Mr Serious Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 (endret) Hei, Er litt usikker på hvor jeg skal poste dette, så hvis en moderator ser att det er postet feil, flytt det gjerne. Jeg fikk tak i en brakke for ikke så lenge siden. Satt inn en dør med ordentlig lås. Den står på en industritomt og det har ikke blitt lagt opp for strøm der enda. Men jeg fikk litt lyst å ta den i bruk, så da slo tanken meg med strømaggregat. Jeg er kun 16 år gammel å jeg og vennegjengen min sliter litt med hvor vi skal se film og spille i helgene (På vanlige dager og for den slags skyld). Så jeg tenkte å få kjøpt en relativt billig strømaggregat og en prosjektor jeg kan ta med hver gang jeg er der. Høyttalere har jeg fra før og jeg har tenkt å skaffe en billig sofa fra finn. Så til det jeg egentlig lurer på. Jeg har sett på denne strømaggregaten. Vil den holde til å drive denne projektoren og dette paret med høyttalere? Etter vi har sett en film pleier vi å spille, vil den klare å drive 4-6 laptoper i bruk samtidig og kanskje høyttalerene for høre på musikk? Takker for all hjelp! Endret 12. juni 2013 av Mr Serious Lenke til kommentar
Akse Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Den produserer 900 watt. Prosjektoren bruker 340w ved drift, og høyttalerene bruker i verste fall 200w. Da har du 360w til gode. 1 Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Strømforsyning til laptop bruker ca. 85 W, så 6 laptoper kommer til å ligge på ca. 510 W. 1 Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Forøvrig så er jeg skeptisk til et så billig inverter-aggregat kan lage en ren sinuskurve. Så batterier/følsomt elektrisk utstyr kan ta skade av det. Lenke til kommentar
Mr Serious Skrevet 12. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2013 Starter med å takker for svar Forøvrig så er jeg skeptisk til et så billig inverter-aggregat kan lage en ren sinuskurve. Så batterier/følsomt elektrisk utstyr kan ta skade av det. Har du noen andre forslag til bedre strømaggregat samme prisklasse omtrent ? Å vil noe slikt som dette hjelpe? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Du bør kjøpe et aggregat beregnet til "finelektronikk". Tipper det er dyrt. Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Overspenningsvern er jo fint og flott det, men det hjelper ikke for sinuskurven. Ordentlige inverter-aggregater blir fort dyre ja, en Honda EU 10i (900 W) koster 11 500,- fra forhandler. Men for all del, det er mange som kjører finelektronikk på modifisert sinus, men det kan hende det blir ødelagt. Lenke til kommentar
Mr Serious Skrevet 12. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2013 Så på denne fra biltema, her skriver de jo faktisk "Velegnet for campingferien. Kan brukes for følsom elektronikk som TV og PC". Kan dette være noe bedre? Har desverre ikke budsjett til mer enn 3,000,- på aggregaten.. Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Har ikke erfaring med noen av de, men hvis du ikke har mer enn 3k så er det sikkert bare å peise på med en av de to Biltema sin holder 4,5 timer med 75% belastning, dvs 675 W. Da kan du altså belaste aggregatet med prosjektoren (340 W), høyttalerne (30 W - vet ikke om dette stemmer, men det står nå i allefall på komplett.no) + ca 3 laptoper (~255 W) = 625 W. Da holder det sikkert rundt 5 timer. Så altså - om du går over 675 W belastning på aggregatet så kommer driftstiden til å gå ned PS: Koble ut utstyret før du starter aggregatet kan være et fint tips, kan være høy startstrøm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå