Chw11ng Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 (endret) Dette virka som smartaste plassen å poste problemet mitt... Skolle lukke bildøra idag, men der låg visstnok straumforsyninga til gps'en... Prøvde å rette den ut som best mulig, men det ser eg på som ein tapt kamp. Så da blir mitt spørsmål eigentlig, kan eg bare klippe pluggen å skøyte på ein lik ein, eller blir det bare rot? Er jo bare å kjøpe ny, men eg må jo prøve å leve opp til sunnmøringen i meg. Edit: Opps! Havna visst i lyd å bilde! Ikkje skyt! Endret 12. juni 2013 av Chw11ng Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Hvis man har lite kunnskap om elektronikk så tenker man kanskje at det bare er snakk om å få koblet sammen noen ledninger, tilsvarende å koble opp en lommelyktpære. Men dette er noe helt annet. Høyhastighets signaler er svært følsomme, en feil utført skjøt vil påvirke impedans og timing. Å bare skjøte to kabler kan jeg ikke tro vil fungere. Hvis man vet hva som skal til så er det nok mulig, men løse plugger er sjelden vare. Er vel ingen som gjør slikt selv, en ferdiglaget plugg er så mye bedre. Lenke til kommentar
Chw11ng Skrevet 12. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2013 Takk for svar! Må skuffe deg å seie eg tok ein sjanse:) Fant ein lik kabel å berre spleisa. i skrivande stund registrerer gps'en ivertfall lading. Kvaliteten på det blir nåk ikkje de same nei Men eg får forsvare meg med å seie at det berre er ei kriseløysning. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Tenkte ikke på at det var bare en lader. Da er det nok ikke like problematisk, er lite dataoverføring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå