Gå til innhold

Betaling gjennom mobil regning?


Anbefalte innlegg

Hei! Liker faktisk den nye tjenesten dere lanserer og vil gjerne hive meg på den! Besøker hardware så si hele tiden 7 dager i uken, så skulle bare mangle å gi noe igjen!

 

Det jeg lurte på var om dere kunne hatt sånn betaling gjennom Mobil regning, akkurat som andre tjenester du kan kjøpe gjennom mobil, parkering/kino billett etc. Dette hadde kanskje hjulpet en del andre og åpnet for en del brukere som ønsker denne funksjonen.

 

Mvh

Realbunny

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hyggelig å høre at du liker Hardware.no og den nye tjenesten vi har lansert!

 

Mobilbetaling er absolutt noe vi bør støtte, og i ettertid kan vi vel kanskje diskutere om mobilbetaling burde vært prioritert foran Bitcoins. Når det er sagt er det vanskelig å ikke bli overrasket når det er første gang man setter opp en slik løsning. Jeg hadde aldri gjettet at 65% av de som registrerer seg kom til å bruke PayPal.

 

Siden vi allerede støtter flere betalingsformer er det en forholdsvis enkel sak å tilby mobilbetaling i tillegg til de tre alternativene vi allerede har på plass.

 

Er det andre synspunkter for og i mot betaling via mobil? Vi vil veldig gjerne høre din mening.

Lenke til kommentar

Er det andre synspunkter for og i mot betaling via mobil? Vi vil veldig gjerne høre din mening.

 

Hyggelig å høre! Jeg skal ta i bruk tjenesten nå via de andre måtene dere har lagt fram, men håper mobil løsningen ikke er langt unna.

 

Jeg jobber for en teleleverandør og kan nevne noen negative sider med denne tjeneste.

 

Du kan se for deg et scenario hvor far står som juridisk eier av et nummer men sønnen bruker dette, sønnen vil gjerne ta i bruk denne tjenesten og siden mobil nummeret er egentlig registrert på faren så går dette gjennom. Men uten godkjenning av juridisk eier.

 

Når det kommer til fakturaen som kunden kommer til å få så er ikke dette spesifisert nok fra noen teleleverandører, dette kan være overraskende for kunden da når han ser fakturaen og ikke skjønner helt hva de 29,- kan være for noe.

 

Som sagt, dette er små ting som egentlig ikke skjer ofte men kan skje, positive ting er vel at det er enklere og tryggere løsning på betalingen!

Endret av realbunny
Lenke til kommentar
Hyggelig å høre! Jeg skal ta i bruk tjenesten nå via de andre måtene dere har lagt fram, men håper mobil løsningen ikke er langt unna.

 

Regner med at jeg har mer grunnlag i løpet av dagen. Sist jeg snakket med leverandørene av slike betalingsløsninger forstod jeg det slik at det var en ny betalingsmodell på veg som var spesiallaget for løpende abonnement av tjenester, skreddersydd for slik som Hardware Ekstra-medlemskap.

 

Blir det ikke mindre igjen av kaka om mobiloperatøren skal ta en stor del av betalingen?

 

Vi er nok helt avhengig av at vi får bedre avtaler enn de tradisjonelle innholdsløsningene over SMS (de som ble brukt til ringetoner og SMS-tjenester) som ofte lå opptil 50%. Av kr 29,- går de første 5,80 kr vekk i mva før operatøren tar sin transaksjonskostnad, og da blir det naturlig nok veldig utslagsgivende hvor stor andel teleoperatørene tar.

 

EDIT: Men som sagt tror jeg det finnes løsninger for dette nå som kan fungere. Vi sjekker opp og får mer fakta på bordet før vi går videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi får detaljene om integrasjon av mobilbetaling i løpet av morgendagen. I hovedsak ser det ut til at transaksjonskostnader og integrasjonen er svært lik det vi ser med Visa/MasterCard og PayPal. Dermed vil den viktigste grunnen til å implementere mobilen som betalingsform være at det er foretrukket blant mange lesere.

 

Noen som har noen idé om hvor vanlig, og hvor praktisk mobilbetaling er sammenlignet med Visa og PayPal? Alle innspill, både kvalifiserte og ukvalifiserte mottas med stor takk :-)

Lenke til kommentar

Vi får detaljene om integrasjon av mobilbetaling i løpet av morgendagen. I hovedsak ser det ut til at transaksjonskostnader og integrasjonen er svært lik det vi ser med Visa/MasterCard og PayPal. Dermed vil den viktigste grunnen til å implementere mobilen som betalingsform være at det er foretrukket blant mange lesere.

 

 

Noe nytt informasjon ?

Lenke til kommentar

Beklager at du ikke fikk svar på denne i går. Jeg har fått informasjon om kortbetaling, men vi er litt usikre på om det er noe vi vil bruke tid på å implementere. Det største ankepunktet er at hver betalingsløsning vi innfører krever ekstra vedlikehold og oppfølging over tid, og derfor er det viktig at nye betalingsløsninger gir en virkelig fordel for brukerne våre om vi skal innføre den.

 

Som du sikkert skjønner er jeg altså i tvil om hva som er best i denne saken. Mobilbetaling er fortsatt ganske mye dyrere enn de andre alternativene vi tilbyr, og det blir jo neppe populært at vi skal ta en høyere pris om du betaler med mobilen heller. Det er altså gode grunner både for og i mot her, og det er vanskelig å gjette seg til hvor mange som kommer til å bruke mobilbetalingen.

 

Setter stor pris på innspill!

Lenke til kommentar

Beklager at du ikke fikk svar på denne i går. Jeg har fått informasjon om kortbetaling, men vi er litt usikre på om det er noe vi vil bruke tid på å implementere. Det største ankepunktet er at hver betalingsløsning vi innfører krever ekstra vedlikehold og oppfølging over tid, og derfor er det viktig at nye betalingsløsninger gir en virkelig fordel for brukerne våre om vi skal innføre den.

 

Som du sikkert skjønner er jeg altså i tvil om hva som er best i denne saken. Mobilbetaling er fortsatt ganske mye dyrere enn de andre alternativene vi tilbyr, og det blir jo neppe populært at vi skal ta en høyere pris om du betaler med mobilen heller. Det er altså gode grunner både for og i mot her, og det er vanskelig å gjette seg til hvor mange som kommer til å bruke mobilbetalingen.

 

Setter stor pris på innspill!

Jo flere kunder dere kan få, jo bedre er det.for dere som tjenestetilbydere. Ettersom HW.no har en haug med unge lesere er det grunn til å tro at mange ønsker å betale med mobil, og dere tjener fint lite på å ekskludere dem.

Lenke til kommentar

Jo flere kunder dere kan få, jo bedre er det.for dere som tjenestetilbydere.

 

Absolutt! Det er selvsagt et ønske for oss å tilby et best mulig produkt og gjøre det enklest mulig å bestille.

Jeg har regnet litt på det nå, og om vi skal sitte igjen med samme sum må prisen med mobilbetaling være 34,- for å være på linje med Visa og Paypal. Ville du valgt mobilbetaling selv om det blir noe dyrere enn de andre alternativene?

Lenke til kommentar

Absolutt! Det er selvsagt et ønske for oss å tilby et best mulig produkt og gjøre det enklest mulig å bestille.

Jeg har regnet litt på det nå, og om vi skal sitte igjen med samme sum må prisen med mobilbetaling være 34,- for å være på linje med Visa og Paypal. Ville du valgt mobilbetaling selv om det blir noe dyrere enn de andre alternativene?

Jeg hadde definitivt ikke valgt det ettersom jeg er over 18 år og har tilgang til Visa og Paypal, men dere har en brukergruppe under 18 år som mangler denne tilgangen.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet kan ikke de under 18 bestille mobilabonnement heller, så det står i tilfelle i foreldrenes navn. Det betyr i tilfelle at det i formelt sett er en avtale med foreldrene, og ikke personen under 18 år. Jeg tror nok ikke dette blir noe problem i praksis, men greit å ta med alle detaljer i vurderingen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...