Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Det å være noens første og eneste

Anbefalte innlegg

Hvilke mann med respekt for seg ønsker å være i et forhold hvor man blir sett på som "guilty til proved innocent"?

Seriøst, skaper du alltid drama når parten i forholdet ditt tar opp noe som angår forholdet? Det er ikke så dramatisk som du vil ha det til.

La forholdet deres utvikle seg naturlig, ikke forhast deg med å vise mistillit til kjæresten din før han gir deg grunn til det. Er det ekte kjærlighet, så blir det dere to.

Jeg er enig i det andre du sier i innlegget, men mener det siste her blir som det som er sitert over. Det er også ganske naivt å tro på "ekte kjærlighet" Det må jobbes for å holde det slik, blant annet med kommunikasjon.

Dere er rimelig ømfintlige hvis dere ikke kan ha en samtale om noe slikt uten å føle at den andre parten ikke stoler på deg, viser det misstillit eller mener du er skyldig i skitne tanker. Sett heler pris på at parten vil snakke om forholdet slik at det faktisk kan vare. Alternativet er å holde kjeft til en av partene kan snubler uti noe den andre ikke synes er ok. Da er det litt sent.

Igjen presiserer jeg at det ikke er noen konfrontasjon det er snakk om, med noen form for "enten, eller" men en helt ufarlig samtale.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener ikke at man ikke skal prate om vanskelige ting, som du sier er kommunikasjon utrolig viktig i et forhold og det har veldig mye for seg.

Mitt poeng er at jeg mener man ikke skal forsøke å hoppe over den naturlige utviklingen som alle forhold går gjennom ved å ta opp problemene før de kommer. Det går ikke an å si "la oss bare hoppe over 1-års krisa, for jeg vet det blir bedre etterpå uansett". Selv om man vet det kan være utfordringer for forholdet fremover, så kan man ikke kommunisere bort disse ved å ta det opp før det skjer. Jeg vil faktisk kalle det naivt å tro at en samtale mellom to nyforelskede vil forhindre fremtidige konflikter. Tror du virkelig en gutt, som akkuratt har blitt sammen med jenta si, vil innrømme for seg selv eller kjæresten sin, at han kan finne noen andre om 1 måned eller 3 år?

Å bygge et godt forhold tar tid, du må gjennom noen vanskelige tider og mange gode tider. Det er selvsagt viktig med god kommunikasjon hele veien som du sier, men jeg tror heller på å snakke om hva man føler her og nå, og ikke hva man føler om ting som kan skje i fremtiden. Det tror jeg fører med seg mer vondt enn godt.

Lenke til kommentar

Jeg skaper ikke drama i mine relasjoner og pga god dynamikk er det sjelden noe som må tas opp med mindre det er noe praktisk som må avklares.

Å konfrontere partneren med mistilit er ikke en helt ufarlig samtale, spesielt ikke når det gjelder å en situasjon som ikke har oppstått ennå.

Skal man innlede et forhold med å gi partneren en liste med 100 forbehold eller utvikle en naturlig og sunn dynamikk seg imellom? "Min forrige gjorde ditt og datt/jeg tenkte ditt og dattt, derfor ønsker jeg en forsikring mot at du er likedan/slik, selv om du ikke har gjort noe som tilsier at du er det."

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er selvsagt viktig med god kommunikasjon hele veien som du sier, men jeg tror heller på å snakke om hva man føler her og nå, og ikke hva man føler om ting som kan skje i fremtiden.

Vi er selvfølgelig enige om det, men likevel med nyanseforskjeller. Jeg synes det har mer for seg med forebyggende samtaler. Det har funket godt for forholdet jeg har nå. Jeg er nok mer av typen som setter pris på at hun kommer med sine bekymringer i stedet for å brenne inne med dem. Min erfaring med jenter som brenner inne med tanker, er at det smeller når de endelig kommer ut.

Grensen mellom følelser nå og følelser om ting som kommer, er hårfin. Hvis dette er en reell bekymring TS har, er det ikke godt å gå rundt med den. Om det er et problem for gutten at hun tar opp dette, får så være. Har hun behov for avklaring, mens han føler det som et angrep er det like greit å eventuelt avslutte forholdet nå. Du tjener ingenting på å være en "annen" i frykt for at parten din skal reagere negativt på den du er.

Å konfrontere partneren med mistilit er ikke en helt ufarlig samtale, spesielt ikke når det gjelder å en situasjon som ikke har oppstått ennå.

Jeg ser det blir en lek med ord. Du betegner det som en konfrontasjon, mens jeg ser mer på det som en samtale mellom to voksne. Jeg mener dette er helt ufarlig å ta opp, så lenge formen er naturlig.

Helt enig i at dynamikken utgjør mye, men kan aldri utgjøre alt. Min erfaring er som nevnt at hvis det er noe en av partene tenker på, så er det bedre å ta det opp enn å holde kjeft og gå rundt å ulme.

Lenke til kommentar

Syns flere i tråden har kommet med gode ting. Hvis du føler at dette er noe som "tynger" deg, så snakk med ham om det. Kommunikasjon, det å kunne samtale om noe, både hverdagslige og vanskelige ting, er viktig i et forhold. Det å være sammen er et samarbeidsprosjekt, dere skal være på lag.

Jeg kjenner mange som har vært en annens eller hverandres første, og som etter mange år fremdeles holder sammen og har det fint :)

Masse lykke til!

Forresten: Jeg er ikke enig i eiesyk-kommentaren, men jeg kom til å tenke på dette diktet. Jeg syns det er vakkert skrevet, og har mye sant i seg.

Lenke til kommentar

Hvis hun blir tynget av at kjæresten ikke har gjort noe "galt" men kan komme til å gjøre det, bør hun heller slå seg til ro med rasjonelle tanker om at det ikke er vits å bekymre seg på forskudd eller oppsøke en psykolog.

"I dag kan jeg ikke lage middag for jeg kan brenne meg på den nye ovnen jeg har kjøpt. Jeg har ikke brent meg før, men jeg tror det kan komme til å skje siden det er en ny ovn jeg ikke har erfaring med. Jeg tror at jeg skal ta det opp med fabrikken at jeg tror jeg kan komme til å brenne meg på ovnen de har produsert."

Fra naturen er mannens oppgave å forplante seg med flest mulig kvinner. Penishodets utforming er for å skuffle unna annenmans sæd.

Hvis du vil være på den helt sikre siden kan du droppe omgang med menn, kjøpe deg en dildo og låse den inn i tilfelle noen ikke greier å stå imot fristelsen.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Hvis han virkelig liker deg så kommer han ikke til å ha noe behov for å ligge rundt. Jeg tror derimot at du blir/er veldig spesiell for han når du er hans første alt. Alle har hatt sin første, men ikke alle har vært utro av den grunn. Hvorfor skal han ha lyst til å dra på fester som singel? Jeg tror han mye heller vil dra på fest sammen med deg.

Ikke vær så usikker på deg selv, du er god nok. Han valgte deg :)

Lenke til kommentar

Hvis hun blir tynget av at kjæresten ikke har gjort noe "galt" men kan komme til å gjøre det, bør hun heller slå seg til ro med rasjonelle tanker om at det ikke er vits å bekymre seg på forskudd eller oppsøke en psykolog.

"I dag kan jeg ikke lage middag for jeg kan brenne meg på den nye ovnen jeg har kjøpt. Jeg har ikke brent meg før, men jeg tror det kan komme til å skje siden det er en ny ovn jeg ikke har erfaring med. Jeg tror at jeg skal ta det opp med fabrikken at jeg tror jeg kan komme til å brenne meg på ovnen de har produsert."

Fra naturens er mannens oppgave å forplante seg med flest mulig kvinner. Penishodets utforming er for å skuffle unna annenmans sæd.

Hvis du vil være på den helt sikre siden kan du droppe omgang med menn, kjøpe deg en dildo og låse den inn i tilfelle noen ikke greier å stå imot fristelsen.

Jeg skjønner at du med din instilling/holdning sliter (litt) når det kommer til jenter/damer. Mulig du tror/mener det er andres feil/skyld.. Reality check, kast sort/hvit tankegangen.

Å dra inn forplantning og naturen og ovnerog peniser i denne posten... Du skal ikke også ta med astrofysikk og lignende da. Det de alle har til felles er at ingen av dem har noen som helst relevans for ts sitt innlegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...