asfdasdfasdfasdfasdfasdf Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 (endret) H Endret 14. oktober 2014 av asfdasdfasdfasdfasdfasdf Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Skru ned lysstyrken på skjermen din så får du samme effekten som brillene har. Lenke til kommentar
asfdasdfasdfasdfasdfasdf Skrevet 13. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2013 (endret) Skru ned lysstyrken på skjermen din så får du samme effekten som brillene har. V Endret 14. oktober 2014 av asfdasdfasdfasdfasdfasdf Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 (endret) Hei, jeg har en stund nå vurdert å kjøpt meg et par Gunnar Optiks, men jeg er litt i tvil. Mange sier de er veldig bra for de som sitter mye foran pc skjermen og sliter med trøtte, tørre, såre øyne etc. Føler etter en lang dag med gaming at jeg blir veldig sliten i øynene selv. Penger er ikke et stort problem, så vennligst ikke si "bruk pengene på noe annet / fornuftig". Jeg lurer på om noen har et par av disse brillene og har testet dem? pros og cons? Tusen takk Hallays Har brukt Gunnar Optiks SteelSeries Scope siden april (de var på tilbud). Bruker de hele tiden når jeg sitter foran skjermen (ja gjør det nå). Blir f.eks ikke rød i øynene lenger og heller ikke sliten. Kanskje "funker" de ikke for alle, men jeg er veldig fornøyd. De er veldig komfortabel å ha på, bruker å glemme av noen ganger at jeg har de på. Endret 13. juni 2013 av aBaDmAn91 Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Kjøp deg heller et par vanlige lesebriller med -0.25 i styrke. Eller er det -0.5 de bruker? (Jeg har ikke prøvd Gunnar Optiks) Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Ligger en test fra 2011 på dinside.no, de var ikke fornøyde. Mulig produktene er videreutviklet siden den gang? http://www.dinside.no/868102/gunnar-optiks-eyewear Lenke til kommentar
SS-Schibsted Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 All "teknologien" i brillene er rent oppspinn. Betale en høvding for "gaming briller" og samtidig se ut som en dust, når ordinære solbriller med gul innfatning eller programmet http://justgetflux.com/ gjør samme nytten? Nei takk. Blir du sliten i øynene? Spill mindre og bruk heller pengene på en fin gave til bestemora di. 1 Lenke til kommentar
asfdasdfasdfasdfasdfasdf Skrevet 13. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2013 (endret) All "teknologien" i brillene er rent oppspinn. Betale en høvding for "gaming briller" og samtidig se ut som en dust, når ordinære solbriller med gul innfatning eller programmet http://justgetflux.com/ gjør samme nytten? Nei takk. Blir du sliten i øynene? Spill mindre og bruk heller pengene på en fin gave til bestemora di. Jeg synes jeg gjorde meg selv veldig klar i tråden når jeg skrev:"Penger er ikke et stort problem, så vennligst ikke si "bruk pengene på noe annet / fornuftig". Uansett, jeg har sett veldig mange profesjonelle esport folk og sånn bruke slike briller, og selvfølgelig er det jo mange av dem som er sponset. Men en ting jeg ikke skjønner er at veldig mange folk har forskjellige meninger om disse brillene. For eksempel sier abadman her at han er veldig fornøyd, mens andre sier at alt bare er rent bullshit og oppskrytt. Til de som sier dette, har dere prøvd disse brillene? Sitter dere flere timer i strekk foran pc skjermen hver dag? Har også lyst til å se mer tilbakemelding fra folk som har dem selv. Btw, jeg har f.lux på ipaden min, og ja den er tilgjengelig på pc. Men man kan ikke få dette programmet på tver, for eksempel hvis man skal spille konsoll eller se på tv. Noe som de også brukes til. Endret 13. juni 2013 av Dezno Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Kan like godt bruke F.lux 1 Lenke til kommentar
SS-Schibsted Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 esport folk = kjøpt og betalt. Nå har det seg sånn at folk i lille Norge,spesielt gutter i tenårene forsvarer produktet de har kjøpt med nebb og klør. Det de har gått til innkjøp av er det beste som er, selv om man får fakta slengt i trynet som sier det motsatte. Fant denne testen etter et kjapt google-søk, http://www.dinside.no/868102/gunnar-optiks-eyewear Er sikker på at du kan finne solbriller med gule glass til 200kr som ser bedre ut og som du til og med kan bruke utendørs, uten å se ut som en übernerd. Virker som du er fast bestemt på å skaffe deg et par, så hvorfor ikke bare gå til innkjøp? Penger spiller ingen rolle uansett. Noen svelger markedsføringa av diverse produkter, rått. 1 Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 ^ Ironisk navn på fyren over forresten Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Jeg prøvde et slikt sett briller på LAN en hel dag en gang, vi hadde allerede holdt på i tre dager før jeg tok på brillene den fjerde dagen rundt 1100. Min opplevelse var at øynene mine ble mer og mer irritert ut over dagen, og rundt 0200 gadd jeg ikke mer og tok dem av. Det gikk 30 minutter fra jeg tok dem av til jeg ikke var plaget i øynene lengre. Fire andre prøvde dem også i løpet av uka vi holdt på, og det var kun han som kjøpte dem som faktisk syntes de var behagelige å ha på. Verdt å nevne at han som kjøpte disse brillene har en tendens til å kjøpe mye ubrukelig juggel han ikke trenger, som spesialutgaver av mus som alltid skal være i eska, Logitech G19, G15 (etter G19,) G930, TRON-mus, SEGA Dreamcast, Philkips CDI, og så videre. Kjøp om du absolutt ønsker, men f.lux er langt mer behagelig. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Ville vel tro at det er gøyere å se på en lys skjerm enn på en mørk skjerm? En av grunnene til å få seg gunnars er jo for å se mye klarere. Du ødelegget helt klart bildet mer ved å bruke briller á Gunnars enn å skru ned lysstyrken. Fargene blir jo påvirket, naturligvis. Lenke til kommentar
tstuka Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Jeg bruker de på jobben hver dag, og er blitt helt "avhengig". Bruker linser, og blir fort tørr i øya hvis jeg ikke har på brillene. Gulfargen hjelper veldig mot det skarpe, blå lyset fra LED-skjermene. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Jeg bruker de på jobben hver dag, og er blitt helt "avhengig". Bruker linser, og blir fort tørr i øya hvis jeg ikke har på brillene. Gulfargen hjelper veldig mot det skarpe, blå lyset fra LED-skjermene. Da har du nok feil lysstyrke på skjermen og/eller rommet, samt muligens andre feilinstillinger med skjermen. I tillegg kan det hende at du reagerer på PWM, men det påvirkes neppe av noen briller som Gunnars. Lenke til kommentar
asfdasdfasdfasdfasdfasdf Skrevet 14. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2013 Jeg har absolutt ikke bestemt meg enda. Jeg vurderer det. Det er bare det at jeg blir litt forvirra med folk som mener det stikk motsatte. Og selvfølgelig har jeg ingen interesse av å stole helt på alle som sier negativt om dem. Noen fler med tilbakemeldinger? Gjerne folk som faktisk har prøvd dem. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 (endret) Jeg har absolutt ikke bestemt meg enda. Jeg vurderer det. Det er bare det at jeg blir litt forvirra med folk som mener det stikk motsatte. Og selvfølgelig har jeg ingen interesse av å stole helt på alle som sier negativt om dem. Noen fler med tilbakemeldinger? Gjerne folk som faktisk har prøvd dem. Jeg har prøvd de. Det er noe med skarpheten som blir endret, men du mister fargespektrumet, de er dyre og du må bruke briller for noe du kan gjøre fint med skjermen din med flu.x og lignende, eller rett og slett justere skjermen din. Mangler skjermen din ordentlig justeringsmuligheter kjøp en ordentlig skjerm (ikke noe billig skjit fra Korea eller den billigste BenQen du finner, men Eizo, Dell og lignende). Mye av brillene virker å bygge på en placebo effekt, og sikkert derfor det er så spredte meninger om de. Det er også litt kontroversielt produkt nettopp grunnet dette; mange mener at det er helt tull. Du bør uansett være like rask til å avfeie negative tilbakemeldinger som positive i dette tilfellet med tanke på hvor mange negative det faktisk er. Endret 14. juni 2013 av Occi Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Jeg har absolutt ikke bestemt meg enda. Jeg vurderer det. Det er bare det at jeg blir litt forvirra med folk som mener det stikk motsatte. Og selvfølgelig har jeg ingen interesse av å stole helt på alle som sier negativt om dem. Noen fler med tilbakemeldinger? Gjerne folk som faktisk har prøvd dem. Leser jeg dette riktig? Du ønsker å bli lurt? Lenke til kommentar
asfdasdfasdfasdfasdfasdf Skrevet 14. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2013 (endret) Leser jeg dette riktig? Du ønsker å bli lurt? Hahaha, nei. Det er veldig mange som caller bullshit med en gang. Er ikke interessert i å stole helt på alle de som sier det, fordi selvfølgelig finnes det mange folk som faktisk er fornøyde med dem. Ser fort om et innlegg er seriøst eller ikke, unnskyld hvis jeg var litt uklar på den meningen der. Endret 14. juni 2013 av Dezno Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå