Snylter Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Det siste innlegget ditt sier du selv at det er farlig å kjøre fortere enn fartsgrensen. Du sier litt mye imot deg selv. Nei, jeg sier det er farlig å kjøre raskere enn forholdene tillater. Vel, Snylter, jeg går ut i fra at du ikke har høyhastighetskurs eller kjøreinstruktør i passasjersetet. Politiet er unntatt de fleste paragrafer, om det er nødvendig. Ikke paragraf 3 riktignok, men igjen, de har andre forutsetninger enn deg og meg. Husk nå at det ble fremhevet at de sure politibilene visstnok var laget for å kjøre så fort, det er min og! Hvilken kompetanse jeg har er det ikke så mange her inne som har forutsetninger til å uttale seg om. Du er ikke spesiell. Vås. Det er vel godt over 10 år siden det skjedde meg. Vinter, sporete. Bil forran traff noe i veibanen og stoppet nesten umiddelbart. (kjappere enn hva føret tilsa) Jeg klarte å nødbremse, mens bil bak klarte det ikke. iom det var sporete, og skøytebane ellers, så kom jeg meg opp av sporet og brukte brøytekant til bremsing. Bil bak var ikke så lur, så h*n la seg ut, fikk ikke med bakpart(hang igjen i spor) og trykte inn min venstre bakpart. H*n var en millimeter unna å frontkollidere med en trailer. (hell i uhell at han traff bakenden min iom at han da kom seg opp av spor, fikk litt mer kontroll og kom seg vekk fra å kollidere med trailer) Ikke min feil forsikringsmessig, men hadde jeg vært mer overvåken, så kunne jeg hatt mer avstand, mindre fart osv, slik at jeg hadde sluppet å bremse så kraftig ned - dermed hadde også bil bak hatt mer tid på seg - dermed hadde jeg kunne bidratt til å forhindre at denne ulykken skjedde. Så ja, jeg gjorde en feil i den situasjonen jeg også. Du ser hvordan du sier mot deg selv nå? Du har kjørt mye lenger enn meg, i langt flere år, og aldri vært involvert i noen trafikkulykker.. Hva mener du nå dette er? Du har altså fart med løgn tidligere i tråden. Selvfølgelig ikke, men utifra at du har kollidert flere ganger - har kjørt over xx år mindre enn meg og mye kortere i lengde, så tilsier den statistikken noe (ikke ulikt ungguttene dette?) Nå er det en del ting du glemmer fullstendig. Men etter din løgnfulle runde her vet jeg ikke om jeg gidder å kommentere noe særlig mer. Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Ikke vås Snylter. Du er ikke spesiell. Du kan til og med bli skadet i trafikken, men det vet du jo. Ok, så du har kurs som gjør at du kan kjøre risikofritt uansett fart? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Du ser hvordan du sier mot deg selv nå? Du har kjørt mye lenger enn meg, i langt flere år, og aldri vært involvert i noen trafikkulykker.. Hva mener du nå dette er? Du har altså fart med løgn tidligere i tråden. ? Like oppmerksom her som i trafikken skjønner jeg. Jeg sa - pek og forklar hvordan du kommer fram til din konklusjon utifra dette. Nå er det en del ting du glemmer fullstendig.Men etter din løgnfulle runde her vet jeg ikke om jeg gidder å kommentere noe særlig mer. Du ser bare det du vil se - bare du har rett, andre lyver og tar feil. Unggutt filosofien ... atter en gang. 3 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Ok, så du har kurs som gjør at du kan kjøre risikofritt uansett fart? Nei. Det er risiko ved all ferdsel, men jeg kjører på et slikt vis at risikoen ikke er større enn hva som er akseptabelt. Med andre ord: Jeg tilpasser farten ut fra forholdene. Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Nei. Det er risiko ved all ferdsel, men jeg kjører på et slikt vis at risikoen ikke er større enn hva som er akseptabelt. Med andre ord: Jeg tilpasser farten ut fra forholdene. Og hvilke forhold gjelder når du kjører i 250 km/t? Siden majoriteten ikke kan kjøre i denne farten (det skrev du jo selv), hvilke forhold er annerledes for deg enn alle andre? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Og hvilke forhold gjelder når du kjører i 250 km/t? Siden majoriteten ikke kan kjøre i denne farten (det skrev du jo selv), hvilke forhold er annerledes for deg enn alle andre? Si meg, kan du ikke lese en gang til? Jeg skriver at veiene ikke er laget for at majoriteten skal holde 250. Du forsøker å få mer ut av det jeg skriver enn hva jeg faktisk skrev. Du får sikkert jobb i VG eller Se og rør. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Si meg, kan du ikke lese en gang til? Ok, så andre må gjøre det ja. Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Si meg, kan du ikke lese en gang til? Jeg skriver at veiene ikke er laget for at majoriteten skal holde 250. Du forsøker å få mer ut av det jeg skriver enn hva jeg faktisk skrev. Du får sikkert jobb i VG eller Se og rør. Du skrev også at du har kjørt i 250 på norske veier. Deretter at 250 på norske veier ikke er forbehold majoriteten. Jeg lurer bare på hvorfor majoriteten bør holde seg i normal fart, mens du mener forholdene av og til er gode nok til at du kan kjøre i 250? Hvilke forhold er unike for deg? Lenke til kommentar
bystØL Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Du tar selvsagt feil. 250 kan utmerket godt være etter forholdene, avhengig av hvor og når det kjøres i slike hastigheter. Norske veier er ikke bygd for at majoriteten skal holde 250, det har du rett i. Det er dog ikke nødvendigvis uforsvarlig på enkelte strekninger til visse tider. kan faktisk stemme d der! tøft og bra å stå for en sånn påstand! synes du klarer deg bra her eg Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Du skrev også at du har kjørt i 250 på norske veier. Deretter at 250 på norske veier ikke er forbehold majoriteten. Jeg lurer bare på hvorfor majoriteten bør holde seg i normal fart, mens du mener forholdene av og til er gode nok til at du kan kjøre i 250? Hvilke forhold er unike for deg? Det er åpenbart slik at du har problemer med å lese hva jeg skriver. Jeg har skrevet at jeg har kjørt i 250++. Jeg har videre skrevet at norske veier ikke er lagd for at majoriteten skal kjøre i 250. Hvor du tar resten av innholdet i ditt innlegg fra har jeg litt vanskelig for å forstå. Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Hvorfor kan ikke majoriteten kjøre i 250 mens du kan det? Det er spørsmålet mitt. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Hvor ble det av alle tingene jeg har glemt da? Eller er det slik at du fortsatt mener jeg er en løgner? Eller er det bedre å påpeke andres lese og forståelseevne enn sin egen? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Hvorfor kan ikke majoriteten kjøre i 250 mens du kan det? Det er spørsmålet mitt. Det har jeg aldri hevdet at er tilfelle. Jeg sier meg dog enig i at veiene ikke er laget for at man skal kjøre i 250. Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Det har jeg aldri hevdet at er tilfelle. Jeg sier meg dog enig i at veiene ikke er laget for at man skal kjøre i 250. Da får du si i klartekst hva du mener. For det jeg leser av innleggene dine er: 1. Norske veier er ikke laget for 250 km/t 2. Majoriteten bør ikke kjøre i 250 km/t 3. Du har kjørt i 250 km/t, men det er ok. 2 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Da får du si i klartekst hva du mener. For det jeg leser av innleggene dine er: 1. Norske veier er ikke laget for 250 km/t 2. Majoriteten bør ikke kjøre i 250 km/t 3. Du har kjørt i 250 km/t, men det er ok. Sannsynligvis har han kjørt på en bane eller autobahn eller lignende. Jeg har merket meg en viss motvilje mot å utrykke seg klart, muligens i et forsøk på 'ta' motdebattanter i teknikaliteter. 2 Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 (endret) Nå får du nok et svar der det står "det vet bare jeg, og ingen andre" eller lignende.. Jeg spurte han tidligere i tråden "regner med det var i Norge, ellers hadde du vel nevnt det?", uten å få svar. Men regner jo med at Snylter er så voksen at han hadde forklart omstendighetene rundt farten. Ellers vil han jo fremstå som en unggutt som skryter på seg.. :-) Endret 16. juli 2013 av OscarMike1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Jeg har intet behov for å uttale meg om hvor jeg har holdt hastigheter på 250++. Ei heller har jeg uttalt meg om når jeg sist hadde slike hastigheter. Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 (endret) Men du bruker argumentet i en diskusjon om norske veier og norske lover. Og vrir deg unna konfronterende spørsmål. Flaut, flaut.. Men godt å vite at man slipper å ta deg alvorlig når du hevder å kjøre langt over beslagsgrensen, og enda bedre; jeg slipper å møte på deg og den flotte bilen din i slike hastigheter på E18 Endret 16. juli 2013 av OscarMike1 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Jeg gjør av og til som en annen skrev om her; kjører jeg i fartsgrensen + 15, og de kommer en bak som trykker og trykker og trykker for å kjøre forbi.. Vel, da bremser jeg rolig ned til 15 under fartsgrensen for å poengtere at jeg vil ha avstand. Ikke søren om en stressa tulling bak meg skal trykke på støtfangeren min, eller foreta en potensiell farlig forbikjøring med meg som tredjepart. Det er EN som er ansvarlig for at forbikjøringen er trygg, og det er han/hun som foretar den. Ikke prøv å legg ansvaret over på andre som tilfeldigvis også er i nærheten. Endelig en som har skjønt det. Kudos. Alle (nesten) dere andre kan skamme dere. Spesielt snylteren [kvalm]. Er faen meg ikke rart UP sier det de gjør i media om de enkeltpersoner. Riksveiene er ikke til for dere sin aggeesive usympatiske kjørestil og fartsovertredelser. Skal dere kose med bilen og farten kom dere til helvete på en lukket bane. Skal dere pushe deres kjøring til frontfangeren til ansvarsfulle trafikanter erdet dere som bidrar til de stygge statistikkene , og også er ansvarlig for at uskyldige inklusive barn dør i møte ulykker/kollisjoner. Irrasjonelt...... Noen og enhver som har diskutert her i tråden bør ta en lang samtale med seg selv . 2 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Den som skal kjøre forbi er ansvarlig for å gjøre dette når det er trygt samt å gjøre dette på en trygg måte. Den som blir forbikjørt er like ansvarlig for å sørge for at han som kjører forbi kan gjøre dette trygt. Dvs. holde jevn fart og ikke skifte posisjon i veibanen e.l. Å gi på når en blir forbikjørt er en farlig uvane mange her på veiene har. Å legge seg ut til venstre er en, etter min erfaring, ikke fullt så vanlig uvane men like fullt farlig. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå