Gå til innhold

Fysikk studier

Elins

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo ganske innlysende om du sjekker det opp. Bachelor i fysikk er en treårig utdannelse som inneholder veldig mye frihet. Etter det første året velger man over halvparten av fagene selv. Om man vet hva man vil, vil dette være fordelaktig. Det er 25-30 stk som blir immatrikulert hvert år.

På fysikk og matematikk sivilingeniør så følger man et femårig opplegg. Fagoppbygningen er mye strammere, og den har anerkjennelse fra næringslivet. I forhold til bachelor i fysikk så er generelle fag som "Eksperter i team" og "Teknologiledelse" obligatoriske. Her blir det immatrikulert kanskje 100 studenter hvert år (uten at jeg gidder å sjekke tallene presist). Inntrykket mitt er at de som går her blir ansett for å være dyktigere enn de som går bachelor i fysikk.

Fysikk og matematikk er kjent for å ha et godt studiemiljø. Om du vil "studere master i utlandet" så må du kjempe innbitt for å få omgjort tre år av denne femårige graden til en bachelorgrad.

Om du går for en mastergrad tror jeg fysmat vil være best. Om du går for doktorgrad tror jeg bachelor i fysikk er ideellt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...