Chipsmaster Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 (endret) Hei! Jeg har nettopp fått 2000,- som jeg kan bruke til å oppgradere maskinen min litt. Jeg har laget en liste som jeg skal prøve å få gjort innen året er omme. Jeg bruker maskinen for det meste til spill, webdesign og programmering. Jeg har Tastatur, skjerm, lydkort, headsett som jeg ikke vil bytte. Har tenkt på å kanskje bytte mus snart, men er relativt fornøyd med den jeg har. Mitt nåværende oppsett: Skjerm: BenQ XL2420T Tastatur: Razer Black Widow Ultimate Mus: Logitech G9 Lydkort: Asus Phoebus Headsett: Beyerdynamic Custom One Pro Nvidia 3D Vision 2 Intel i5 2500K Cooler Master Hyper 212 Evo MSI TwinFrozr GTX 570 Asus P8Z68-V PRO CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ (2X4GB) Corsair TX 750W SanDisk Extreme 120GB SSD Samsung HDD 500GB Intern Western Digital Elements 2TB Intern (Var ekstern) Western Digital 500GB Ekstern Seagate 3TB Ekstern Samsung DVD leser/Brenner LG BluRay Leser/Brenner Antec Performance P182 Miditower Jeg har laget en liste over ting jeg ønsker å bytte inn med. Ting som ikke ligger på lista er: Corsair Carbide Air 540 Kabinett (Da dette kommer ikke før i juli) Listen Er det noe her dere ser at kunne vært greiest å oppgradere nå? Altså med 2000,- som max sum? Jeg kjører nå Windows 8 som er en oppgradering fra Windows 7 som igjen er oppgradering fra Windows Vista. Jeg vil etterhvert kjøpe en Windows 8 OEM for å kunne få en ren installering for å spare plass på SSD'en. Takk for alle innspill Er det noen ting på lista som bør byttes ut så ikke nøl med å skrike ut Endret 12. juni 2013 av Chipsmaster Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Eller du kan spare pengene siden maskinen din antagelig fungerer helt fint som den står. Lenke til kommentar
Chipsmaster Skrevet 12. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2013 (endret) Joda, men greia er at det er en gave fra samboeren til meg, så det må liksom bli en ting Edit: Finner jeg ikke noe i kveld så blir det satt av til en sparekonto for maskinen Så får se om noen kommer med tips, ellers blir det sparing alikevel Endret 12. juni 2013 av Chipsmaster Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Hadde det vært meg hadde jeg enten brukt pengene på en større SSD, eller spart dem til en større oppgradering senere. Du får ikke så mye for 2k uansett. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Hadde det vært meg hadde jeg enten brukt pengene på en større SSD, eller spart dem til en større oppgradering senere. Du får ikke så mye for 2k uansett. Helt enig, Win8 + SSD + Nytt kabinett = Ny-PC følelse Et tips: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1519727&st=0#entry20647625 Lenke til kommentar
Chipsmaster Skrevet 12. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2013 Helt enig, Win8 + SSD + Nytt kabinett = Ny-PC følelse Et tips: http://www.diskusjon...0#entry20647625 Så en ny SSD og dette OS'et, og bruke din guide så får jeg en ny ren installering av Win 8? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Så en ny SSD og dette OS'et, og bruke din guide så får jeg en ny ren installering av Win 8? Jepp, har gjort det på laptop (i guiden), og på 3 stasjonære Lenke til kommentar
Chipsmaster Skrevet 12. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2013 (endret) Jepp, har gjort det på laptop (i guiden), og på 3 stasjonære Knall! Har du noen god SSD å anbefale? Har kikket på Intel's 335 serie, men komplett har desverre ikke på lager. (må handles på komplett) Også ser jeg nå på Samsung sin 840 Serie for den er på lager, men ikke PRO versjonen. Er det noen stor forskjell på Den vanlige 840 serie og 840 PRO Serie? Eventuelt annen SSD? Edit: Helst 256 GB + - Og pris opp til 1500,- Endret 12. juni 2013 av Chipsmaster Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Samsung 840, eller Intel 520 Lenke til kommentar
Chipsmaster Skrevet 12. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2013 Samsung 840, eller Intel 520 Samsung er på lager, skal jeg velge den det står OEM på eller KIT ? Forskjellen er? Lenke til kommentar
Chipsmaster Skrevet 12. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2013 Da ble det nytt operativsystem og en Samsung 840 Serie 250 GB Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Samsung er på lager, skal jeg velge den det står OEM på eller KIT ? Forskjellen er? Litt sent, men Kit har en brakett, en Usb-Sata "ting", mens OEM er kun SSDen Lenke til kommentar
Chipsmaster Skrevet 14. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2013 Litt sent, men Kit har en brakett, en Usb-Sata "ting", mens OEM er kun SSDen Har mottatt nå, og har et lite spm angående guiden din. Når jeg ringer det nummeret, treffer jeg noen på andre siden som jeg må prate med? Eller er det automatisk med tastevalg? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Automatisk sak, der man taster inn den koden som kommer opp på skjermen din (man kan se bildene i guiden) Lenke til kommentar
Chipsmaster Skrevet 14. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2013 Automatisk sak, der man taster inn den koden som kommer opp på skjermen din (man kan se bildene i guiden) Okei, fikk en feilmelding av photobucket når jeg prøvde å åpne enkelte bilder her om dagen, men nå funker det! Takk for hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå