Kammizez Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Det var da ikke feil eller rart av noen av dere. Biologisk sett blir jo jenter "seksuelt modne" i puberteten, og det gjør jo også at de blir seksuelt attraktive for menn. Det er absolutt ikke media og ukeblader sin skyld. Fra et lovlig sted så var det helt klart lurt å avvise henne. Men hva om hun var 16? Ville det da vært galt? Ikke i mine øyne. Når hun så åpenbart inviterer til sex, så er det såklart ikke fordi hun føler seg presset, men fordi hun faktisk vil ha sex. Det er helt klart naturlig for en jente på 15/16 å bli tiltrukket av en eldre mann, som i hennes øyne har status. 1 Lenke til kommentar
peachh Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Jeg tror det er andre grunner til at unge jenter ofte er så inviterende til sex, annet enn at de er kåte. Kanskje har man et litt dårlig selvbilde og søker en eller annen form for bekreftelse. Det er ingen hemmelighet at mange unge jenter er usikre på utseendet sitt. Hadde denne jenta klart å bli med deg hjem, hadde hun følt en slags bekreftelse på at hun er "digg". Det kan også ha mye å gjøre med press i vennegjengen tror jeg. Når jeg var 15 år var det ingen av mine venner som kunne blitt med en random ti år eldre fyr med hjem. Er man derimot i et miljø hvor det er vanlig, og kanskje til og med status blant jentene, så føler man nok presset til å ha sex relativt jevnlig. Som sagt, 15-16 års alderen er jo ikke den alderen vi jenter er smartest, heller en alder man er veldig usikker på seg selv og tar litt dumme avgjørelser. 3 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Jeg tror ikke hun var "seksualisert", jeg tror bare hun var et menneske med alt det innebærer. Dette her med at mennesker blir "seksualisert" av media eller andre ytre faktorer er tullprat fra mennesker med et anstrengt forhold til sex; mennesker blir født seksualisert, det er en av de sterkeste driftene våre og det er bare naturlig at den overstyrer fornuften. 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Det er helt klart naturlig for en jente på 15/16 å bli tiltrukket av en eldre mann, som i hennes øyne har status. Said every older man who wanted to think he had status, ever. 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 (endret) Jeg tror ikke hun var "seksualisert", jeg tror bare hun var et menneske med alt det innebærer. Dette her med at mennesker blir "seksualisert" av media eller andre ytre faktorer er tullprat fra mennesker med et anstrengt forhold til sex; mennesker blir født seksualisert, det er en av de sterkeste driftene våre og det er bare naturlig at den overstyrer fornuften. Ja vi er født sånn, men tror du ikke at det kan være litt risikabelt å bygge på den driften med alle mulige små og store puppeglipper, som man finner nesten overalt i den nye medieverden vi har skapt oss? Stadige gjentagende episoder lager en superhigway av samme slaget oppi hodet - man blir det man eter og det man ser på hele tiden Endret 14. juni 2013 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Fra spøk til halvor: Hvorfor antar du at hun var ute etter sex (og ikke bare drev med "pulling your leg")? Jeg tror som krikkerten at hun ikke var ute etter sex. Jeg tror hun var ute etter å vise veninnene at hun kunne få TS til å bite på. Det er et spill. Skuffelsen skyldes at hun ikke lykkes med det, ikke at hun ble avvist. Geir 2 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Ja vi er født sånn, men tror du ikke at det kan være litt risikabelt å bygge på den driften med alle mulige små og store puppeglipper, som man finner nesten overalt i den nye medieverden vi har skapt oss? Stadige gjentagende episoder lager en superhigway av samme slaget oppi hodet - man blir det man eter og det man ser på hele tiden Sexen vi omgir oss med kommer i akkurat den mengden de fleste av oss ønsker. De aller fleste menn liker å se pene damer og omvendt, og de som jobber med markedsføring spiller på det. Det mange forståsegpåere ironisk nok ikke forstår, er at dette ikke er en mentalitet som plantes i oss av media, men at media spiller på ønsker som er iboende i oss og som gjør oss lykkelige. Hvis flertallet ikke likte disse bildene ville det heller ikke gitt noen mening å spille på dem, da det ville ført til mindre salg og ikke mer. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Sexen vi omgir oss med kommer i akkurat den mengden de fleste av oss ønsker. De aller fleste menn liker å se pene damer og omvendt, og de som jobber med markedsføring spiller på det. Det mange forståsegpåere ironisk nok ikke forstår, er at dette ikke er en mentalitet som plantes i oss av media, men at media spiller på ønsker som er iboende i oss og som gjør oss lykkelige. Hvis flertallet ikke likte disse bildene ville det heller ikke gitt noen mening å spille på dem, da det ville ført til mindre salg og ikke mer. Jeg så en to timers video fra bbc, som forklarte hvordan sammensmeltingen av kapitalisme og psykologi (Freud) ble tatt i bruk for ca 90 år siden, og gjorde oss til lydige slaver for våre drifter og lyster. Hvis du ønsker å bli litt mer opplyst om de mørkere sidene av det du mener er helt naturlig og ufarlig, så er det bare å si fra. Og som aktiv buddhist, vet jeg tilstrekkelig om hvordan hjernen og bevisstheten fungerer, til å kunne si at dette er noe man skal være veldig oppmerksom på, fordi at i kjernen av all nytelse ligger også lidelsen - så ser man ikke den, kan man ødelegge seg selv og andre, og bli tvers gjennom ulykkelig og aldri finne ut hvor årsakene ligger Lenke til kommentar
behappybro Skrevet 14. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2013 Jeg tror ikke hun var "seksualisert", jeg tror bare hun var et menneske med alt det innebærer. Dette her med at mennesker blir "seksualisert" av media eller andre ytre faktorer er tullprat fra mennesker med et anstrengt forhold til sex; mennesker blir født seksualisert, det er en av de sterkeste driftene våre og det er bare naturlig at den overstyrer fornuften. Du sier noe der ja. Det ligger jo i våres natur, det er sant. Men jeg mener fortsatt att det er sex press fra media, ikke bare venner. Aner du hvor mye dritt som går på tv'n som oppfordrer til sex? Det legger seg i underbevistheten, å sakte men sikkert får de en frykt om å se jevla sexy og bra ut. Se på facebook, du ser kløfter både her og der til unge jenter. Tv og media har mye med dette å gjøre, television = tell lies to your vision. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 i hennes øyne har status. Feil. Yngre jenter tenker ikke på den måten om status. De tenker mer; jeg må finne meg selv, bli meg. De blir tiltrukket av det aller meste fra A til Å. Det er ikke statusen og forholdet, ikke før lenge senere. Jenter blir seksuelle i forskjellige alder. Vi er litt annerledes enn dere på dette punktet. Noen blir seksuell tidlig (man blir ikke seksuell som jente før man har begynt å like sex HELT). Det opplever ikke mange før lenge senre når drømmeprinsen dukker opp, mens andre opplever dette myye tidligere. La oss ta en venninne av meg. Hun er helt normal, sett bort i fra at hennes såre punkt er faren sin (mor og far skilt, far er en uansvarlig person men veldig varm og morsom sådan - men havner inn og ut av fengsel og bor på den andre siden av landet)... hun hadde sex når hun var 11år med en eldre fyr på 20, og hadde sex med en eldre mann senere. Det er farsrollen, sier hun. Hun ville at noen skulle bry seg. Så poenget er. Hvis du vil ha status av en 14-16 åring må du rett og slett være Justin-B kul. Ellers skjønner jeg godt at man blir tiltrukket/ser på former. Jenter ser også på former (f.eks når gutta begynner å få røffere armer /skuldre osv. Når dette skjer, er de attraktive for kvinner i de fleste aldersgrupper). Anonym poster: a1906575fc759e8544a0bf023cbe2f27 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 (endret) Du sier noe der ja. Det ligger jo i våres natur, det er sant. Men jeg mener fortsatt att det er sex press fra media, ikke bare venner. Aner du hvor mye dritt som går på tv'n som oppfordrer til sex? Det legger seg i underbevistheten, å sakte men sikkert får de en frykt om å se jevla sexy og bra ut. Se på facebook, du ser kløfter både her og der til unge jenter. Tv og media har mye med dette å gjøre, television = tell lies to your vision. Media er et produkt av samfunnet, ikke omvendt. Menneskene som jobber i TV er like mye en del av samfunnet som alle andre; det er våre venner, naboer og familiemedlemmer. Det nytter ikke å se media som løsrevet fra samfunnet og bruke det som en slags syndebukk som vi kan utsondre ansvaret for alt vi ikke liker til. Det er vi som er media. Jeg så en to timers video fra bbc, som forklarte hvordan sammensmeltingen av kapitalisme og psykologi (Freud) ble tatt i bruk for ca 90 år siden, og gjorde oss til lydige slaver for våre drifter og lyster. Hvis du ønsker å bli litt mer opplyst om de mørkere sidene av det du mener er helt naturlig og ufarlig, så er det bare å si fra. Nå er ikke jeg noen stor tilhenger av sarkasme og lignende hersketeknikker, men du er klar over at "jeg så en video på BBC" ikke fremstår som spesielt overbevisende retorikk? Det kan godt være videoen har noen gode poenger - hva vet vel jeg - men du fremstår som noe ukritisk og godtroende når du fremstiller den som en slags inngangsport til opplysning. Forøvrig har vi alltid vært slaver av våre drifter og lyster. At vi også er det under kapitalismen, overrasker ikke. Mørkere sider? Det er ingen mørke sider, og ingen lyse heller. Mennesker er mennesker. Endret 14. juni 2013 av Spartapus Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 (endret) Forøvrig har vi alltid vært slaver av våre drifter og lyster. At vi også er det under kapitalismen, overrasker ikke. Mennesker har gjennom historien hatt mange måter å kontrollere disse driftene og lystene på. Jeg synes det blir litt absurd å hevde at samfunnet ikke gir retning og styrke til våre drifter, men det er vel kanskje ikke det du mener heller. EDIT: Media og samfunnet er jo for øvrig et produkt av hverandre. Endret 14. juni 2013 av Kakofoni Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Forøvrig har vi alltid vært slaver av våre drifter og lyster. At vi også er det under kapitalismen, overrasker ikke. Ja vi har alltid vært slaver, og noen eller noe gjør oss til det. Enten gjør vi det selv fordi vi mangler disiplin, eller så får vi hjelp av noen andre som så kan beite på vår svakhet. Men det gjør det likevel ikke greit. Så synes jeg du er litt nærtagende, og tolker feil. Slapp av. Jeg er ikke ute etter å ta deg, eller latterliggjøre deg. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Minnet meg om følgende sitat: "When you're young, you look at television and think, there's a conspiracy. The networks have conspired to dumb us down. But when you get a little older, you realize that's not true. The networks are in business to give people exactly what they want." - Steve Jobs Geir 1 Lenke til kommentar
Pinng Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Ja jeg er enig jenter som vil ha sex er horer It's funny because it's true. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå