Gå til innhold

[Løst] Asus Maximus VI Hero eller Asus Sabertooth Z87?


BambiBoy

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med å velge hovedkort. Det står mellom de to kortene i tittelen, enten Maximus VI Hero eller Sabertooth. Begge er fra Asus og begge er den nye plattformen for Haswell.

 

Grunnen for problemet er at jeg vil lage den "kick-arse" gaming-rig. Den skal også bli brukt til videoredigering. Det har derfor blitt vanskelig å velge. Jeg kommer til å skrive grunner hvorfor og hvorfor ikke jeg skal kjøpe et av hovedkortene. Det er det jeg føler ut i fra spesifikasjoner, utseende og anmeldelser.

 

Asus Maximus VI Hero:

 

+ Fargen jeg vil ha (jeg skal ha en svart og rødt tema for PC-en min)

+ ROG / Gaming-rettet

+ Utrolig fin å se på

+ Billigere

 

- 3 års garanti

- USB 3 er ikke vinklet som Sabertooth

 

Asus Sabertooth Z87:

 

+ Thermal Armour

+ 5 års garanti

+ USB 3 er vinklet

+ God beskyttelse mot støv, pga. Thermal Armour

 

- Ikke de beste fargene

- Ikke veldig fin å se på

- Dyrere

 

Dette er alt jeg kommer på av "pro's n' con's". Kom gjerne med flere som jeg kan notere bak øret. Jeg er ikke ekspert når det kommer til å bygge PC, derfor spør jeg om hjelp. Det nok flere der ute som vet mer innenfor dette emnet enn meg.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville tatt Maximus Hero, litt på grunn av det utseendemessige, og fordi det er vinklet mot gamere. Garantien er ikke så mye å bry seg om; et hovedkort bryter sjelden sammen, for å si det sånn.

 

Sabertooth er bra det også, men som du nevnte dyrere. Selv om Thermal Armor gir relativt god beskyttelse mot støv, er ikke støv en veldig stor bekymring bare du har god luftflyt i kabinettet og støvfilter på viftene. En liten rengjøring i kabinettet bør du gjøre i blant uansett. At USB 3.0 er vinklet er vel muligens en fordel, men det blir egentlig flisespikkeri (ikke så mye å legge vekt på).

 

Dette er mine argumenter. Uansett er ingen av kortene et dårlig valg, så du har egentlig et luksusproblem. Blir bra uansett ;)

Lenke til kommentar

Jeg ville tatt Maximus Hero, litt på grunn av det utseendemessige, og fordi det er vinklet mot gamere. Garantien er ikke så mye å bry seg om; et hovedkort bryter sjelden sammen, for å si det sånn.

 

Sabertooth er bra det også, men som du nevnte dyrere. Selv om Thermal Armor gir relativt god beskyttelse mot støv, er ikke støv en veldig stor bekymring bare du har god luftflyt i kabinettet og støvfilter på viftene. En liten rengjøring i kabinettet bør du gjøre i blant uansett. At USB 3.0 er vinklet er vel muligens en fordel, men det blir egentlig flisespikkeri (ikke så mye å legge vekt på).

 

Dette er mine argumenter. Uansett er ingen av kortene et dårlig valg, så du har egentlig et luksusproblem. Blir bra uansett ;)

 

Jeg for ditt synspunkt. Jeg tror jeg går for Maximus VI Hero. Hovedsakelig fordi jeg er opptatt av det estetiske, og jeg har et vindu på sidepanelet til kabinettet mitt. Som du sier er de nesten helt like kort, så jeg ser ikke hvorfor jeg i det hele tatt spurte. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...