Gå til innhold

Forsikring ved enkeltreise

Lomeus

Anbefalte innlegg

Sykt imponerende tur, var innom tanken på samme turen, men måtte slå det fra meg fordi et hektisk skolesemester ikke er forenelig med langtur til USA...

Jeg går ut fra at det du vil vite er hvor mye penger dere må regne utenom hotell, fly og leiebil, da dette sikkert er betalt (?) allerede. Det er vanskelig å si, jeg går ut fra at dere tenker å oppleve nattelivet siden dere er en guttegjeng. Mye shopping og opplevelser blir nok aktuelt. Personlig ville nok jeg budsjettert romslig med en god tusenlapp om dagen til mat, shopping og annet dilldall. Var vel ca det jeg brukte sist gang jeg var på andre siden av atlanteren.

Når det kommer til bank, så er dette noe som er veldig greit å ha ordnet på forhånd, før du reiser. Sørg gjerne for å fikse mobilbank dersom du har tilgang til dette, for å sjekke saldo og overføre mellom konti når du er ute og reiser. Å ringe kundeservice fra USA kan fort bli en dyr affære. Si til rådgiveren i banken at du skal til USA på ferie, så har kanskje vedkommende noen gode råd.

DNB har ikke regionssperre på kortene sine, så det trenger du ikke bekymre deg for - kortet virker automatisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er planlagt lenge dette ja, og er veldig fornøyde med det meste. Tenkte på dagpenger ja. VI har fly, biler og hoteller (unntatt i LA) i orden. Regner med at det ca er 14500kr per pers med alt, noe som jeg syns virker ganske rimelig!? Bor trossalt bra, og leier en SUV og en Mustang. Har tenkt ca 120-150$ per dag i snitt =) Men tenker ikke mye over det, drikker/spiser og kjøper det jeg vil på denne turen, skal bare prøve å unngå å gamble :p

Skal prøve å ordne med ting i morgen, og har WIFI på de fleste hotellene våre så får brukt nettbank der.

Lenke til kommentar

Det er en bra pris ja, man sparer jo fort en del hvis man kan tillate seg å køye med kompiser og dele leiebil.

Når det kommer til gambling kan det jo være en opplevelse å ha med seg. Du kan jo sette deg et tak, så spiller du litt på alt forskjellig, så får du prøvt det meste. Av restauranter som kan være greie å gå på er jo TGIF, Hard Rock Cafe og Applebees noe som kan klassikere. Skal dere ha fastfood kan dere jo prøve Wendys, kan anbefales!

Lenke til kommentar

Hvorfor det?

Måtte en tur til legen når jeg var i Tyrkia for noen uker siden, og det var rett og slett et mareritt med reiseforsikring gjennom kredittkort. Med vanlig reiseforsikring får du et forsikringskort som du leverer til sykehuset, så er de fornøyd. De ordner resten selv, og du betaler ingenting. Gjennom kredittkort var det noe helt annet. Jeg endte opp med å punge ut selv, så måtte jeg selv ta meg av dette når jeg kom hjem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...