TerryD Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 (endret) 04.07.13 EDIT: Da er pc-en skrudd sammen! Bilde Album: http://imgur.com/a/Lkx2o Ikke noe kvalitet på bildene, men tenkte jeg skulle vise frem litt. Dere var jo tross alt med på å bestemme mye av utvalget på denne pc-en. Bygget er ikke utført som en proff, dette er tross alt mitt første bygg på 10 år. Derimot så har jeg noen erfaringer å nevne her: Ikke velg en E-ATX hovedkort(Ihvertfall ikke en Gigabyte G1 Sniper 5) om du skal velge Fractal Design Define R4. Det ble veldig lite plass der inne, men med tanke på at det var så lite plass så måtte jeg bare bruke enda mere tid på å få det til å virke clean. Corsair Hydro 100i Radiatoren ble også veldig trang å få på plass, men det er pga. all unødvendig dill dall som er satt på det hovedkortet. Derimot så er jeg fornøyd med sluttproduktet, og ville takke dere på hjelpen. Siste versjon av listen er oppdatert igjen om noen vil få med seg specs. https://prisguiden.no/liste/141353 Gammel Post: EDIT: Da er PC-en bestilt!!! Takk takk for all hjelp =) Siste versjon av listen er også oppdatert. Heisann! Det er feriepenger tider, og jeg er en kar med null ferieplaner så lurte på hvorfor ikke skaffe meg en fet gaming rig. Dette blir en skikkelig investering, jeg har allerede laget et oppsett. Men kom med forslag over ting som er et dumt kjøp og som burde endres på! Det skader ikke å spare noen penger! =) Takk! https://prisguiden.no/liste/141353 Ediit: Lagt inn GTX 780 med Ref. Kjøler denne gangen. Endret 4. juli 2013 av TerryD Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Veldig mye bra der. Men hvorfor går du ikke for Haswell CPU. 4770k holder lenge til gaming. Corsair Dominator RAM er veldig overtriset. Det er egentlig bare Vengeance RAM med en annen heatsink ag LED lys. Dessuten er 32 GB veldig overkill. Jeg tviler sterkt på at du har behov for mer enn 8 GB om du vare skal game. Så lenge du ikke skal drive med tunge programmer trenger du ikke mer enn det. Du trenger mest sannsynlig ikke en så heavy PSU som det. En på 700 - 750 w holder i massevis så lenge du ikke skal kjøre 780 i SLI. Man kan få en extremt bra gaming rig for under halvparten av prisen av den du har satt sammen. Si ca. 20 000 kr inkl. skjerm, tastatur og mus. Lenke til kommentar
TerryD Skrevet 12. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2013 (endret) Jeg hadde tenkt å gå for 780 i SLI, blir 2x780. Kanskje jeg burde gå for Haswell CPU, men kan du anbefale noe bra Hovedkort til det ? Faktisk så hadde jeg tenkt på 64GB Ram Men jeg tenker jeg burde dra det ned litt ja! =D Edit: Da har jeg gjort et par endringer ! Men jeg har lagt inn 2x Hovedkort, hvilke burde jeg velge ? Endret 12. juni 2013 av TerryD Lenke til kommentar
fflex Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 (endret) Hadde vurdert referansekjøler på GTX 780 kortene om du skal kjøre SLI. Den typen kjøler tar mer av varmen rett ut i bakkant av kabinettet. Har du behov for et såpass dyrt hovedkort? Hva slags funksjoner har du behov for? Feks dette vil duge til de aller fleste: http://www.komplett....aspx?sku=782083 Til og med 16gb minne på en gamingPC er strengt tatt jåleri. Det vil ikke bli en mer extrem gaming PC av å ha 32 gb minne som ikke brukes til noe fornuftig i det hele tatt. Men det blir det deilig oppsett dette her, uten tvil. Endret 12. juni 2013 av fflex Lenke til kommentar
TerryD Skrevet 12. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2013 Forandringer er gjort på listen nå! Får se om dere virker mere fornøyd med dem da! Lenke til kommentar
fflex Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Du vil ha WLAN på hovedkortet? Med referansekjøler på GTX 780 så mente jeg feks: http://www.dustinhome.no/product/5010745336/asus-geforce-gtx-780-3gb-pci-e-dvi-hdmi-dp-asus-echelon-headset/ Du får ta stilling til det selv naturligvis, det er din PC og også viktig at du handler det du selv ønsker. Hadde jeg ikke hatt en baksmell på 10.000 kr i år, så skulle det blitt noe kult her i gården også. Damnit! Lenke til kommentar
erythnull Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 (endret) Ser du vil bruke masse penger på Sykt Hardware, Men du kjøper jo ikke akkurat Råå skinna v en skjerm. (ifølge min mening.)Det jeg ville gjort er og kanskje ta paar k fra skjermkort og legge inn i en bedre skjerm som igjen gir deg bedre spill opplevelse! Feks. http://www.prisguide...-u2713hm-166517 har denne selv og er meget fornøyd. Edit: litt endring av ordbruk Endret 13. juni 2013 av erythnull Lenke til kommentar
DustyDuck Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Kjøp heller refrence 780, siden det korte du har nu har to vifter å det er ikke bra når du har to kort mot hverandre. du vil kanskje vurdere swiftech h220, som er det beste lukkede vannskjølingen på markedet atm Lenke til kommentar
TerryD Skrevet 13. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2013 (endret) Du vil ha WLAN på hovedkortet? Hadde jeg ikke hatt en baksmell på 10.000 kr i år, så skulle det blitt noe kult her i gården også. Damnit! Ja jeg vil gjerne ha WLAN på kortet. Referansekjøler høres ikke dårlig ut mtp. åssen de blir liggende i SLI! Takk for forslag skal finne et kort med ref. kjøler som jeg er fornøyd med =) Synd med tilbakesmell! Får håpe det går bedre til neste år! Det jeg ville gjort er og kanskje ta paar k fra skjermkort og legge inn i en bedre skjerm som igjen gir deg bedre spill opplevelse! Feks. http://www.prisguide...-u2713hm-166517 har denne selv og er meget fornøyd. Jeg har aldri hatt noe god erfaring med Dell Skjermer, de har faktisk blitt bra idet siste? Hvis du tenker på størrelsen så er 24 noe jeg er fornøyd med. Noen andre grunner til at jeg burde velge Dell istedenfor den skjermen jeg tok? annet enn størrelsen? Også ville jeg gjerne ha en 120+Hz skjerm. Har tenkt å gå for en tre skjerm setup til slutt, men vil gjerne at den midterste skal ha 120+Hz skjerm. Kunne dere anbefalt noen skjermer kanskje? du vil kanskje vurdere swiftech h220, som er det beste lukkede vannskjølingen på markedet atm Ser ikke ut som prisguide eller prisjakt har noen nettbutikker inne med den, har du anbefalinger til et sted hvor jeg kan kjøpe den? Endret 13. juni 2013 av TerryD Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Synes du skal gå for Asus Maximus VI Formula eller Hero. Hero er billigst, og man trenger ikke noe bedre enn det. Det EVGA skjermkortet har referansekjølern til nvidia. Synes ikke du skal kjøpe 32 GB RAM. Kjøp heller 2x 8GB (totalt 16 GB) og kjøp et til kit om det blir for lite (jeg tror iallefall ikke det). Du vet du har to vannkjølere i lista di? Jeg ville valgt Swiftech H220 av de to. 1 Lenke til kommentar
TerryD Skrevet 13. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2013 Jeg har fjernet den 32GB etter du nevnte det første gang. Nå er det 4x4 2400 der. Det EVGA skjermkortet har vel ref kjøleren til nvidia? Grunnlaget bak to vannkjølinger finnes delvis i mitt forrige svar over "Det er ingen nettbutikker som er oppført på den ene, og jeg lurte på om dere kunne anbefale noen?" Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Jeg har fjernet den 32GB etter du nevnte det første gang. Nå er det 4x4 2400 der. Det EVGA skjermkortet har vel ref kjøleren til nvidia? Grunnlaget bak to vannkjølinger finnes delvis i mitt forrige svar over "Det er ingen nettbutikker som er oppført på den ene, og jeg lurte på om dere kunne anbefale noen?" Ja, EVGA skjermkortet har referanse kjøleren til Nvidia. Swiftech H220 er ikke lansert i Norge enda, men jeg ville gått for den. Corsair H100i pumpa bråker litt mye. Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Ser flott ut, men sikker på at du ikke skal ha flere skjermer? Litt kjipt med en såpass ekstrem rig som "bare" skal håndtere 1080p @120Hz. Lenke til kommentar
TerryD Skrevet 13. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2013 Jeg har tenkt på 3 skjermer på slutten! Anbefale noen? Lenke til kommentar
DGN Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Jeg har tenkt på 3 skjermer på slutten! Anbefale noen? Jeg kjører 2xBenQ XL2420T i dag, som jeg er utrolig fornøyd med. Vurderer 1 til. Ser du legger ganske mye penger i PC-deler, og ville derfor anbefale deg å ikke kjøpe corsair HX1050 som er bygd på Channel Well OEM. Det er mange som har slitt med Channel Well og flextronics med 700 serien til nvidia korta. Ville anbefale deg heller ta XFX Black Edition 1000W som er bygd på Seasonic platformen, og 3dje generasjon KM. Den er også platina sert. SSD: Har den samme som deg og er meget fornøyd, men skal teste ut Samsung sin 840 pro på egen nye rigg som jeg handler i løpet av helga eller tidlig neste uke Lenke til kommentar
TerryD Skrevet 14. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2013 Takk for gode tips =) Jeg byttet ut PSU etter din anbefaling. Jeg får vel kanskje gå for flere av samma type skjermen jeg allerede har valgt! =P Lenke til kommentar
TerryD Skrevet 4. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2013 Redigerte første post! Så gir denne en liten bump for å vise min takknemlighet ovenfor forumet. Gjerne les og kommenter. Takk! Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 (endret) Ville kanskje ha fjernet så mange som mulig av de 3.5"-brønnene (eller flyttet diskene om det bare er en vifte nederst), slik at du får litt bedre luftflyt foran. Jo mindre som er i veien, jo bedre temperaturer vil du få inni kassa. EDIT: Vet ikke om jeg ser 2x ssd-er i den øverste brønnen, men om det er saken så er det mulig å snu brønnen 90 grader for å få litt bedre luftflyt, . Endret 4. juli 2013 av ahpadt Lenke til kommentar
AwsmPineapple Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Nice build! Hvis du tør å være litt gæærn, så kan du ta en tur ned på biltema og kjøpe deg en matt limegrønn sprayboks. Deretter kan du ta de hvite avtagbare ringene til dine 2 x sp120 og spraye dem grønne. Spray dem på en avstand av ca 20-30 cm, og påfør i tynne lag. (La det tørke imellom) Da renner det ikke. Hvis du ikke får det resultatet du ville ha, så har du jo fortsatt de blå ringene. Hvis du senere finner ut at du vil gjøre mer, går det jo an å kjøpe en Corsair AF140 i rear av kabinettet ditt (denne også malt grønn) og i tillegg spraylakke alle de hvite detaljene. (HDD bays etc.) Så er det jo også mulig å kjøpe sidepanel med vindu, slik at du kan se inn i skjønnheten! Hadde sikkert sett dødskult ut! Det er også mulig å endre farge på lyset i cpu-køleren. Er RBG som kan styres fra programmet Corsair link. Har planer om å kjøpe meg samme kabinett som deg nå snart. Fikk du store problemer med å få plass til E-ATX kortet ditt eller gikk det sånn nogenlunde greit? Lenke til kommentar
TerryD Skrevet 4. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2013 Nice build! Hvis du tør å være litt gæærn, så kan du ta en tur ned på biltema og kjøpe deg en matt limegrønn sprayboks. Deretter kan du ta de hvite avtagbare ringene til dine 2 x sp120 og spraye dem grønne. Spray dem på en avstand av ca 20-30 cm, og påfør i tynne lag. (La det tørke imellom) Da renner det ikke. Hvis du ikke får det resultatet du ville ha, så har du jo fortsatt de blå ringene. Hvis du senere finner ut at du vil gjøre mer, går det jo an å kjøpe en Corsair AF140 i rear av kabinettet ditt (denne også malt grønn) og i tillegg spraylakke alle de hvite detaljene. (HDD bays etc.) Så er det jo også mulig å kjøpe sidepanel med vindu, slik at du kan se inn i skjønnheten! Hadde sikkert sett dødskult ut! Det er også mulig å endre farge på lyset i cpu-køleren. Er RBG som kan styres fra programmet Corsair link. Har planer om å kjøpe meg samme kabinett som deg nå snart. Fikk du store problemer med å få plass til E-ATX kortet ditt eller gikk det sånn nogenlunde greit? Det var ikke de store greiene, dette E-ATX kortet er vel ca. 2,5cm bredere enn et ATX kort. Så for øyeblikket så dekker den til halvparten av "Kabelførings åpningene". Så veldig fort når jeg satte inne hovedkortet for første gang at jeg måtte føre PSU kablene først før jeg skrudde ned hovedkortet. Fikk større problemer med vannkjølingen må jeg innrømme. Så oppsummert så tenker jeg at et E-ATX hovedkort går nok fint så lenge den ikke har så mye "dill dall" som min har på seg, akkurat det gjorde at jeg fikk litt dårlig plass til radiatoren. Men selve kabinettet er så fint, og hele pc-en er utrolig stillegående =) Men kule tips, skal se om jeg klarer å finne meg tid til noe sånt! ;D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå