Nikko_ Skrevet 25. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2013 (endret) Dette kan vi vel kalle en suksess? * Edit: i BIOS er MHz fortsatt 1333, og jeg får kun velge det samme da jeg hadde den gamle rammen inne? Se bilde side 2 av BIOS, Løsningen er velg å velge Memory ratio, og velge alternativ 5, som henviser til Jedec #5, som er 1600 mhz? Endret 25. juni 2013 av Steffen2k Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Hehe , nei det er ikke sånn. Fliken spd i cpu leser av info direkte fra modulene. spd serial presense detect er data lagret på brikkene om egenskapene dems. jedec ( organinsajons organet ) har definerte standarder for de ulike hastighetsklassene som hos de er godkjent. 1600mhz er blitt en godkjent hastighetsklasse etterhvert. Disse ligger som ulike nummererte profiler innprogrammert i brikkene fra crucial. Spd#1, spd#2 osv. 5 tallet vi snakker om i bios har ingen relevans med at spd profilen for 1600mhz er den femte i brikkene. 5 tallet i bios er det jeg forklarte tidligere en divisjons variable som "eies" av cpu for å påvirke forholdstallet mellom fsb/bclock og memory speed , såkalt fsb:dram ratio. Det blir mere inviklet med 750 cpu da den ikke har fsd:dram ratio ombord. Slik an man må "bruke" overklokking for å få brikker på 1600mhz faktisk å kjøre den hastigheten. Jeg foreslår at du bare har det slik det auto detekteres hvis det ikke skaper noe feil eller bryderi. I praksis vil du ikke merke noen forskjell. Måle med benckmark program er måte å se forskjeller på. Og den er liten hvis den i det hele er målbare på din plattform med det oppsettet du har. Det blir dessuten ikke riktig å måle forskjeller på din plattfor da det må overklokkes i andre deler av systemet for å få satt minnet til 1600.Da blir ikke sammenlikningen riktig. 1 Lenke til kommentar
Nikko_ Skrevet 26. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2013 Takk for det. Jeg er veldig fornøyd med tingenes tilstand. Det var en veldig merkbar overgang å gå fra 2 gb ram til 8 gb. Og nå har jeg jo nyeste/beste type ram. Det passer fint til neste oppgradering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå