilket bilde som fungerer best.

 

Jeg liker nok #1 best - posituren fungerer bedre for meg, og i #2 så er det en forstyrrende figur på vesntre side som ødelegger hele stemningen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Stemte bilde to: Årsaken er at bilde nummer 1 er for mørkt. Samt at det virker litt uskarp for mine øyne. Er enig i at motivet er best for min del på bilde nummer en, men nummer 2 er ikke for mørk, virker skarpt og motivet er bra.

Lenke til kommentar

Ingen av bildene er uskarpe (der det skal være skarpt).

 

At du synes det er for mørkt kan jeg ikke akkurat si noe på da dette er smak og behag, men det jeg ønsker tilbakemelding på her er hvilket utrykk som du liker best. Jeg ønsker da altså ikke noen bildekritikk.

 

Bildene har som sagt bare fått en hurtigredigering :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...