LexMaenia Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Hei. Ettersom PS4 vil være region-free, vil det være billigere å heller bestille konsollen fra enten den amerikanske eller britiske amazon? Er desverre ikke kjent med Norges tollavgifter, eventuelle merverdiavgifter eller generelle forbruksavgifter, så lurer på om det vil da være et bedre alternativ å kjøpe den utenlands i stedet for å kjøpe konsollen i norske butikker. For alt jeg vet kan det bare være midlertidige priser, men har sett litt rundt og prisen ligger på rundt 4500,- i Norge. Lenke til kommentar
g6wkFV6yfl_ Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 (endret) 1. Europa har alltid vært samme sone så det er ikke noe nytt. 2. Tviler på at hverken amazon.co.uk eller .com kommer til å sende til Norge. 3. Innen Europa er det sannsynligvis lite penger så spare. Kanskje et par hundre kroner. 4. Norske forbrukerrettigheter gjelder ikke, så hvis den ryker, er den i praksis tapt. Spør du meg mener jeg det er en dårlig idé. Mer interessant å importere spill fra asia/usa. Endret 12. juni 2013 av formkake Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812734 Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Hei. Ettersom PS4 vil være region-free, vil det være billigere å heller bestille konsollen fra enten den amerikanske eller britiske amazon? Er desverre ikke kjent med Norges tollavgifter, eventuelle merverdiavgifter eller generelle forbruksavgifter, så lurer på om det vil da være et bedre alternativ å kjøpe den utenlands i stedet for å kjøpe konsollen i norske butikker. For alt jeg vet kan det bare være midlertidige priser, men har sett litt rundt og prisen ligger på rundt 4500,- i Norge. Bestill fra Amazon 'murica. Har regnet litt på det og sånn jeg ser det kommer du til å spare rundt en tusenlapp etter moms, toll og frakt. De shipper til Norge. Ikke ta dette som en absolutt sannhet, det er bare et raskt overslag. Vet ikke nøyaktig hva tollen kommer til å ta for dette. 1. Europa har alltid vært samme sone så det er ikke noe nytt. 2. Tviler på at hverken amazon.co.uk eller .com kommer til å sende til Norge. 3. Innen Europa er det sannsynligvis lite penger så spare. Kanskje et par hundre kroner. 4. Norske forbrukerrettigheter gjelder ikke, så hvis den ryker, er den i praksis tapt. Spør du meg mener jeg det er en dårlig idé. Mer interessant å importere spill fra asia/usa. punkt 4 er vel det som er mest bekymringsverdig. Spesielt siden det er så og si første versjon av ps4 så vet vi ikke enda hva slags defekter den kan ha(for eks xbox sin ring of death). Lenke til kommentar
Myst Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Jeg spurte om dette i PS4-tråden, og praktisk talt er det ikke noe å spare på uansett. Man slipper kanskje toll, men frakt og momsen kommer likevel. Noen foreslo poste restante, bestille til postboks i Strømstad f.eks, men sidene deres forklarer at det mest er nytting innenfor EU. Bestiller man ting utenfor EU, er man like langt. Et kjapt overslag: 400$ = ca. 2310 kr, + frakt 50$ (eksempel) + moms 25% (=ca 660) = ca. 3300 kr. Tilegg som nevnt, man mister all garantien og sånt, så da kan man like gjerne punge ut 700 kr til. Nå aner jeg ikke hva frakt og forsiking egentlig vil koste, noen butikker betaler det selv kanskje og da kan det bli en vurderingssak. Ellers så er det ikke verdt det i min mening. Lenke til kommentar
LexMaenia Skrevet 13. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2013 Hva med spill da? Vil det lønne seg økonomisk sett å kjøpe spill fra evt. Asia? Lenke til kommentar
Leffi78 Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 (endret) import ps4 er sonefri på spill, men ikke filmer, så viss du ikke ser bluray, dvd så er ikke import noen hindring.. dette gjelder jo for alle land utenfor europa.... så viss du importerer fra britisk amazon eller noe så er det ingen problemer, og som myst sier så er det jo problematisk når ting går i stykker siden man må sende konsollen værden rund for å få den fiksa Endret 1. august 2013 av Leffi78 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå