Ravndal93 Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Jeg trenger en bærbar pc til høsten, da jeg skal studere psykologi. Jeg ønsker en macbook, fordi jeg virkelig liker grensesnittet i OS-et i motsetning til windows 8. Jeg kommer til å bruke pcen til surfing, video/serier, alt skolearbeid (all nødvendig programvare finnes også til mac) I tilleg er det mulig jeg vil bruke litt tid på lettere spill som league of legends. Jeg har ikke bærbar PC nå, og med tanke på at apple ikke lanserte Macbook pro med haswell på WWDC lurer jeg på hva folket anbefaler? Har forstått at haswell er såpass mye bedre at det ikke er verdt å kjøpe bærbar uten på grunn av den overlegne batteritiden. Noen tanker på om jeg bør kjøpe macbook pro 2012 eller bare prøve å bruke ipaden som "pc" frem til oktober da apple pleier å lansere produkter igjen? I tillegg lurer jeg på om det er verdt å betale for retina da 13" ikke en gang har et dedikert grafikk-kort? 15" koster 17k for billigste verisjon og er derfor ikke aktuell. (vekten er et stort + da) Regner med å bruke produktet jeg kjøper i opp til 5 år så legger gjerne i litt ekstra for de viktigste oppgraderingene. Ber vennligst om at fokuset holdes på hvilken mac og ikke hvorvidt det er mac jeg bør ha. (sier ikke at det ikke finnes bedre alternativer til billigere penge, men hver sin smak) Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Vel angående retina, det kommer vel ann på synet også, har man dårlig syn (Nærsynt) eller Langsynt er vel kanskje ikke høy oppløsning optimalt. En annen ting er hvor nærme man vil sitte ved skjermen, på 1-2 meters avstand ser man neppe annet en at man får mere plass på skjermen. Hvis du ikke vurder å kjøpe brukt på brukmarkedet eller bvare vil jeg nok anbefale haswell ja. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 (endret) Jeg vil bare gi deg mine personline erfaringer rundt retina skjerm. Den høye oppløsningen får du ikke nødvendigvis nytte av i spill, der du virkelig vil ha nytte av den er under "vanlig bruk" som skolearbeid, nettsurfing og alle andre plasser hvor tekst er sentralt. Det blir helt sinnsykt skarpt i forhold til "vanlige" skjermer, så kan ikke gjøre annet enn å anbefale deg en retina på det sterkeste. Litt dyrere, men du vil ikke angre. Såvidt jeg kan se, er det også en klient for "league of legens" til Mac, noe som er en fordel hvis du ville spille dette (så slipper du dual-boot med windows). Jeg spiller ikke, så kan ikke gi noen råd der, man du kan jo kikke på "recommended specs" der hvis det er aktuelt.. Endret 12. juni 2013 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Hvis du kjøper deg en brukt litt eldre MacBook Pro nå, så taper du ikke all verdens om du selger den om et halvt år når haswell MBP blir lansert. Så kan du bare overføre alle innstillinger, filer osv. med overføringsassistent da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå